Neuvola - ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anskunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervehdys tännekin pitkästä aikaa :)

Ei ole oikein ehtinyt/jaksanut kirjotella.Me muutettiin 1.6. toiselle paikkakunnalle ja laitellaan pikkuhiljaa asuntoa kuntoon.Kahdessa vkossa pitäisi saada paljon aikaan,kun tuo meitin keskimmäinen poju täyttää 3.7. 3v <3 Nuorinkin tuli 17.6. jo 5kk <3

Mutta asiaan...kävin 18.6. ekassa ultrassa ja menin sinne neuvolan tiedoilla 12+2...

Lääkäri teki ultran...katto pitkään ultran kuvaa ja ehdin jo käydä mielessä kaiken mikä vois olla pielessä..sitten se kysykin,et ootko varma et viikkoja on 12+2...totesin vaan hölmistyneenä,et kyl neuvolan mukaan.Johon lääkäri sano,et vkoja 14+2 ja LA muuttuu reilusti...vanha la 29.12. ja uusi 15.12.15 :)

Mutta kaikki hyvin ja kovin vilkas kaveri siellä yksiössä asustaa <3 RU 11.8.

Viikkoja kun olikin noin paljon ni ei voinu enää kaikkee kattoo ultrasta vaan mun pitää käydä 15+0 jossaa ylimääräsissä verikokeissa...

Millä viikolla teillä on rakenneultra? Mulla on "vasta" 22+3. Ei malttaisi millään odotella vielä paria viikkoo yli puolenvälin. Heinäkuun 9. päivä onkin nvolalääkäri. Ultrattaiskohan siellä? Meidän neuvolassa on ultralaitteet, niin vois ainakin kysyä. Voisin tuojotella vaikka päivittäin tota pientä
<3
Mitä siellä rakenneultrassa kartoitetaan? Tietenkin nimensä mukaisesti mahdollisia rakenteellisia poikkeavuuksia, mutta mitä teillä on sisältynyt siihen käyntiin?

Vilijonkk4 16+0 (nyt kun ollaan jo sunnuntain puolella :D)

Mulla on rakenneultra rv 20+0. Eipä siellä mitään sen kummempaa tehdä. Mittaillaan raajoja ja sukupuoli on mahdollista selvittää. :)
Rv 15+4

Meillä on rakenneultra rv 21+0 en millään malttaisi odottaa, että näkisi taas pikkuisen :) toivottavasti ei löydy mitään poikkeavaa.. :\
Rv 16+4

Salla: onkohan meillä samana päivänä rakenneultra? Tossa kun laskeskelin, niin saattaisi jopa ollakin :) mulla on 22pv heinäkuuta.

Meillä on rakenneultra rv 20+2. :) Ja kait siellä katellaan sisäelimetki jne et on kunnossa.

Ylihuomenna olisi neuvolakäynti ja lääkärin tarkastus :happy: Toivottavasti päästään kuuntelemaan pikkusen sydänääniä samalla :Heartred Oon himoinnut doppleria kotiokin, mutta ei oo tullut vielä ainakaan hankittua. Rakenneultra olisi sit vasta heinäkuun lopulla 20+1. Ei malttais odottaa sinne asti! Meinasitteko ottaa kysäistä kumpi on? Kuinka hyvin yleensä arviot sukupuolen suhteen pitää nykyään paikkansa?

Rv 14+6

Meillä on rakenneultra rv20+3 ja päivä on 13.7 :) Ei oo onneks hirmu pitkä aika enää!
Me halutaan ainakin tietää sukupuoli mikäli mahdollista :)
Rv 17+2

Meillä rakenneultra 27.7 rv 20+4. Malttamattomana odottelen, koska sillon edes saan merkkejä pikkusesta (ellei liikkeitä ala tuntumaan). Sukupuoli halutaan mielellään saada selville, koska olis kiva nimiäkin päästä miettimään kunnolla :D ultrassa katotaan eri osien rakenteet (esim. Sääriluiden pituuksia jne.) ja myös sisäelimiä (sydän, munuaiset jne.). Toivottavasti ei joudu yksin menemään, koska jotenkin minulla menee jännityksessä asioita ohi tai en ymmärrä mitä hienoilla sanoillaan tarkottavat (tarvitsen miehen suomentamaan niitä minulle ja varmistelemaan asioita).

