Neuvola / ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Autumn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu. Luulin, että nyt ois 6+5.... yritän rauhoittaa mieleni. Stressi ei ainakaan auta asiaa. Kaikki on jokatapauksessa luontoäidin käsissä.

Täällä eka neuvola 1.4 ja taas ajatteli mennä sikiöseulonnan verikokeisiin. Kummasti niskaturvotuslukeman ja epätodennäköisyyksien tietäminen rauhoittaa mieltä...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Stork, sen mitä oon lukenut varhaisultrista niin 5+ viikolla sitä sykettä hyvin harvoin vielä edes kuuluu. No panic! Eiköhän se syke löydy sieltä sitten parin viikon päästä. :)

Teidän innoittamana menin minäkin varaamaan sen ekan neuvola käynnin :) 26.3. Ja omien laskujen mukaan RV 6+6. Onkohan meidän neuvolassa niin tyhjää, että antoivat noinkin pian ekan ajan :P kun jostain muistan lukeneeni, että neuvola käyntejä toisessa raskaudessa olisi vähemmän kuin ensimmäisen kohdalla?!

Sent from my iPad using Vau Foorumi

En ole uskaltanut tätä ennen mihinkään ilmaista raskautta. Vain paras ystävä ja mies ovat tienneet. Takana vuoden sisään 2 keskenmenoa. Tänään varhaisultrassa lääkäri ensin kokeili kohdun kokoa: hyvä juttu, on turvonnut ja noussut. Ultravehje sisään ja ensimmäisenä esittelyssä ruskuaispussi, jonka vieressä köllötti 1,08cm pitkä alkio, jolla sydän sykki! Helpotuksen tunne on uskomaton!

Koko vastasi noin H7, eli ollaan about siinä aikataulussa kuin oltiin menkkojenkin mukaan (7+3). Lääkäri sanoi, että ultralaite ei ole niin hyvä, että ihan absoluuttisia päiviä uskaltaisi antaa, mutta viikkotasolla mennään. Ja tää riittää mulle.

Neuvolaan on aika varattuna huhtikuun alkuun, muistaakseni 3.4. Kun saan työvuorot, varaan ultran sitten.

Meillä oli jo varhaisultra 14.3. (LA 2.11.), koska minulla on ollut tätä ennen 4 kohdunulkoista munatorviraskautta. Kaksi viimeisintä nyt syksyllä, ja viimeisessä munatorvi repes niin, et se poistettiin hätäpäivystyksessä Kättärillä. Huono torvi oli siis pois pelistä. Se oli jotenkin huojentava hetki, varsinkin kun tuon toisen munatorviraskauden jälkeen yksi lääkäri ilmoitti, etten voi tulla normaaliteitse raskaaksi. Törmäsin onneksi ehkäisyneuvolassa nimenomaan kohdunulkoisiin erikoistuneen lääkärin, joka loi minuun kolmen vuoden tauon jälkeen uuden uskon. Näin sitten kohdattiin vielä nuo kaksi kohdunulkoista, mut nyt vihdoinkin tuossa viime perjantain ultrassa onnen kyyneleet vieri pitkin poskiamme, kun lääkäri sanoi, että alkio on oikeassa paikassa. Näimme jo sydämen lyönnitkin. Viikot silloin 6+5. Neuvolaan pääsemme 26.3.

Tuntuu vieläkin epätodelliselta!!

Muokattu viimeksi:
Täälläpäin neuvolakertoja on yhtä monta olipahan kyseessä eka, toka tai vaikka kolmas raskaus. Varhaisultrakin kuuluu perus neuvolakäynteihin, yhteensä ultria raskauden aikana 5kpl, joihin kuuluu myös nämä nt- ja rakenneultra.

Mä soittelinki jo neuvolaan, sain ultran rv 8, kieltäydyin ekasta neuvolasta joka ois ollu rv 5-6 koska siellähän ei tehdä oikeestaan mitään. Täällä myös kuunnellaan sydänäänet joka kerta siitä lähtien kun se on mahdollista ja neuvolakäyntejäkin on luvassa aika usein.

Mutta nyt siis saa odotella n. 4 vko ekaan käyntiin ja sinä aikana voi vain toivoa kaiken olevan hyvin.

Mulla oli varhaisultra jo viime viikolla ja tänään sain sitten seuraavan ultra-ajan, 22.4. Pitäisi varmaan varata huomenna sitä neuvola-aikaakin, ettei ihan pelkillä ultrilla mennä... :D

Millä viikolla olette varanneet ekan neuvolan? Tuntuu että hätiköinkö jos tänään soitan jo, nyt omien laskujen mukaa 5+1.

