Neuvola - ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anskunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vti:n takia pistettiin antibioottikuurille, sanoivat että oireettomatkin vti:t hoidettava lääkityksellä raskaana olevilla keskenmenoriskin ja ennenaikaisen synnytysriskin vuoksi ja ohjasivat 5 päivän antibioottikuurin jälkeen kontrollitesteihin neuvolaan jotta saadaan varmuus että infektio selätetty

Ultrassa pikkuinen hyvin kasvanut ja liikutteli kovasti myös pikkusormia tuiki tuiki tähtönen-tyyliin<3 nt 0,9mm eli normaali mutta ultraaja kokee lisätutkimukset tarpeen varmuuden vuoksi kun esikoinen syntyi sydänvikaisena ja riskisynnyttäjä kyseessä, viikon päästä saan tietää jatkosta mitä synnäri ja neuvola keksinyt, toivottavasti kaikki kunnossa ja pelottelevat turhaan kromosomipoikkeamasta

Täällä käyty heti aamusta neuvolalääkärissä. Ja ei ollut kyllä kovin kummoinen käynti, kun jo kaks raskautta takana.
Menin sinne siinä luulossa, että tekevät sisätutkimuksen, mutta olivat sitä mieltä ettei tarvitse tehdä, kun olen perusterve, eikä muutenkaan ollut mitään siihen viittaavaa, että pitäisi kurkata.
Ei siis punnittu, ei mitattu verenpainetta eikä hemoglobiinia. Pissanäytteen annoin, ja vähän oli kuulemma valkuaista joukossa. Kyseli että onko ollut pissatulehduksen oireita, mutta ei ole mitään ollut. Aloitan varmuuden vuoksi juomaan karpalomehua, sen pitäisi kuulemma auttaa.
Sydänäänet kuunneltiin, ja syke oli siinä 150-160 välillä. :)
Seuraava käynti varailtiin elokuun alkuun, ja sitä ennen käydään vielä rakenneultrassa.
Rv 13+6

Täällä ollaan menossa toiselle neuvolakäynnille tänään :) Kiva kun mieskin pääsee mukaan! Jos pääsis vaikka sydänäänetkin kuuntelemaan :) ❤️ Muuten siellä ei varmaan tapahdukaan yhtään mitään :D

Rv 15+4

Muokattu viimeksi:
Mistä mulla on käsitys että se neuvola on alussa noin neljän viikon välein? Vai muistanko väärin? Meillä oli tänään ja seuraava aika vasta heinäkuun lopussa.. Eikä neuvolalääkäriäkään ole vielä ollut.

Harvoin niitä neuvoloita ainakin on :D mulla oli eka neuvola 22.4 ja seuraava neuvola vasta 7.7 :o

Aa okei kiva tietää! :) Mä jo ajattelin et täällä säästetään ja järjestetään harvemmin kun normaalisti :D
Millähän viikoilla se neuvolalääkäri on?

Ennen niitä on kai ollutkin vähän tiheämmin. Mutta liekö sitten jotain säästötoimia, vai onko vaan sen takia harvennettu, jos raskauksia on jo ennestään takanapäin, tai jos äiti on muuten perusterve tai jotain.. :o

Pauliina: mulla oli tänään neuvolalääkäri, joka oli siis samalla toinen neuvolakäynti. Viikkoja tänään 13+6. Eikö sulla oo sitten vielä ollut lääkärikäyntiä neuvolassa?

Mullakaan ei oo viel ollu neuvolalääkäriä, mut tuskin tulee olekkaan kun mulla on naistenpolilla vaan lääkäri käyntejä.

Mulla on neuvolalääkäri vasta 1.7 ja sillon taietaan mennä jo viikolla 14+ vai 15+ :D

Mulla on jo nyt viikkoja 15+4 ja tänään oli siis toinen käynti, eikä puhettakaan ollut neuvolalääkäristä, itellekin tuli vasta jälkeenpäin mieleen.. Ja seuraava aikakin jo sovittiin ja silloin oon jollain viikolla 22 jo. Ja tää on siis mun ensimmäinen raskaus.

Pitäisköhän sun pauliina kysästä siltä neuvola tätiltä että onko unohtanu sun kohdalla mainita sen neuvolalääkärin?
Mulla esikoinen kyseessä ja ekalla neuvolakäynnillä eli 22.5 se täti varas meille nt-ultran ja neuvolalääkäri käynnit siltä istumalta :O

Mulla oli neuvolalääkäri rv12, ja siitä kuukauden päästä on toka tavallinen neuvolakäynti.

Ja siis joo, meilläkin esikoinen tulossa, ja ekalla neuvolakäynnillä varattiin jo neuvolalääkäri.

Takaisin