Neuvola juttuja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siija
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
onks teillä tehty alatutkimus lääkärineuvolassa (36vko) kaikille? entä vikoissa neuvoloissa muuten?

On tehty molemmissa lääkärin tarkastuksissa, eli alkupuolella ja nyt 36. En tiedä tehdäänkö, jos ei ole ensisynnyttäjä. Lähinnä tutkittiin lantion anatomiaa.. Terveydenhoitaja ei tee mitään tutkimuksia.

En tiedä meidän tk:n käytäntöjä, kun kävin loppuraskauden lääkärineuvolan sairaalalla (synnytystapa-arviossa), jossa luonnollisesti tutkivat ihan kaiken mahdollisen. Aikaisemmissa lääkärineuvoloissa on kyllä tehty sisätutkimus, joten uskoisin, että olisi tehty nyt loppuraskauden lääkärineuvolassakin.

Meil ei alkuraskaudesta tehty sisätutkimusta jossei ollu mitään syytä siihen, tyyliin verenvuotoa tms. Ja loppuraskaudessa lääkärintarkastus mulle tehdään kun meen tyksiin synnytystapa-arvioon ton radin takia. Eli mua ei oo ronklattu ekoja ultria lukuunottamatta tuolt alakerrasta ollenkaan.

Esikoista odottaessa tehtiin molemmat neuvolalääkärin toimesta sllon reipas 5v sitten.

satuvee kyllä täälläkin tehtiin eilen lääkärineuvokassa alatutkimus ja eilen oli 35+4

Meillä ainaki tehtiin joka lääkäri neuvolassa ~6 vkolla ,16vko ja 36 vko ja sit olis 40+0 paino arvio käynti mikäli tuo tuolla on niin varmasti tekee sillonki toivottavasti sit lähtis ulkoistaan itseensä <3

Tänään oli lääkärineuvola. Verenpaineet normaalia korkeemmat taas mut itellä ei mitää tuntemuksia joten varmaan jos kotona mittais ois alhasemmat, siitä ei huolta siis. Paino nousee. Vauvan pää aika alhaalla mut ei mitää muutoksia kohdunsuulla eli luultavasti saadaan odotella ihan rauhassa tän ulostuloa :D Varmaan menee siis kesäkuulle.. Streptonäytteen otti, ens viikolla kuulen vastauksen. Hätänen lääkäri, mitään siitä ei irti saa. Kokoarvioon päästään vielä onneks äippäpolille jos siellä ois vähän ammattitaitosempaa porukkaa.

lääkärineuvolasta tultu. sf-mitta 33 cm, keskikäyrällä, kaikki arvot hyviä. paino noussu taas, mutta ihmekö tuo kun mä syön niin paljon herkkuja :D.

ne yritti saada mut radi-testeihin mut en suostunu!! mitä mä nyt tässä muutaman viikon aikana enää millekään teen, ja aiemmat arvot oli tosi hyvät :D :D mulle sanottiin et jos sf-mitta iso, niin sitten pitäis mennä. eikä tää vauva mitenkään iso oo, eikä sf-mittakaan. sit ne oli et pitäis ultrata, kun voi olla 4 kilonen. mistä lähtien 4 kiloo on iso?! mulle sanottiin esikoisestakin et 4 kiloo, oli jotain 3200 g. sanoin että en näe tarpeelliseks, mutta voin mä ultraan mennä jos on pakko :D

outo meininki ku ihan keskikäyrällä ja keskikokonen lapsi, ja pitäis mennä kaikkiin ihme seurontoihin, ja aina pelotellaan koolla?! ymmärtäisin jos ois 5 kg tulossa tai jotain häikkää jossain arvoissa..

ai niin muuten! mä sain sterilisaatiolähetteen lääkäriltä, et jos tulee hätäsektio tai muuten päädytään siihen, niin se tehään sit samalla :)! jee! muuten sitten meen heti jonoon essureen, pitää vielä selvitellä et miten. on kyllä niin varmistunu se olo, et tää oli viiminen kerta tätä puuhaa, ja että kolme lasta on sitte meiän maksimi!

Mulla on ollu vaan yks neuvolalääkäri rv19 ja se oli ihan "normaali" käynti, lääkäri vaan oli tekemässä. Ei sisätutkimusta. Toista lääkäriaikaa ei oo ollutkaan. Maanantaina oli rv 37+3 synnytystapa-arvio ja siellä eka kerra ronkki alapäätä.

Mähän kävin toisen kerran sokerirasituksessa kun oli sf-mitta pompannu reilusti ylöspäin mut arvot oli ihan normaalit. Ultran mittojen mukaan painoarvio oli 3,5kg nyt, kätilön käsituntuman mukaan kolmisen kiloa....toivottavasti kätilö on lähempänä oikeeta :D joku nelikilonen tää ois laskettuna, toivottavasti ei paljoa yli :P

Terveiset neuvolasta :) täti oli yhtä ulkohommissa ku mäki se heitteli porkkanaa pitkin pöytää ja sit laitto sen hyllylle :D toukka on hyvin alhaalla ja sano et jännityksellä oottaa et tuunko ens viikon lääkärin painoarvioon :) tällä kertaa suositteli lämpimästi potilashotellia ku viimeks oli puhetta niin sano et kerkeen sinne seuraavan 10 kanssa meneen ettei esikoisen kanssa suosittele :D hoh hoh mikä täti :D

Neuvolassa käyty aamulla ja vauvan pää edelleen korkealla... aika käy vähiin... pitäis saada kaveri laskeutumaan että käynnistys onnistuu ensi viikolla... sf mitta 36 :D tuskastuneena kysyin neuvolalta, että millä saan vauvan laskeutumaan? Neuvoksi sain että jumppa pallo :D minä karautin kauppaan ja nyt vaapun pallon päällä ja hytkyn toivoen vauvan laskeutuvan <3 pian saunaan ja jatkan pomppimista sen jälkeen :D

Mä taidan kokeilla tuota palloa myös (jos toi mun jumppaboltsi vaan kestää mun elopainon), kun saadaan tämä viikonloppu taputeltua pois. Nyt ei millään ehdi synnyttää, mutta ens viikolla kyllä sopii...

Pitäisköhän kaivaa omaki jumppapallo esille :D Mä kyl ajattelin etten viitteis ennen maanantaita alkaa synnyttelemään :D Maanantaina s-tapa-arvio ja diabeteshoitaja tyksissä.. maanantai olis hyvä päivä ku olis jo valmiiks turussa :'D

Joo-o. Tyksissä käyty ja alakerta muhjua kun tehtiin sisätutkimusta jne. Eka käyräiltiin ja hienot oli sykkeet. Sit oli lääkäri ja ultrattiin ja noin ja pikkanen ylläripylläri paljastui kun tää tyyppi onkin PERÄTILASSA! Koitettiin sit kääntää ja niinpoispäin, ei onnistunut, ei voi mitään. Arviot 3600g tällä hetkellä, hyvänkokoinen, menee keski ja yläkäyrän välissä eikä oo mikää keskivartalolihava sokerivauva <3 Kuulemma pitkä lapsi tulossa! Lopputulos: jos ei käynnisty itsellään rv 39 mennessä niin sektio silloin tiistai aamuna :o Oon ihan kuutamolla tän asian kanssa.

Takaisin