Neuvola - ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anskunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvolat on vähentyneet paljon mitä oli vielä toista odottaessa. Minulla toka neuvola vasta joskus rakenneultran jälkeen. Siinä välissä on yks neuvolalääkäri käynti. Viikon 36 jälkeen käydään muistaakseni 2 viikon välein, kun ennen oli viikon välein.

Sain ihan jonkun lapun neuvolasta eka kerralla, jossa on millä viikoilla on nlalääkäri, normi neuvolat, ultrat jne.

Tänään käyty neuvolassa. Rv 14+6.. Sykettä kuunneltiin ja kauan, eka ei meinannu löytyy (opiskelija etsi), sit se löysi sen mut pirpana nukku nii oli liian tasanen (pitää kuulemma olla noi 10 vaihtelua), sit tyyppi karkas eikä opsikelija enää löytäny ja terkkari etti kaverin ja tökki mahaa et sai ipanaan vauhtia et sai haluamansa vaihtelun sykkeelle.. :) Sit monotettiin ahkeraan anturia ku tolleesa kiusattiin❤ Multa mitattii hb, paino, verenpaine. Hb oli noussu lisäraudan ansiosta mut vielä ei kannata lopettaa sitä. Voin kyllä syödä vaikka läpi raskauden kun ei (nestemäinen maltofer) aiheuta muita sivuvaikutuksia kun värjää ulosteen mustaks.
Nlalääkäri on parin viikon päästä. Ru 29.7 ja seuraava nla sit elokuun alussa.. :)

Ainii viimeks terkkari anto jotai lappuja jotka piti nyt olla täytettynä mut oon kai hukannu ne Pyysi seuraavalla kerralla tuomaan..

Neuvola pitää neuvolakäynnit hieman harvemmin kuin tavallisesti kun haluavat hoitaa raskauden ja esikoiseni neuvolakäynnit yhtä aikaa putkeen mikä osaltaan helpottaa arkea :)

Mulla ei lääkärikäyntiä ole ollenkaan näin alkuraskaudesta, kun terkka ajatteli sen olevan turhaa, koska olen perusterve ja kaikki mennyt hyvin.... Itse olen samaa mieltä.

Viime viikolla käytiin miehen kans nt-ultrassa (rv 13+5) ja oli niiiiiiiiiin ihana nähdä pienokainen ja kuulla syke <3 kaikki oli hyvin ja LA pysyi ennallaan.

Marssijärjestyksenä seuraavana rakenneultra heinäkuun lopussa ja neuvola elokuun alussa....

Kyllähän meinas unet jäädä viime yönä vähiin, kun niin jännitti. Unohdin neuvolakortinkin paiseessa kotiin. Mahan päältä ultrattiin ja siellä yllätettiin nukkumassa crl kuussenttinen kaveri! Sydän löi ja kaikki näytti olevan niinku pitääki. Niskaturvotus 0,8. Vähän ku saatiin kaveri välillä hereille niin se veti melkojumpat ja tais saada hikan... niin ihana pötkylä!!!! Oon niin rakastunut ja onnellinen.

Me käytiin tänään neuvolassa, mieskin oli mukana ekaa kertaa. Syke saatiin näkymään, mutta kaveri on niin hyvin jemmannut ittensä että mun syke peitti hänen sykkeensä kokoajan eli ei kuultu juurikaan...

Paljastui muuten että mun veriryhmä on A- eli jatkossa tutkitaan vielä vauvan veriryhmä, jotta osataan varautua/toimia tarvittaessa... Mulla ei siis ollut mitään hajua tosta veriryhmästä ennen tätä päivää, kuulemma harvemmin tulee vastaan meitä negatiivisia...

Ompas täällä paljon hyviä uutisia :Heartred

Mä pääsin eilen neuvolassa kuuntelemaan sydänääniä. Pikkuinen viuhoi karkuun minkä kerkesi ja terkka teki täyden työn löytääkseen sykkeen. Kyllä siinä vähän meinas jo paniikki iskeä mutta loppu hyvin, kaikki hyvin :)

Hyviä vointeja kaikille! :)

Kävin tänään aamusta neuvolassa. Ultrattiin ja siellä se meidän joulupaketti köllötteli ja viuhto menemään <3 lasketuksi antoi tällä kertaa jouluaaton, mutta ylihuomenna nt-ultrassa antavat sen lopullisen LA:n. Oli vissiin vielä vähän aamu-uninen, mutta kun vähän ultralaitteella tökättiin massua ni johan alko kaveri räpiköimään :D sydänäänet kuunneltiin kans, aivan ihana ääni kyllä <3

Moi! Terveisiä avoimesta neuvolasta :) Kävin tänään mielenrauhan vuoksi avoimessa neuvolassa kuuntelemassa vauvan sydänääniä. Siellä se jumpsutteli ihanasti <3 Mulla siis takana kolme keskenmenoa ja vaikea on ollut uskoa, että nyt ollaan jo 16. viikolla. Onko muuten muut käyttänyt avointa neuvolaa? Mulle tämä oli ihan uusi juttu! En muista, että olisi ollut puhetta siitä esikoisen kohdalla 4 vuotta sitten.

Sitten haluan jakaa vinkin, jos tulee kysymyksiä raskauden/lasten suhteen: MeeDoc (www.meedoc.fi)! Latasin sovelluksen puhelimeeni eilen ja sain kätilöltä todella pikaisen, luotettavan ja ammattimaisen vastauksen. Ehdottomasti suosittelen kaikille lataamaan ko. sovelluksen. "Neuvolachat-palvelussa terveydenhoitajat ja kätilöt vastaavat odottajien sekä vauvojen ja pikkulasten vanhempien kysymyksiin. Saat luotettavaa tietoa suoraan terveydenhuollon ammattilaiselta." Ja tuo neuvolachat-osio on ilmainen. Lääkäreiden palvelut on maksullisia.

Meillä on maanantaina tiedossa jonkin sortin "väliultraus" :) Eli silloin rv 15+2. Rakenneultraan päästään vasta kun ollaan kotiuduttu Suomi-lomalta eli rv21-22. Täytyy toivoa, ettei tartte lomalla lähteä sairaalaan tms tarkistuttaa vauvan kuntoa. Se on välillä Suomen julkisella puolella niin hankalaa, vaikka ihan Suomen kansalainen olen, mutta olen toisen maan sosiaaliturvassa. Ja vihdoin päivittäinen oksentaminen on helpottanut, joten matkustamisesta tulee edes vähän siedettävämpää :)

Takaisin