Neuvola- ja ultrakuulumiset

Minäkin ajattelin soittaa ensi viikolla neuvolaan, kun samalla pitää varata 2-vuotisneuvola esikoiselle. :) Vaikka tämä on toinen raskaus niin silti kaikki tuntuu taas niin jännittävältä ja ihanalta. :)
 
Hei Elize, joo ultra oli sen 80e ja lääkärikäynti 70e. Kävin Juntumaan Aulilla. Aattelin sen olevankin noissa hinnoissa kun syksyllä kävin tutkimuksis niin maksoi saman verran..
 
Ok, mä kävin viimeksi Pekkolalla ja nyt oon menossa Juntumaalle. Taitaa olla kallis reissu tulossa! :sad001 Mutta on se silti sen arvoista kun näkee että onko siellä mahassa oikeasti joku. :)
 
Täällä uus tyyppi, hullun sekavissa tunnelmissa. Tänään aamulla käyty varhaisultrassa selvittelemässä kuinka pitkällä ollaan. Lääkäri laitto korttiin 4+, mut oon hämmentynyt kun pituutta alkiolla on 3mm ja sydämenlyönnit näkyivät jo monitorilla. Ja nyt mua myös häiritsee ettei lääkäri sanonut mtn kohdunsuusta, varas vaan ajan nt seulaan. Kohta pitäis soittaa neuvolaan ja kysellä lisää, mut ennen kaikkea mä haluaisin tietää onko viikkoja oikeasti 4 vai 6 takana..? :nailbiting:
Jokatapauksessa, ensimmäistä odottelen (miehelle 4:s) joten itse oon jännän äärellä, mies enemmänkin rauhoittelee ja kehoittaa elämään hetkessä ja nauttimaan. Ehkä mä sit jossain välissä nautin tästä?:wacky:
 
Juntumaa on tosi mukava ja hyvä kyllä! Rauhootti paljo mieltä :)

Ja BalloGala sanoosin että oot rv6 koosta päätellen, varmaa 4+ hedelmöittymisestä :)
 
Niemja, juttelin neuv.tädin kans ja hän oli myös hieman hämmentynyt mut sanoi ihan samaa et mennään n. viikolla 6. Jotenkin jäi vähän ehkä paha mieli aamuisesta ultrasta kun lääkäri vaikutti siltä kuin me oltais ihan turhaan siellä.. Toki mulla hormonit jyllää kyllä niin hirveää kyytiä et voi olla että kuvittelinkin kaiken:confused:
Nyt on kuitenkin vähän parempi mieli, seuraava neuvola meni toukokuun alkuun eli hekin siellä "pelaavat varmanpäälle" eli sit ainaki pitäis olla jo riittävästi viikkoja :happy: Sain tänään myös nt seulaan ajan, huhtikuun lopulle. Ootteko muut saaneet sen jo?
 
Eilen gynekologilla tulehdusepäilyn takia ja samalla ultrattiin. En ollutkaan niin pitkällä kuin luulin viimeisten kuukautisten perusteella mutta ruskuaispussi sentään oli oikeassa paikassa ja kohdunkaula ok. :) Neuvolaan 1.4.
 
Meille tulee varmaan aika viikolle16 tai 17, jolloin rv11/12. Millää en jaksaasi ootella sinne asti! Neuvola on 24.3 :) nyt siis rv 6+3.
 
Mä toivon, että saa ultraan ajan ennen vappua niin voi sitten vappuna huoletta kertoa miksi en juo Meillä kun vappugrillaus kaveriporukalla kuuluu perinteisiin mutta mulla neuvola vasta 14.4 (rv10), niin en tiedä kerkrääkö..kuinka tiukassa ajat täällä pk-seudulla on
 
Soitin tänään neuvolan neuvontaan, että kannattaako varailla vielä aikaa, kun eilen aloin sit vuotelee verta. Ei nyt tuhottomasti tule, mutta selkeää verta. Sanoi, että koska ei valtavasti vuoda eikä kipuja ole, niin kyllä hän onnittelisi mua ja varaisi ajan ensikäynnille. Sain ajan 10.4., jolloin olisin rv 9+2. Silloin pitäisi ne sydänäänetkin jo kuulua varmemmin ja voihan silloin ultratakin, jos jää epäselväksi. Jos menee kesken ennen sitä, niin enköhän sen huomaa.
 
