Neuvola - ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anskunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Multa löytyy tää vau.fi:n oma raskauden seuranta sovellus ja sitten toinen on vauva:n odotukseni -sovellus.
Käytän kyllä enemmän tätä vau.fi:n omaa, mutta aina välillä kurkkaan sen toisenkin. :)

Hahahha, mulla on myös molemmat :D vähän innokkaana täällä seurataan siis esikoisen kasvua massussa :D
Tai siis jospa siellä joku asukki löytyis sit kahen viikon päästä ultrassa :)

Minun kans pitäis ladata joku sovellus, tähän asti oon lukenu tuota vaan omaa viikottain kertovaa juttua ja lisäks aina miehelle siitä vihkosesta miehen omat raskausviikot :) vaikka onkin jo toinen raskaus niin yhtä innokkaasti oon seuraillu aina miten vaavi edistyy viikoittain <3

En ole käynyt täällä viikkoon. On ollut ihan hirveän raskasta. Ensin tuli karsea mahatauti kaikille viidelle ja kun siitä toivuimme, taapero loukkasi niin päänsä, että jouduimme su-iltana lastenneuron osastolle. Eilen kuitenkin meidät voitiin kotiuttaa, kun kaikki tutkimukset - aivojen sähkökäyrä, magneetti... -, osoittivat, että selvisimme säikähdyksellä.

Nyt kaikki hyvin. Kaikilla lapsillamme. Tulimme juuri nimittäin nt-ulrasta, ja siellä huiski menemään viikkoja vastaava elohiiri. Turvotasta yhden millin verran. Ja arvatkaa mitä! Jo nyt kokenut ultraaja saattoi nähdä, että melkoisen varmasti toinen tyttö tulossa meille!

12+4

Onneksi lumikatriina kaikki päättyi hyvin :) voi miten ihanaa että jo edes vähän saitte katottua kumpi siellä majailee, ite jännityksellä pitäs malttaa vielä heinäkuulle :p

14+1

Nonnii eli asia selvitetty ja se neuvolatäti oli vaan kirjottanu meiä lappuihin väärin eli nt-ultra on keskustan neuvolassa eli siinä ihan tk:lla :) onneks tuli täällä puhetta siitä asiasta ku muuten ois menty iha väärään paikkaan :D

Ja lumikatriina onneks siellä on tauti selätetty ja pieninkin voi oikein mainiosti :)

Mulle on aina sanottu, että näin varhaisessa vaiheessa ei mitään sukupuolia yritetä edes katsoa, kun se on niin epävarmaa vielä. Kun ilmeisesti sukupuolesta huolimatta siellä haaroissa on jonkinlainen nypykkä.
Tietysti hienoa, jos ultraajan silmät olivat niin tarkat, että tiesi sen jo sanoa, mutta itse en kyllä vielä näin aikaisin lähtisi luottamaan tuohon veikkaukseen. :)

Mulla jo viimeksi nähtiin samassa ultrassa sukupuoli, ja ultraaja oli oikeassa. Sama täti siis kyseessä.Ja hänen perustelunsa eivät siis perustu tuohon nypykkään, vaan selitti muun teorian, mistä voi arvella. Joistain haaraumien määrästä??? Olin niin jännittynyt, että meni vähän ohi. Pitää kysyä ensi kerralla, mikä tuo juttu olikaan. Mutta tyttö tai poika. Ihan sama. Muutenkaan ei ole tässä vaiheessa todellakaan mikään aikomus kenellekään julkisesti puhua, että tytöstä puhuttiin. Sen näkee sitten myöhemmin. Viimeistään, kun syntyy :happy:.

Muokattu viimeksi:
Ps. Itse olen viikkokausia sitten jo sanonut miehelleni, että tämä on takuulla tyttö. On nimittäin ollut samoja oireita kuin oli viimeksi tyttöraskaudessa, joita ei poikia odottaessa ollut.

