Neuvola- ja ultrakuulumiset

Mulla uus ultra huomenna 14.30, pelkään pahinta :sad001 mutta toivo elää koska oireet jatkuu!
 
Dumlekarkki ja niemja toivottavasti saatte molemmat huomenna vain hyviä uutisia. :Heartred Tsemppiä. :)
 
Moii! Niin, siis ei mulla ollu ultraa vielä tänään, eka neuvolakäynti vain :) Ens viikon keskiviikkona on sitten neuvolalääkärille aika ja siellä ultrataan. Reilu tunti höpöteltiin tätsyn kanssa, mies oli mukana myös. Aivan todella mukava täti sattui meidän kohdalle :happy: Mulla kun ei nuo aiemmat raskaudet oo menny mitenkään täydellisesti, keskimmäisestä ja kuopuksesta jouduin molemmista viikolla 29 lanssilla Lahdesta taysiin viikoksi pakkovuodelepoon supistusten alettua niin meinasi että tässä raskaudessa sitten olisi useammin kontrollikäyntejä ultrassa. Ei haittaa :wink Toukokuun alussa olis sitten se np-ultra ja toukokuun lopussa vasta seuraava neuvolakäynti, kauheen pitkälle menee kun olin nyt näin aikasin ekalla käynnillä! Toivotaan nyt vaan että sitten ens viikolla siellä ultrassa näkyisi edes jotain SUURTA pientä :Heartbigred
 
Mun oma terkka oli lomalla, joten siirtyi ajan varaaminen ensiviikkoon. Mut se toinen terkka sanoi, että vasta rv10 olis ajankohtaista tulla...silloin sais lähetteen ultraan ennen rv12. Nyt on odottavan aika toooooodella pitkä. Varsinkin, kun tänään illalla on alkanut outo "polttava" vatsakipuilu, joka hiukan säteilee reisiin ja selkään...ei onneksi oo tullut mitään vuotoa...
 
Tuntuu olevan yleistä ny tuo polttava vattakipu, kuuluisko raskauteen..?
 
Mä sain neuvola-ajan 30.3. Silloin olis menossa 9. raskausviikko . En ees tiedä ultraako ne täällä. Pohdiskelin vähän tota mun epäsäännöllistä menkkarytmiä, että näkeekö sit 12. viikolla kuitenkin vielä ihan hyvin, että mitkä on todelliset viikot? Tai no, tuskin se viikkoja heittää, vaan ennemmin 5 päivää tai jotain…

Tänään piti lukea tenttiin mutta ajatukset ollut ihan muualla. Ja oon nukkunut melkein koko päivän. Ihan sika väsynyt! Ruoka ei myöskään oo maistunut jaa mutta pitäiskö näistä kirjoitellakkin tonne oiresivuille. :)
 
Meillä ainakaan ei neuvolassa ultrata vaan saadaan lähete sairaalaan ultraan.
Mietin tuota, et jos ei ollenkaan ultrattaisi, niin katsotaanko laskettu aika vaan menkoista... Mulla esikoisen kohdalla la pysyi ultrassa samana kuin menkkojen mukaan laskettuna. Sitähän katsotaan eka sen sikiön koon mukaan ja tarkistellaan vielä toisessa ultrassa mm. pään koosta ja reisiluun pituudesta. Esikoinen syntyi muuten laskettuun aikaan...ei oo tullut äitiinsä täsmällisyydessä :wink
 
  • Tykkään
Reaktiot: Pii
Ei ainakaan Helsingissä ole ultrattu neuvolassa vaan ultraan tulee kutsu omaan suunniteltuun synnytyssairaalaan, tällä hetkellä kutsu voi tulla Kättärille tai Naistenklinikalle ultraan, kumpaan vaan niillä mahtuu. Muutin juuri stadista pois, joten en tiedä miten täällä Raaseporissa. Mutta itse olen käynyt ylimääräiset ultrat yksityisillä.
 
Oi ihania uutisia Dumlekarkki! Ihana saada tänne palstalle onnellinen pötkyläuutinen :Heartred :Heartred :Heartred
 
Mä kävin juuri ultrassa ja kohdussa ei näkynyt mitään. Saattoi olla, että on mennyt kesken silloin kun aloin verta vuotamaan n. viikko sitten tai hormonit vaan näyttänyt, että olen raskaana. Tein juuri testin ja näyttää vieläkin vahvaa plussaa. Maanantaina menen vielä verikokeeseen mittaamaan arvot ja tarkistetaan siten, ettei mitään kasva esim. kohdun ulkopuolella. Mut voi poistaa odottajien listasta. Mukavaa kuitenkin kuulla, että teillä muilla raskaus etenee hyvin. Itseäni hieman harmittaa, mutta en ollut vielä aivan sisäistänyt ajatusta raskaudesta vielä muutenkaan joten pääsen varmaan helpommalla asiasta yli.
 
Voimia pikkupossu :Heartred

Javasparrow muistatko kuinka pitkä sikiö oli? Mulla ei ihan varmaa tietoa ny päivistä, mutta meidän toukka oli 1,34cm ja syke löytyi ja kaikki hyvin :) kivut tuntemattomat, kai kasvukipuja. Mulla rv7+4 ilmeisimmin.
 
Takaisin
Top