Sagatar, toivotaan että vuotelu ei ole mitään vakavaa! Ja aika yleistähän tuo ilmeisesti siis on ? Kerran neuvolassakin olivat sitä mieltä.
NOH, itse sain myös juuri äsken varattua ensimmäisen neuvola ajan. Sain sen 8.4. Kyllä jännitti, vaan oli tosi mukava neuvola täti. Onnitteli sitten vielä lopuksi ja siinä kohtaa en tiiä miksi, nousi pala kurkkuun liikutuksesta:)
 
Meinasin tänään jo soittaa neuvolaan, kun pääsin aikaisin töistä, mutta ei sinne tänään voinutkaan soittaa. Menee siis ensi viikon maanantaihin tuo soitto. :)
 
Toi veren vuoto on aika kurja juttu, kun tulee helposti sellanen fiilis, et mitä jos...mut niinku neuvolassa todettiin, niin se on useassa raskaudessa tosi yleistä ja ihan normaalia yleensä, jos ei oo runsasta.
:sad001 itse ehdin käydä ekassa raskaudessa neuvolassa ja rv8-9 alkoi runsas vuoto. Pääsin nopeasti ultraan, jossa todettiin kaks ruskuaispussia, muttei sydänääniä...käsitin, et olis ollut tuulimunaraskaus, mutten tiennyt et sellanen vois olla kaksosraskaus?? Samana iltana/yönä meni sitten kesken...
Siitä on nyt reilut 2v, mulla on jo yli vuoden vanha tyttö ja nyt taas raskaana, joten elämä voittaa, vaikka silloin tuntui tosi pahalta.
 
Mimmana: Minä ilmoittelen tänne, että milloin se neuvola on. Itse sain kerrottua ystävälleni, että oon raskaana, mutta sen sanominen jännitti tosi paljon. :D Hassua miten sitä jännittää tälläsiä asioita. :wink

Nyytikki: Sinulla ikävä kokemus, mutta onneksi olet saanut lapsen ja nyt olet raskaana. Toivotaan, että et joudu samaa kokemaan tai kukaan täällä ei joudu, sillä voin vaan kuvitella miten kamalaa se on.
 
Mulla on eka neuvola jo ens viikolla, silloin 5+6 viikot. Ja neuvolalääkärille ultra-aika 25.3. Mulla oli vuonna 2007 kohdunulkoinen raskaus. Olin tietämättäni raskaana ja meni sitten niin pahaksi että toinen munanjohdin repesi ja vuoti 1,5 litraa vatsaonteloon. Sen takia tarkastetaan näin aikaisin että pieni on oikeassa paikassa. Ja sydämenlyönnit pitäisi jo silloin näkyä :love017 Kaikki on niin uutta ja jännää vaikka neljäs tulossa!
 
lovepearl: Kiva kuulla, että vaikka sinulle on tulossa jo neljäs lapsi, niin sulla on tuollainen "jännitys" fiilis. :) Itsellä on kovasti perhosia vatsan pohjassa, kun tää raskaus on niin uusi juttu. :D Minua jo nyt hieman jännittää, että miten ensimmäinen neuvolakäynti menee, vaikka en ole edes aikaa sinne varannut. Ja huomenna ylipäätänsä varmistan, että ollaanko tässä vielä raskaana ja mitkä on viikot. :)
 
Heippa vaan kaikki! Vihdoinkin kerkesin vähän lueskeleen juttuja täällä. Mä olin ajatellut odotella vielä muutaman viikon ennenkuin otan yhteyttä neuvolaan, mutta huomenna on jo lääkärille soitettava. Eilen alkoi polttaa alavatsaa ja illasta asti tullut melkein koko päivän verta. Välillä rusehtavaa ja sitten kunnolla oiken punaista verta. :sad001 Mietin tässä, ettei varmaan vielä ultrakaan auta kertomaan, että onko tullut keskenmeno. Tai laskeeko se hormonin määrä niin nopsaa, että vois verikokeesta nähdä jotain. Aivan kamalaa olla töissäkin kun miettii vaan, että jaksaako se pikkuinen vielä mukana.
 
PikkuPossu tsemppiä jospa huomenna tilanne selviää tavalla tai toisella. Ja jospa siellä pienellä olisi kaikki hyvin ❤
 
Takaisin
Top