Nyt ei liity raskauteen, mutta kun olin viikon käymättä netissä Fb:tä ja sähköpostia lukuun ottamatta, ehti jo vieraantua nettimaailmasta. Ei edes jotenkin muista käydä netissä. Jos musta ei kuulu, niin kaikki on kuitenkin kunnossa. Olen vain touhuamassa muuta :happy:

Muokattu viimeksi:
Meillä oli tänään th+lääkäri. Kaikki oli kunnossa, painoakin on tullut vajaa kilo :) Sykkeet huiteli 160 kieppeillä.

Lääkäri olikin sitten aika arsesta. Koitin kysellä matkaa varten mahdollisesta antibioottikuurista vti:n varalle, mut ei. Oon siis aiemminkin saanut reissussa vti:n pariinkin otteeseen ja sen kans sit kärvistellään Suomeen asti, koska ainakaan edelliskerroilla antibiootteja ei oo ollut saatavilla vaikka resepin oon saanut. Lisäks olisin halunnut reseptin täältä et olis sitten varmasti raskausaikana mahdollisimman sopiva. Lääkäri totes että meet vaan yksityiselle klinikalle siellä, kyllä niillä on lääkkeitä (ei oo, kiitos kauppasaarron), kyllä sielläkin on naiset raskaana (ja esim juo ja polttaa raskausajan, koska asioista ei valisteta ja yksikin sai hep-C:n keisarinleikkauksesta kun lääkäri ei huolehinut välineiden puhtaudesta) ja että jos mua huolestuttaa niin matka pitäis vaan sitten perua. Enpä sit kysellyt enää muista asioista :/

Olipa ikävä lääkäri ku ei voinu sitä ab:ta myöntää. Ootko koskaan koittanu hoita vti:tä puolukka/karpalomehulla? Mä oon saanu sillä hoidettua pari vti:ta samalla vaan muistaa juua paljon vettä ni huuhtoutuu virtsatiet.

Jos on vti tosi pahana päällä niin siinä ei enää karpalot auto. Oireet pitkittyy ja pahenee vain. Antibioottien ohessa ja ennsltaehkäsevästi uskon karpaloihin ja runsaaseen juomiseen.

Todi kökkö lääkäri. Mulla on joskus työterveyslääkäriki kirjottanu varoiksi ab reseptin et jod reissus virtsis tulee.

Joo siis mä oon alottanu sen puolukka/karpalomehun litkimisen heti ekoista oireista ja jos ei kahes päiväs olis laantunu ni olisin hakenu ab:n. Mutta jos ei oo mahollista saada ab kuuria mistään ni ensi hätään koitasin juoda vaan ihan tuhottoman paljon jotta se bakteeri huuhtoutuu pois. Ennen ku tiesin koko puolukkamehun tehosta niin jouduin kertaalleen sairaalaan ku oli menny melkein munuaisiin asti (tai sit olikin jo siellä, en muista) mutta virtsasin siis verta ja sattu ihan julmetusti niin joutu sairaalaan lähtee. Ei tietenkään kannata terveydellään ja varsinkaan raskaana ollessa vti:llä leikkiä mutta kyllä tota kokeilla kannattaa jos edes vähääkään tuntuu et nytkö se vti iskee taas päälle. Turvallisempaa se on vauvallekkin jos puolukkamehulla pääsee siitä eroon ku et joutus vetää antibiootin. Mut ehdottomasti kuuri jos ei oireet päivässä helpota.

Joo, karpalomehua oon Suomessa vedellyt kun on tuntunut et vti tulossa, mut tuolla reissussa ei oo sitäkään saatavilla. Nesteitä onneks kyllä tulee juotua. Mut tarvii vaan toivoo ettei tuu mitään ettei tarvis edes miettiä sit ab kuurin hankkimista.

Ja voihan pissitulehus olla oireetonkin. Mulla oli viime raskaudessa ja oli kova yllätys koska ei mitään oireita ollu. Karpalomehu auttaa pitämään hiivankin kunnossa. Ite join karpaloo paljonkin sillon kun oli hiivakierrettä ja hävis sillä pois. Mulla ei meinannu enää lääkkeetkään tehota koko hiivaan kun niin tiukassa tuntu olevan.

Tuli tää keskustelu heti mieleen :) life:n mainos..

ee88b4be71d05e1748190d83bb63a89e

Takaisin