Neuvola juttuja

Nenbaemilia, siinä sitä on pommia kerrakseen. Niin ne voi yllättää loppusuoralla.
 
Oho! Olipas varmaan yllätys nennaemilia. Meinasivat sitten, että alat perätilassa olevaa vauvaa synnyttämään sitten jos ehtii tulla. Kumpaa vaihtoehtoa itse toivoisit?
 
Siis ei se perätila synnytys sinänsä ole mulle mikään ongelma, kun tyyppi on suht ok kokoinen. Unohdin vissiin sekavuuksissani mainita et jos lähtee siis itsesträän syntymään niin katsotaan tilanteen mukaan ja tarkistetaan jokatapauksessa tarjonta, jos on pt niin todennäköisesti kiireellinen sektio. antoivat ohjeeksi että jos alkaa kovin supistelemaan tai vedet menee niin ei saa syödä. Eli eiköhän siellä varauduta siihen sektioon jokatapauksessa tämän vauvan kohdalla. Elättelen toiveita että tyyppi vielä kääntyisi kun ei ollut lääkärin mukaan kiinnittynyt vielä.. Saas nyt nähdä.
 
Mietin voiko pt vauva tavallaan edes kiinnittyä? Jos siinä tilassa vedet menisi, lähtisin vaakatasossa sairaalaan ettei mitään napanuoran luiskahtamisia pinnetilaan synnytyskanavaan tapahtuisi.
 
Voii etta nennaemilia what a SUPRISE :O ....toivottavasti pikku toukka kaantyy siel tai edes pystyisit kokeilee alatiesynnytysta ku sita toivoit alunperinkin...nain elama yllattaa aina ku suunnittelee jtn :D ....mut ihanaaaa ens tiistai on jo ENS TIISTAIIIIIIIII :D :D :D saat sun pikku palkintosi vihdoin ja viimein ja odotus loppuuuuu :Heartred :Heartred ...voiku meikalki olis jo joku paivamaara tiedos tai jtn eees :sad001 odottavan aika on PIIIIIIIIIIIIIIIITKAAA
 
kyl perätilavauva voi kiinnittyä, sillä kiinnittyy vaa pylly :D Esikoisesta ei ollu sillon mitään puhetta et vaaterissa pitäis mennä sairaalaan, eikä sitä kukaan mulle tälläkään kertaa mainostanut. Tarvinnee kysyä jos tulee eteen et vedet menee ja tarttee miettii sairaalaanlähtöä.

Normaalisynnytystä tuskin tulee edes koitettua ellei vauva käänny ja mulla on vahva fiilis siitä et tää ei kyl todellakaan ole kääntymässä mihinkään :angry1
 
Oho, aikamoinen yllätys nennaemilia! Oliko sulla etukäteen yhtään sellainen olo, että potkut tuntuu "väärässä" paikassa?
 
Mulle neuvolassa sanottiin, että vaakatasossa sairaalaan jos vedet menee,kun ei ollut varma miten päin vauva oli kohdussa joskus 35 Vkolla.
 
Joo, siis sehän tuntuu olevan yleinen ohje, mut ei mulle oo kukaan sanonut mitään. Esikoinen oli perätilassa kun vedet meni, ja kun kysyin sairaalaan soittaessa et onko jotai erityistä et tarttee huomioida ni ei kuulemma mitää :eek: Niin ne puheet vaihtelee..
 
Mäkin kysyin tänään tuosta, että miten tulisi toimia jos lapsivesi menee ennen sektiopäivää, vauva perätilassa. Neuvottiin soittamaan polille ja käymään makuuasentoon, mutta totesi, että näillä viikoilla (37-38) niin voi autolla tulla normaalisti sairaalaan.
 
nennaemilia, oho, eli siis toinen sektio saattaa olla edessä..tsemppiä! vaikka voihan se kääntyäkin vielä.

mä nyt soitin neuvolaan ja pidin sen perjantain lääkärineuvolan, jos se vaikka taas kertois siitä koosta ja ultrais. onpahan varman päälle. normineuvolan siirsin ens maanantaille.

tuntuu et kaikilla nyt joko käynnistys tai sektio edessä jo hyvissä ajoin..mistä mä saisin sellasen käynnistyksen tilattua, oisin niin valmis jo..:)
 
satuvee, joo todennäköisesti toinen sektio edessä ja jos koskaan kolmannesta aletaan haaveilla ni sehän menee sit automaattisesti sektioon. Mikähän siinä on et mä taidan tehdä vaan perätilavauvoja :D KOlmaskertahan senkin sanoisi sitten :wink

