Neuvola- ja ultrakuulumiset

Jeflo, mulla on ollut kierrot 21-36 päivää, ja neuvolan täti ei huolinut mua ekalle käynnille, ennen kuin käyn ultrassa tarkistamassa, millä viikolla oikeasti olen. Tädin laskujen mukaan mun ei olisi vielä viikko sitten pitänyt saada plussaa testistä, joten saatan oikeasti olla pidemmällä kuin mitä laskennallisesti voisi päätellä.
 
Huomenna on varhaisultra, kp on 7+3. Oikein osaa muuta ajatella. Onneksi se on jo!
 
Mä en siis tiedä mitä mun papereihin kirjoittivat syyksi, mutta ilmeisesti odottivat saavansa Kelalta korvaukset, kun velottivat vain omavastuun. Mulla ei ole keskenmenoja taustalla, mutta on aiemmasta parisuhteesta (tulokseton) lapsettomuushoitohistoria.
 
Mä kävin kanssa fertinovassa ja hinnaksi tuli 101,50 ja siinä oli suoraan kelakorvaus. Sinne ehdottomasti uudestaan jos on asiaa :) Kiitoksia sympatiasta kaikille. Perjantai meni itkua tihrustaen ja nyt jo paremmalla mielellä elellään.
 
Mulla ensimmäinen neuvola vasta 20.4 ja tässä nyt pohdin että varaisko ajan sinne fertinovaan vaiko ei. Toki se kyllä tois mielenrauhan ja vois auttaa mua rentoutumaan edes vähän.
 
Nyt on toukka bongattu, sydän sykkii ja koko 0,7cm vastaa viikkoja :-) sain siis lähetteen äitiyspoliklinikalle kun mulla on lääkityksiä joita ei saa käyttää raskaana, ja tk lääkäri ei ollut oikein varma miten toimitaan. Hyvä niin, nyt on hyvä mieli ja mielenrauha (ainakin vähäksi aikaa..).
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Minäkin varasin ekan neuvolan tänään. Olisin päässyt jo huomenna mutta halusin myöhemmin joten aika on nyt sitten 21.4.
 
Tänään oli varhaisultra ja kaikki oli hyvin. Ihana hoitaja, ymmärtäväinen ja selitti kaiken rauhallisesti, sain paljon kuvia matkaan 13mm pavusta. Eli ihan viikkojen mukainen koko 7+4. Ja pieni sydän pompsahtteli vauhdilla :Heartred
 
Onko kukaan muuten käynyt pääkaupunkiseudulla varhaisultrassa? Paljonko jouduit maksamaan?
 
Eka neuvola takana, vähä pettyny olo jäi ku puhuin kkm pelosta ja siitä, että viimeks mun kivuista ei välitetty vaikka ne oli merkki siitä, että sikiön kehitys lakkas. Terkkari vaan tokaasi että ei niin toista kertaa käy. Saat mielenrauhan ku pääset 4vk kuluttua ultraan. Muuten ihan ok käynti..
 
Olipa jännää varata neuvola :rolleyes: ei vastannu mut kohta soitti takas. :) 7.4 eka neuvola siis, sillon jotai 8+5. Onnitteli ja kysy millon edelliset kuukautiset alkanu. Muuta ei sit juteltukkaa vielä.
 
Muokattu viimeksi:
Oho niemja, kun oli tökerö täti! Varmaan rauhoittaa kyllä silloin 4vk päästä, mutta siihen on aika pitkä aika vielä :/
 
Ihania uutisia niiskuneiti :Heartred mua kans huvittais mennä vielä yhteen ultraan ennen nt-ultraa mutta en tiä raaskinko.. Jotenki nyt vaan tarkkailee oloaan kahta kauheammin että alkaako oireet helpottaa ettälnko taas menny kesken.. Täytyy sanoa etten kyllä yhtää oo viä nauttinu tästä taskaudesta ku peljänny vaan! Ja tää etova olo... Jatkuva krapula :hungover:
 
Mun oli kanssa sitten pakko varata se varhaisultra... :p Ensi maanantaina iltapäivällä on jo aika ja ensimmäinen neuvola on 14.4. Toivottavasti kaikki on kunnossa! On niin loistava olo, että sitä taas miettii, että miten voi olla näin elinvoimainen olo... Eli oli paljon oireita tai ei yhtään oireita, niin silti sitä epäilee ja pelkää. :)
 
Kyllä se helpottaa kun näkee.. On vaan kamalan väärin ettei joka paikassa pääse kunnalliseen niinku täällä. Ja tosiaan kysyin lääkäriltä et pidetäänkö se seuraava aika niin sanoi et pidetään vain jos haluan, kun ajat ei ole kortilla.. Ja sano sit et kun mulla on noita kkm niin saan olla rauhallisemmin mielin :) mutta totesi et hyvältä nyt näyttää kuitenki..
 
Ihanaa palvelua niiskuneiti teillä :) mulla kans kotopaikkakunnalla olis ollu mahdollisuus tuohon mutta en sitä saa käyttää koska asun nykyään muualla, täälä taas suht hanurista palvelut..
 
Takaisin
Top