Neuvola - ja ultrakuulumiset

Anskunen

Kunnioitettu kommentaattori
Joulukuunmammat 2015
Joko olette neuvola-aikoja varanneet? Ja onko jollain ar-ultraa varattuna?

Itsellä ensimmäinen neuvola käynti tämän kuun lopulla. Ensimmäinen käyntihän ei mitenkään ihmeellinen ole joten itsellä ei sen suurempia odotuksia ole. Ar-ultraa olen miettinyt mutta vielä ei olla päätetty menemisen puolesta.
 
Mulla ar-ultra ihan kunnallisessa 9.4 ku neljä km takana josta viimesin oli ollut kuolleena kohdussa n 3 viikkoa ennen kun huomattiin nt ultrassa.. Nyt kyllä sit jännittää tuo ar ultra, et onko siellä kaikki ok ja löytyykö sykettä..
 
Mä en saanut kunnalta ar-ultraa vaikka kolme km takana. Kaksi viimeisintä kkm. Joten omasta pussista menee mikäli haluan mennä.
 
Tutkittu on ja muuta ei löydetty kuin kilpparin vajaatoiminnan mahdollisuus mikä on voinut aiheuttaa km:t.
 
Täällä on neuvola varattu 13.4. Toivottavasti kaikki menee hyvin sinne asti. :)
 
Anskunen, mä oon melkein 100 varma et on johtunu kilpparin vajiksesta jos sulla se on. Me yritettiin puol vuotta tätä raskautta ja vaikka lääkärien mielestä arvot oli hyvät en tullu raskaaks. Kun nostin 25 mikroo puoleksi kuukaudeksi, kaks kertaa, tulin raskaaks molemmilla kerroilla mut ne meni kesken. Nyt söin koko kierron sitä isompaa annosta ja ainakaan viel ei oo kesken menny. Ja mulla siis just toi kilpparin vajis ollu vuodesta 06. Onhan sun käsketty nostaa annosta 25mikroo heti plussauksesta?
 
Huvittavinta on se että aloitin lääkityksen vasta kuukausi sitten, mulla on vajaan parin viikon päästä kontrolliverikokeet joten selviää että nostetaanko annosta. Eli mulla vielä haetaan muutenkin sitä annostusta mutta nythän se lensi härän pyllyä. Täytyykin soitella tälle lääkärille asiasta.
 
Kuinka persiillään sun arvot oli? Muistatko yhtään paljonko oli tsh ja t4v? Kannattaa olla heti pääsiäisen jälkeen yhteydessä lääkäriin.
 
Muokattu viimeksi:
Pahastihan noi ei oo pieles mut jos kilppari toimii laiskasti niin se ei välttämättä lisää omatoimisesti tyroksiinia vereen raskautuessa jolloin vajis pahentunu.. Hyvin mahollista et keskenmenot on johtunu just tosta. Mut nyt kun sul on lääkitys ni en usko et tää menee enään kesken :)
 
Aloitin 50 ja sitä pari viikkoa, sen jälkeen nosto 100 :) se aloitettiin sen takia kun tutkittiin tosiaan mistä keskenmenot johtuu niin lapsettomuuspolilla huolestuttiin siitä että kun en 2 vuoden aikana raskautunut kertaakaan. Sanottiin että tolla arvolla voi olla etten edes ovuloi. Tsh:n pitäisi olla kuulemma raskaaksi haluavalla 2.5 pintaan. Mieluummin pienempikin. Ja tosiaan jos arvo on ollut aina tossa neljän pintaan niin sehän on voinut aiheuttaa km, kun kasvu keskeytynyt aina 8-9 viikolla kun kilppari on vajavaisesti toiminut. Mutta nyt tosiaan toivon että lääkkeen turvin käy hyvin :)
 
Lapsettomuuspolilla tunnuttas olevan tosi hyvin perillä kilpirauhasen vajaatoiminnasta terveyskeskuksessa törmää vaan siihen et 4,5 on raja arvo :sad001 ne ei tajuu et moni jää lapsettomaks sen takia. Onneks osaavia lääkäreitä on nykyään enempi :) tarrasukkia teidän pikkuiselle :Heartred
 
Mullekin sanottiin että arvo on normaali ihmisellä jolla ei ole mitään oireita jne. Mutta kun haluan raskaaksi ja se voi aiheuttaa sen etten edes ovuloi niin määrättiin lääkitys. No eipähän kauaa tarvinnut sitä syödä :grin
 
Mulla myös kilpparin vajaatoiminta aiheutti keskeytyneen keskenmenon rv 8+4 ja rv 12 huomattiin. Nyt sain vauvan 25.12.2014 ja mulla siis lääkitys jota nostettiin raskausajaksi :)
 
Mulla neuvola 14.4. Toivottavasti kaikki menee hyvin. :)

GALLUP: Otatteko miehenne ekalle neuvola käynnille mukaan? :D
 
Ninni mun mies tahtoisi kovasti tulla ekaan neuvolaan, mutta hän ei mitenkään voi töiden vuoksi. Esikoisen raskaudessa hän tuli neuvolakäynteihin aina kun pystyi ja luulen että nytkin osallistuu niihin aktiivisesti, aina kun työt sen sallii. :)
 
Mulla on mies ollut aina neuvolakäynneillä ja ultras mukana, tulee torstainakin varhaisultraan :) järkkäs töistä sen verran vapaaks ku tietää et mä oon iha panikis siel :/
 
Miehelle tää on ensimmäinen lapsi ja meinaa tulla mukaan vaikka mun mielestä se eka käynti on aika turha mutta ymmärrän että on innostunut :)
 
Takaisin
Top