Tarttee huomenna soitella neuvolaan, kun olis 11.5 maanantaina neuvola-aika, et haluuko se nyt oikeasti mut sinne ku seuraavalle päivälle on suunnitteilla se sektio :D
 
mua alko jo valmiiks itkettää se perjantain keskusneuvola, matkoihin menee 1,5h suuntaansa bussilla, ja kävelyä yli kilsa..mä tuun oleen niin huonossa kunnossa, jos edes pääsen sinne, kun en tänään päässy kaupasta kotiin käveleen muutamaa sataa metriä. varmaan tulee pissatki housuun kummallakin matkalla..mitä ihmettä mä teen ku ei oo varaa taksiinkaan neuvolamaksun päälle viä ja mies on töissä?! ja ei sitä enää sitte ehdi perua aamulla, kun ei ne vastaa puhelimeen. ja peruuttamattomasta ajasta menee isompi maksu ku käynnistä. ihan hirveetä :,(! miten jengi pääsee noihin neuvoloihin jos on paljon vaivoja??
 
Satuvee, onko teillä autoa ollenkaan, jos heittäisit miehen töihin ja saisit pitää auton päivän? Tai olisko joku ystävä vapaalla? Tuo on kyllä tosi kurja, kun matkaa on paljon. Mulla kans kilometrin matkat tuntuu liian pitkiltä, ja kaikki liikkuminen on vaikeata, joten olisin kauhuissani tuollaisesta reissusta.. Kysy rohkeasti apua sukulaisilta ja ystäviltä, jos vaan on ketään, jolta pyytää!
 
MIten ne potkut tuntuu jos vauva on perätilassa?? Täällä meillä ei edes katsota ultralla tarjontaa, jos raskaus menee hyvin kaikin puolin..rakenneultra oli viimesin. Neuvolassa vain käsikopelolla tutkitaan että miten päin vauva on. En saa tietää ees koko arvioo vauvasta.
 
Ottaa vauhtia tuolt rakon suunnalta ja punkee päätään rintalastan alapuolelta ylöspäin tai vinoon kylkiluihin päin kuten tää tyyppi tekee.. :angry1;
 
Ylipäätään kaikki liikehdintä tuntuu alavatsalla.. Päätä vaan työntää juuri ylöspäin, kuten nenna kuvaili :p mulla vatsa on ainakin "leveämpi" alhaalta kun taas ylhäältä. Tästä ovat neuvolassa käsinkin osanneet päätellä perätilan, ennen asian varmistumista polilla... Mutta kuten on huomattu, ei se ole niin helppoa :D
 
Satuvee, eikö kela-taksi olisi aiheellinen tässä kohtaa? Käsittääkseni omavastuu ei ole kamalan suuri ja jos saat jostakin todistuksen, että julkisilla kulkuvälineillä et tässä tilassa pääse kulkemaan, niin luulisi kelan ongelmitta korvaavan kela-taksikyydin? Ja voihan esim. kelalle soittaa ja tiedustella asiaa etukäteen. Yritä myös tavoittaa kaikki mahdolliset sukulaiset ja ystävät ja naapurit avuksi, tai pystyisikö mies ottamaan sen aikaa vapaata töistä. Toivottavasti keksit jotain. :love022
 
Ei täälläkään ultrata enää rakenneultran jälkeen, ellei jotain syytä ole (ei siis ole talossa laitetta, saati osaavaa käyttäjää). Edellisessä raskaudessa mulla ei käsikopelolla saatu varmuutta tarjonnasta, enkä itsekään ollut yhtään varma liikkeiden perusteella. Mulla liikkeet tuntui pelkästään navan tasolla. Rv 37 sain sit lähetteen ultraan ja rt oli. Liikkeiden outo sijainti selittyi vauvan "linkkuveitsiasennolla".
 
Täällä tosiaan toi ultra kuuluu tyksissä tehtävään synnytystapa-arvioon joka mulle tehtiin sekä radin että edellisen sektion takia. Ja hemmetin hyvä tosiaan että tekivätkin, koska tyyppi yllättäen olikin sitten perätilassa. En tajua miten ei monta kymmentä vuotta äitiysneuvolassa terveydenhoitajana toiminut terkkari osannut sanoa että tyyppi on perätilassa. Sama juttu oli esikoisen kanssa toisessa neuvolassa, siellä mun terveydenhoitaja oli viel toiminut ennen kätilönä. Okei, ihmisiä nekin on, mut jotenkin tuntuu ettei uskalla ollenkaan luottaa enää et terkkari tietää mitään lapsen asennosta.
 
Takaisin
Top