Neuvola juttuja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siija
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvolassa käyty taas. Masuni on ihan normaalirajoissa, kuten arvelinkin. Vauvan sykkeet hyvät ja minun verenpaineet edelleen erinomaiset. Hemppa vähän laskussa mutta ei paha. Paino ei ollut liikaa noussut edelliskerrasta. Sokerit... vähän koholla :grumpy:. Seuraan itse viikonlopun yli ja soitan sitten maanantaina terveydenhoitajalle tulokset. Jos edelleen koholla, sitten sokerirasitus. Byäää... nyt loppu hiilareiden mussuttaminen! Eivätpä ne mulle ikinä ole sopineet, joten miten sitten nytkään. Olishan se pitänyt tajuta.

Maanantaina kyllä teen miehelle 40-vuotissynttärikakun ja syön sitä itsekin. :p

..no höh. Eiku siis jipii :p Eipä ollut mitään kohonnutta sokeria tänä aamuna. Ehkä se olikin tosiaan joku tilapäishäiriö, kuten terkkari sanoi. Mutta vähähiilarisempi elämä olkoon silti ohjenuorani..! (saisinko jo sitä kakkua nam)

Tuleeko muille mahaan särkyä tai muita tuntemuksia, kun ootte ollu neuvolassa ja siellä on tota mahaa muljauteltu ja paineltu, ku on vauvan asentoo ja lapsiveden määrää tutkailtu? Mua yleensä kivistää sen jälkeen melkein koko päivän aina välillä, niinku ois sisäelimet laitettu uuteen uskoon :wideyed: Ei siis varsinaisesti kipua, mut semmosta. Tänään oli siis neuvola. Maha kasvaa käyrillä (tänään 30+3 ja sf-mitta 28cm) ja vauvalla kaikki hyvin :) Hb oli vaan 105, ihme kun on taas vähä enemmän väsyttänykki :p Ei muutaku rautaa vaan edelleen naamaan.

Hellis, mulla ei ole tullut. Olen jopa kestänyt sf-mittailunkin, vaikka liitoskipuja jonkun verran ollut. Vauvan tunnustelut vatsan päältä eivät ole vaikuttaneet vielä mitenkään. Aiemmissa raskauksissa tutkimukset kyllä provosoi kipuja kertomallasi tavalla.

Hellis, mulla on ollut samanlaista tuntemuksia. Lääkärin tarkastuksen jälkeen vatsa oli niin arka painelusta jne :o

On se kyllä inha tunne, vaikka tietty pitäähän sitä tyyppiä ja sen ympäristöä vähän tutkaillakin o_O

Ei oo kokemusta, sillä meillä ultrataan eikä ronkita :) mut voisin kuvitella et jos tuota palloa tuosta kovin paineltais niin ois hellänä monta tuntia!

Mä oon tosta niin kateellinen! Alkuraskauden sikiöseulonnan ja rakenneultran jälkeen seuraava ultra on rv 36 lääkärin tarkastuksessa :(

Mullakaan ei toi vatsan painelu oo aiheuttanut kipua ja yleensä sitä painelee vielä harjoittelija ja sit neuvolantäti..Mutta jos tehdään sisätutkimus niin sitä inhoon kun musta se sattuu aina...

Meillä neuvola takana :) Painonnousu tasaantunut ja oli nyt +547g/vk että vaikutti hyvälle :) Sf-mitta tipahti keskikäyrille kun oli 25,5cm (nyt 28+1) niin ei varmasti saa sitä kokoarvio ultraa nyt sitten, mutta ihan kiva että menee keskikäyrää :) Hemppakin oli noussu ilman rauhaa 123 eli ei tartte onneksi rautaakaan alottaa. RR oli mulle vähän korkea mutta saatto tehdä sekin et jännitti toi oma painonnousu ja sitten oli nälkä kun en jaksanu aamupalaa syödä ennen neuvolaa :) mutta ei se ollu kuin 133/80 :)

Hiiohoi, tänään käyty taas neuvolassa ja kaikki hyvin minulla ja vauvalla. :Heartred
Sf-mitta menee nätisti keskikäyrillä ja oli nyt tasan 30 cm. Verenpaine 117/77, paino noussut n. 450g/viikko. Sopusuhtaiseksi ja virkeäksi kuvasi tätä masuasukkiani, hermostui selvästi käsillä kopeloinnista ja rupesi heti väistelemään doppleria. :)
Seuraava neuvola sovittiin 4 viikon päähän. Synnytystapa-arvioon sanoi tekevänsä nyt lähetteen, muutoin ei sille olisi tarvetta mutta kun aiemmin on häntäluu murtunut ja se sojottaa sopivasti suoraan eteenpäin, joten voi olla esteenä vauvan ulostulolle.

