Neuvola juttuja

Eilen oli neuvola ja ekaa kertaa pissassa 1+ sokereita, sormenpää testissä sokerit ok. Pitää kuitenkin tänään toimittaa uus näyte labraan. Verenpaineet ok mutta "yllättäen" oma pulssi oli 130 kun oli just pistäny sormenpäähän sokerinäytettä varten :D Paino +100g/vk et onneksi tosta nyt tasottu toi valtava painon nousu. Sf mitta oli 31,5cm eli kasvaa hyvin omalla käyrällään keskikäyrän ja alakäyrän välissä että ei oo kai ainakaan isoa hyppyä koossa ottanu. Sormissa turvotusta, muuten ei isommin oo ollu. Ens viikolle uus aika jossa otetaan toi sokeri uudestaan ja käski syödä sen 2h ennen neuvolaa. Toivottavasti toi aamunäyte nyt kuitekin olis puhdas.
 
Äsken viimeistä kertaa neuvolassa :eek: Ensi tiistaina äippäpolille miettimään käynnistyshommia, jollei ole sälli vielä ulkoistanut itseään.
Arvot kaikki hyvät, SF jäänyt 34cm ja painoa on tullut 10kg. Siro kaveri luultavasti tulossa.. Niin ainakin neuvolatäti (ja lääkäri viime viikolla) ennusti.. Voi kun jo saisi pikkumiehen syliin. Tänään 40+5.
 
Viimeinen neuvolakäynti kans takana! Kaikki oli jälleen ok, onneksi. Lähete tehtiin yliaikaiskontrolliin ja sinne aika luultavasti tulee sitten ensi viikon lopulle ellei monistautuminen, niinkuin neuvolantäti asian ilmaisi, tapahdu ennen sitä :) Nyt siis pitää joko synnyttää taikka sitten mennä kontrolliin seuraavaksi, kumpi nyt ehtii tulla ensin... voi kumpa se synnytys tulis ensin :joyful:
 
Äh, ei näitä neuvoloissa ravaamisia tahdo enää jaksaa! Kai sitä pitäis tänään sinne mennä kun en oo kuukauteen käynyt. Jos sinne sais lähteä yksin niin olisi eriasia mutta näillä paineen tunteilla ja kivuilla maustettuna lasten kanssa sinne piipahtamaan:hungover:

Mittaukset tehtiin viimeksi ja käynnin kesto oli 10min.
 
Mullakin ois tänään neuvola. Onneksi tosin viimeinen sellainen, jos ei th:n synnytyksen jälkeistä kotikäyntiä lasketa. Niin kovin elättelin toiveita, ettei tätä viimeistä käyntiä olisi enää tarpeen käydä, mutta toisin kävi. Iltapäivällä täytyykin sitten soitella aikaa yliaikaiskontrolliin ensi viikoksi.
 
Tää oli nyt sit vika neuvola 38+4, kun ei ole mitään ihmeempiä ollut! Kolmen viikon päästä sitten suoraan synnärille jos ei oo siihen mennessä syntynyt. Ihan kiva että on oikein kellon aika jolloin mennä niin on joku konkreettinen etappi mitä tässä odotella. 40+0 ajattelin pitää hemmottelua päivän itse itselleni, johon ostan herkkuja, käyn saunassa ja teen hunajakuorinta hoitoja. :wink
 
Mutta siis täälä ei annettu mitään yliaikaiskontrolli aikaa erikseen vaan sit mennään suoraan synnärille!
 
Tuo kuulostaa niin ihanalta, että on konkreettinen etappi :) Ja tuo itsensä hemmottelu kans :joyful:
 
Neuvolassa käyty. Painoa oli tullut 700g/vko ja paineet hiukan nousseet, mut ihmekös tuo kun turvottaakin käsiä erityisesti aamuisin. Pissa oli puhdas. Sf 41cm! Eikä tietoakaan, että vauveli lähtisi laskeutumaan oikeasti. Nyt laitettiin yliaikaiskontrolliin lähetettä ja sitä aika odotellessa. Varmuuden vuoksi tiistaina pikakäynti pissan ja paineiden tsekkaamiseksi neuvolassa, ellei ole syntynyt. Rv 41+0 tänään siis.
 
Neuvolakäynti takana. Sf-mitta ei ollut enää noussut joten on nyt oikein tosi hyvä. Kaikki muukin hyvin, painokaan ei ollut noussut kuin alle puoli kiloa edellisestä käynnistä. Vauvanen ei ole vieläkään kiinnittynyt! Aikoo varmaan siis tosiaan viihtyä siellä vielä pitkään, huoh...