Tinja79, voit mun mielestä ihan huoletta jo varailla sitä neuvolaa. Itse taisin soittaa heti samalla viikolla kun tein positiivisen testin, ja ajan sain 31.3 ja silloin on kertynyt viikkoja suunnilleen 9+2. :) Ehkä ne siellä neuvolassakin ymmärtää että on niin ihana asia että sitä haluaa heti varailla aikaa, onpahan sitten jotain mitä odottaa :wink

Soitin teidän innoittamana neuvolaan ja sain ajan la-määritysultraan 1.4. ja neuvolaan heti 3.4. jolloin oman arvion mukaan vasta 7+3. :) Mun edellinen kierto oli km jälkeinen ja piiitkä, joten terkka halusi lähettää miut ultraan että tiedetään millä viikoilla todellisuudessa mennään. Sopii minulle! :D

Soitin maanantaina neuvolaan ja ensimmäinen käynti on 7.4. Koska raskausoireita on vähän edelliseen kertaan verrattuna, niin halusin päästä ultraan varmistamaan, että tuolla mukana kulkee joku. Sitä pitää kuitenkin vielä odottaa muutama päivä, kun ultra aika on ensi viikon maanantaina jolloin pitäisi viikkoja olla 6+6 ja syke olla näkyvissä. Hermostuttaa, huolestuttaa vaikka aikamoisena yllätyksenä tämä(kin) raskaus tuli ja hetken aikaa piti miettiä, että mitä tehdään...

Dawwe missä sä oikein asut ku noin hyvin kaikkea tarjolla? Et ainakaan Suomessa, veikkaisin ;) Saksassa? Hollannissa? Kunhan arvailen :P

Neuvolaan soitin rv 5, ja ekaan aikaan nyt tasan viikko. Joku esitietokaavake piti netistä tulostaa ja täyttää.. Mistäköhän se sano et se löytykään..hmm..

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Noni, mulla on nyt menossa 7+0. Oli lasketun ajan määritysultra viikko sitten, se maksoi sen 29,30 e mitä täällä on poliklinikkamaksu (maksu menee jos on rv alle 11). Mut nyt on sit muuten ihan kivasti ohjelmaa; eka neuvola viikon päästä, verikokeisiin 14.4., seuraavaan ultraan 22.4.. ja neuvolaan lääkäriä tapaamaan 15.5. Mukavasti rytmittää odotusta juu :D

Mulla on huomenna eka neuvolakäynti ja vaikka tiedän ettei sellä tapahdu mitään erikoista eikä vielä voida kuunnella sykkeitä, niin silti jotenkin odotan sitä käyntiä.

Tuolla fb:n puolella jo kerroinkin että kävin tämän viikon maanantaina ultrassa vatsakipujen vuoksi ja pelkäsin että onkin kohdun ulkopuolinen raskaus. No vatsassa oli jotain oikeassa paikassa, mutta koska viikkoja oli 6+0 niin vielä ei saatu sykettä näkyviin. Mulla on nyt sitten ensi viikon maanantaina uusi ultra (rv7+0) niin silloin toivottavasti näkyy sitten jo syke. Toisaalta uskon kaiken olevan hyvin, mutta tottakai pelko tuulimunasta on. Mulla oli alunperin suunnitelmissa mennä varhaisultraan rv8+1 enkä kyllä ole sitä aikaa vielä perunut...

Milli88 kyllä mä iha Suomessa asun :D Täällä vaan on mahdottoman hyvä palvelu, jota on sanottuSuomen parhaaksi äitiysneuvolan palveluiden osalta. Nähtäväksi jää miten paljon täällä nyt vaikuttaa säästötoimenpiteet, ultrat yrittäävät pelastaa ainakin..
Johtuu siis siitä tämä, että lähimmälle synnärille on 2h ajomatka eikä täällä ole yksityisillä ilmeisesti ultrausmahdollisuutta eli siks meidät seurataan hyvin kun on matkaa lähtee muualle. Tyytyväinen olen, minusta on mukava käydä usein ultrassa kun tietää että ne peruskäyntejä.

Tänään kävin neuvolassa lääkärillä ultrassa vatsakipujen vuoksi ja samalma laittoi lähetteen kaupungin oikeaan ultrauspaikkaan koska tämä lääkäri tekee harvlin näitä niin ei ole varma tilanteesta.. mutta annoin kuitenkin ultrata ja siellä näkyi sydän ja pieni katkarapu ♡ nyt odotellaan että kaupungista tulee aika jotta saa vielä varmistuksen ammatti ultraajalta :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Tänään on sitten vihdoin päästy ultraan katsomaan onko kaikki kunnossa. Kyllä, siellä oli kaikki kunnossa! Pieni sydän sykki ja pieni papu vastasi viikkoja 6+5 <3 olo on kyllä niin onnellinen, olin jo lähes satavarma tuulimuna raskaudesta, mutta onneksi olin väärässä. Nyt sitä voi jo varovaisesti alkaa nauttimaankin tästä raskaudesta, koska on tässä jo tullut steressauttua sen verran. mukava aloittaa viikonloppu näillä fiiliksillä. :) hyvää viikonloppua kaikille!

Me käytiin varhaisultrassa 6+2. Ihanaa sieltä löytyi sykkivä sydän <3 kaikki oli kunnossa ja lääkärin mukaan samoilla viikoilla ja mittaa rakkaalla oli nyt 0,53cm. Kuulemma hyvä syke :) Nyt koitetaan elää päivä ja viikko kerrallaan. Neuvolaan mennään 2.4 rv8+3.

Neuvolasta saadaan sitten aika seuraavaan ultraan.

Takaisin