Mulla on rakenneultra 5.8 ja tuntuu kyllä ikuisuudelta ennenkun se koittaa. Meillä kyllä neuvolassa sanoi lääkärin mahdollisesti ultraavan. Lääkärineuvola minulla on 14.7 ja silloin ollaan vkolla 17+. Meilläkin on puhuttu, että sukupuoli selvitetään. Ihan uteliaisuudesta ei niinkään että sukupuolella mitään väliä olisi.

Meillä rakenneultra on 6.8. eli vielä pitää odotella joku tovi...
Me halutaan tietää sukupuoli, mutta molemmat isovanhemmat ilmoittivat, että he haluaisivat tietää vasta sitten kun kaiffari tulee maailmaan. Eli sitä saa olla sitten kieli keskellä suuta syntymään asti. :joyful:

Tänään oli neuvola, kaikki mallillaan :) Nyt oli joku vanhempien jaksamista kartoittava käynti ja mies oli myös mukana. Käytiin kotiin annetut kyselylappuset läpi ja keskusteltiin jaksamisesta, peloista yms. Painoa neuvolan vaa'an mukaan alusta +2kg (kotivaaka näyttää +1,4kg). RR118/70 eli edes neuvolassa nousee verenpaine normaaliksi, mutta suolalisää suositteli. Pissa puhdas, hemppa 115 ja rauta pitäs alotella tuon jatkuvan väsymyksen ja päänsärkyjen vuoksi. Sykkeitä kuunneltiin ja siellä se jumpsutteli vahvasti ja hyvällä vaihtelulla, 146 merkattiin korttiin sykkeeksi, muutamat potkutkin pamautti suoraan anturiin :D

Rakenneultra meillä on 27.7. ja sukupuoli yritetään selvittää nuita mahdollisia jatkotutkimuksia varten, muutenhan se ei kuulemma kuulu rakenneultrassa tutkittaviin asioihin. Kyllä vaan kaikki kaverit ovat aina saanneet jonkun veikkauksen sukupuolesta ihan ilman mitään terveydellisiä perusteita, vaikka mulle aina painotettu, että rakenneultra on rakenteiden tarkastelua varten, eikä sukupuolen arvailua :bored: Seuraava neuvola sitten 18.8. ja siellä saa laput kelalle, siitä seuraava neuvola onkin lääkärineuvola 28+ viikolla.

^ Ei ollut kummoinen käynti ainakaan meillä. Teki gynekologisen tutkimuksen ja täytti sen mukaan äitiyskorttiin tietoja kohdunsuusta. Sit ihan ne perus verenpaine, pissanäyte, hemppa, paino, mitkä katotaan joka neuvolakäynnillä. Vastaili tarvittaessa meidän kysymyksiin ja muuten jutteli lähinnä samoja juttuja, mitä terkka ekalla kerralla. Ei kuunneltu edes sydänääniä, vaikka terkka lupaili, et lääkäri niitä varmaan kuuntelee.

Mulla kun oli neuvolalääkäri, niin siellä ei tehty kyllä oikeen mitään. Pissanäyte katottiin ja sydänäänet kuunneltiin. Ei sisätutkimusta, ei punnitusta, ei verenpaineen mittausta, ei hemoglobiinia.
Selittivät, että kun aiemmat raskaudet sujuneet ongelmitta ja kun olen perusterve, niin ei ole tarvetta tehdä enempää. Lääkäri sanoi, että jos itsestäni tuntuu siltä, että alakerrassa on kaikki kunnossa, niin sisätutkimusta ei tarvitse tehdä. Jos lääkärillä olisi ollut jotain epäilyksiä johonkin suuntaan, niin olisi tietty tehty. Oli siis hyvin hätäinen käynti mulla :)

Takaisin