Seuraavaksi lähden tästä köröttelemään sairaalalle ultraan. Jännittää :nailbiting:
 
Mulla kaikki lapset ylipäätään laskeutuneet vasta synnytyksessä ja samoin lienee tämän kanssa. Ja vaikka synnytys ollut käynnissä, vasta vesien meno saanut laskemaan ja painamaan päällä kaulan pois ja avautumaan kunnolla. Nää meidän lapset ilmeisesti kelluu kuin korkki :wink
 
Mullakin viimeinen (kai?) neuvola tänään. Tai täti kysyi jos haluaisin tulla vielä loppuviikosta, mutta nyt en kyllä jaksa siellä laukata, varsinkin kun yliaikaisuuskontrolli on to tai pe jos sinne asti mennään. Ja tämäkin on vielä "irti", kuten edellisetkin. Nähtävästi eivät kiinnity ollenkaan ennen synnytystä tai jotain. Mutta ei siinä mitään, hyvin ovat sieltä syntyneet anyway:wink

Muuten kaikki ihan ok, paino oli tippunut 700g viikossa ja verenpaine oli 126/83. Vauvan syke kunnossa ja lilluu siellä ihan mukavasti. Eilen oli taas aika tuskaisia supistuksia illalla/yöllä muutaman tunnin ajan, mutta ilmeisesti taas väärä hälytys:)
 
Neuvolassa käyty rv 39+6, olikin viimeinen neuvola tältä erää. Paino oli noussut 50g viikossa, eli yhteensä 8kg :-D Sf-mitta oli 33,5. Verenpaine 128/86. Vauva oli virkeä,syke 140 molemminpuolin. Nyt vaan ootellaan vauvan syntymistä, ja ens viikon sunnuntaina yliaikakontrolliin jos pieni ei oo suostunut tulemaan :)
 
Niinpä sitä vaan tuli taas pyörähdettyä neuvolassa. Pissa oli onneksi puhdas ja paineetkin ok. Sf oli pysynyt entisessä 41cm. Turvotusta on entiseen malliin, mutta jossain sitä on varmaan ollut ja hävinnytkin ilman, että olen huomannut. Paino nimittäin oli laskenut 1,8kg perjantaista eli lähes puoli kiloa per päivä! Positiivista sekin. Iltapäivällä pitäisi muistaa soitella ä-polille aikaa, kun ei sieltä ole mitään kuulunut. Neuvolasta soitetaan huomenna, tarvitseeko torstaille katsoa vielä aika riippuen ä-polin ajasta.

Mentiin kuopuksen kanssa neuvolaan vähän viime tipassa kauhealla kiireellä. Terkkari tietysti ajatteli jo, että nyt se vihdoin on syntynyt, kun tavallisesti olen ollut oikein hyvissä ajoin paikalla. Ihana ilme toisella, kun kurkkaan ovenlävestä huomenet toivottaen :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oki neuvola tiistaina ja sf-mitta 32,5cm meinas et vauva tosi alhaalla, vois olla jo nippanappa kiinnittyny. Painoa ittelle taas ihan liikaa.... noo eiköhän tää tästä ku pääsee sitte kesällä noita läskejä polttelemaan
 
Mullakin sf-mitta päivä ennen laskettua aikaa 31cm, sentin oli pienentynyt viime viikosta, eli eiköhän ole alhaalla ja varmaan kiinnittynytkin. Alkaisi vaan jo syntymään :D Terkka sekoili keskenään, ja oli laittamassa mua jo ensi viikolla käynnistykseen! Itse jouduin kysymään, minkä ihmeen takia niin aikaisin käynnistelevät, ja sitten vasta hoksasi, että viikkoa myöhemminhän se vasta onkin. Huoh, en oo muutenkaan ihan luottanut häneen, niin eipä tämä luottamusta nosta! Mutta tärkeintä, ettei sentäs niin paljon hoppuilla :D
 
Neuvolassa käytiin mekin aamulla. Kaikki oli kunnossa ja ei muuta kuin edelleen odotellaan. Tänään 39+4. Ei enää varattu uutta aikaa :) Maanantaina meillä on aika äippäpolille, jos mitään ei ennen sitä tapahdu.
 
Mulla taitaa sitten tosissaankin olla iso sf-mitta (36-37) mitä kätilö viime neuvolassa povailikin, minkä vuoksi maanantaina painokontrolli/ultraus Naistenklinikalla. Nyt rv 39+6, viime perjantaina kätilö sekä lääkäri mittasivat ja pistivät lähetettä, ja nyt sitten stressaillaan melkein viikko että mitenköhän käy... Olen itse kyllä yli 170 pitkä, niin se saattaa kans vaikuttaa tohon mittaan, vai oonko käsittänyt ihan väärin?

Kaduttaa pienesti kun tuli varsinkin alkuraskaus syötyä tosi epäterveellisesti kun teki mieli hirveesti kaikkea proteiinipitoista ja rasvaista ruokaa, onneksi nyt on tullut syötyä vähän vähemmän. Ennen raskautta olin hitusen normaalipainon alapuolella, ja raskauden aikana tullut huimat 32kg lisää, mutta sokeriarvot ollut ok.

Johtunee hormoneista kun näin paljon ahdistaa joku yks hiton painokontrolli...

Edit. Niin ja sykkeetkin oli kaverilla viimeksi 170-180 kun normaalisti olleet nätisti 140-150 tienoilla, lisää stressinaihetta siitä sitten.
 
Mulla muös 39+6 tänään, toinen kontrolli mulla perjantaina. Ahdistaa nämä asiat. Tänään oli sokerirasitus, halusivat tietää, onko mulla piilevä radi. Kun pissat on ollu puhtaat.

Kaikki muu on ollut hyvin. Toivon, että kaveri syntyy pian ja on ok. Mahdoton melskaamaan hän kyllä on :Heartred
 
Takaisin
Top