Ensi viikolla keskiviikkona meilläkin taas neuvola. :) Tuntuu että viime käynnistä on ihan hirveesti aikaa vaikka ihan neljän viikon välein oon käyny. :D

Huomenna neuvola meillä. Toivottavasti sokerit edelleen kunnossa, eikä paino noussut liikaa. Olen ainakin yrittänyt liikkua enemmän ja syödä fiksummin. Kävin eilen sovituskopissa kun ostin mekon... Sovituskopit kun eivät muutenkaan koskaan imartele... no, onneksi minulla on hyvä huumorintaju :grin

Neuvola tänään ja kiinnostus nolla. Tai tietty sydänäänet on kiva kuunnella, samoin kuulla meneekö sf-mitta käyrällään, mutta kun tuntuu, ettei teekka kovin paljon tiedä mistään mitään. Ja oon vähän pahoittanut mieleni, kun on naureskellut mun liitoskivuille. Kävin muutama viikko sitten kysymässä, olisiko neuvolan kautta mahdollista saada kyynärsauvoja lainaan, kun kivut oli silloin niin pahat, etten meinannut vessaan yksin päästä. Terkka vaan naureskeli, et ei hällänyt mmitään sauvoja siellä ole (tiedän, mutta tarkoitinkin lähetettä apuvälinevarastolle), ja et tietää kyllä omasta kokemuksesta, että liitoskivut voi olla "vähän kurjia". Eli luulee ilmeisesti, että kaikkien kivut on samanlaisia, ja siksi vähätteli. Tuntui tosi kivalta, kun viikkoja oli silloin joku 26 ja pelkäsin jääväni niin rammaksi loppuajaksi! Onneksi pian sen jälkeen oli lääkärikäynti, ja lääkäri selvästi ymmärsi tilanteen paremmin. Nyt vielä kaiken lisäksi terkka puhui perhevalmennuksessa loppuajan vaivoista, ja liitoskivuista mainitessaan naureskeli, kuinka häneltä on jopa kyselty kyynärsauvoja, mutta miten hänellä sellaisia olisi. Kiva päätyä hauskaksi anekdootiksi! Ei ilmeisesti muistanut, että se olin minä.. Sanoin, että lääkärin mukaan terkan lähetteellä voi sauvat tosiaan saada, ja sitten kyseli, et onko näistä sauvoista ollut puhetta jossain, kun useampikin niitä on kysellyt (edelleen huvittuneena), kommentoin jo aika happamasti, että se on aika looginen ajatus silloin kun ei pääse yhtään kävelemään..

Anteeksi purkautuminen, tuo asenne kiukuttaa vieläkin niin paljon! Katsotaan, miten tämän päivän käynti menee..

No onpas suvitus sun terkka melko inha tapaus :confused: Kaikkien oireet on ihan yksilöllisiä ja niihin tulisi suhtautua vakavasti aina, eikä todellakaan ainakaan naureskella. Eihän sitä nyt kukaan muu ihminen voi tietää kuinka kipeä toinen on, voi iesus! :bored:

Suvitus: Siis hetkonen... Kuinka ajattelematon sun terkka voi olla, että nostaa vielä ivallisesti jutun esiin valmennuksessa?! Hitto, että ärsyttää sun puolesta -.- kuten yllä jo mainittiin, niin jokainen tietää vain itse omat kipunsa ja tuntemukset ja niiden vähättely on törkeää, varsinkin ammattilaiselta.

suvitus:

Kerro terkkarille asiallisesti kasvotusten seuraavalla kerralla neuvolassa, että et kokenut mukavana tulla käytetyksi esimerkkinä tilaisuudessa, jossa olit itsekin paikalla. Saa mahdollisuuden pahoitella. Lisäksi sen jälkeen laita palautetta neuvolan palautelaatikkoon JA terkkarin esimiehelle.

suvitus Kylläpä ollu törkee terkka kun tolleen vähätelly sun kipuja. Eihän se tarkota et jos sillä ittellä on "vähän" liitoskipuja niin kaikilla on samanlaisia.. Ärsyttää kyllä kovasti sun puolesta!

Keskiviikkona olisi seuraava neuvola, vähän hirvittää oma paino, mutta ei nyt onneksi ole terkka vielä ainakaan mulle siitä mitään sanonu. Viikkoihin nähden aika reippaasti tullut, vaikka oma olo hyvä ja ei ees tunne olevansa ihan VALAS niin puntari paljastaa surullisen luvun. Kuitenkaan sokereissa ei ollu mitään ja painoarvio vauvalla vastas vielä kaks viikkoa sitten ihan viikkojaan et ei ainakaan sanonu et olis isoa vauvaa tulossa. Silti oon jo varannu ajan yksityiselle ens kuulle kokoarvio ultraan kun tuskin meiltä sellasta saa ilman RaDia...

Kiitos tuesta :) En sanonut mitään, palautteen voisi kyllä jättää, mutta nyt ainakin käyttäytyi ihan hyvin. Muutenkin neuvolassa kaikki hyvin, oli melko varma, että napero olisi raivotarjonnassa, mutta taaksepäin kallistuneen kohdun vuoksi majailee niin syvällä sisässä, et ihan varmaksi ei luvannut. Tuntui hurjalta varata jo aikaa synnytystapa-arvioon! Vähiin alkaa käymään..

Mullakin eilen neuvola rv 31+5. Kaikki edelleenkin vallan mainiosti :) vauvakin oli kääntynyt poikkitilasta raivotarjontaan. Seuraava neuvola neljän viikon (+parin päivän) päähän, sillon on jo rv36! Masukin kasvaa kuulemma nätisti ja tasasesti, sf-mitta oli nyt 30cm. Haluisin synnytystapa-arvioon mut en tiiä pääsenkö nyt kun kaikki menee niin hyvin...aiemmin täällä oli et ensisynnyttäjät voi ite varata rv 36-37 äippäpolille loppuraskauden käynnin (joutuu ite maksaa) mut sit se muuttu et neuvolasta pitäs laittaa lähete ja sit sairaalasta laitetaan kutsu JOS laitetaan....

Takaisin