No me otetaan se näyte siksi kun meillä todettiin edellisessä raskaudessa harvinainen perinnöllinen sairaus, ja edellinen poikani kuoli siihen. Nyt otetaan näyte siksi että voivat britteissä tutkia, kantaako tämäkin lapsi kyseistä sairautta. Jos kantaa, niin raskaus voidaan keskeyttää. Ja niin aionkin tehdä, sairaus on todella vaikea ja kivulias lapselle, ja lapsi tulee kuolemaan, jos elävänä syntyy. Näitä näytteitähän ei helposti lähdetä ottamaan pienen 1% keskenmenoriskin takia, mutta niinkuin sanoit, jos nt-ultrassa havaitaan jotain, niin voidaan joitain näytteitä ottaa. Istukkanäyte voidaan ottaa vain jos istukka on tarpeeksi edessä, jos ei, niin sitten voidaan ottaa lapsivesinäyte viikoilta 15--> En nyt halua pelotella, mutta nt-ultrassahan selviää vain yleisempiä poikkeavuuksia, ja vaikeimpia rakennepoikkeavuuksia,esim jalat ja kädet. Paljon on sitten muita ongelmia jotka selviää vasta rakenneultrassa, viikoilta 20--> muistaaksein. Ja vielä senkin jälkeen voi tulla yllätyksiä. Tämä sairaus jota minä kannan(itse olen siis terve, mutta kantaja)selviää yleensä vasta 30-->viikoilta tai vasta kun lähdetään synnärille. Meillä tämä on kyllä paljon ärhäkkäämpää laatua ja selvisi jo rakenneultrassa.
Huomautan, että nämä ovat HARVINAISIA, minä jopa niin harvinaisuus että tähän mutaatioon jota kannan, eivät tutkijat ennen ole törmänneet. Pääsin siis historian kirjohin, maailmanlaajuisesti.
Ei siis kannata ihan vähällä säikähtää, ja mikä ei tapa taatusti vahvistaa!