Neuvola- ja ultrakuulumiset

Hauska huomata kuinka moni odottelee sinne 5-7 viikoille asti ennen neuvolaan soittamista. Samoin tein minäkin, mut huomasin et esim raskaustestissä lukee että mikäli olet raskaana, ota heti yhteyttä neuvolaan. Ja kuitenkaan ne eivät sua ota siellä vastaan kuin vasta lähempänä sitä ekaa ultraa on tää vaan jännää kun tietää että joku siellä masussa on mut kun sitä ei näe eikä tunne, tietää vaan
 
Varasin tänään ensimmäisen neuvola-ajan ja ihmekyllä soittaminen ei edes kauheasti jännittänyt. :) Mulla on eka neuvola 7.4 ja silloin pitäis olla viikkoja kasassa 8+2, jos kaikki menee hyvin.
 
Soittelin tänään neuvolaan ja täytyy sanoa, että olin aika pettynyt. Terveydenhoitajan mielipide oli, että on todennäköisesti mennyt kesken kun on niin vähän viikkoja. Kyselin sitten jatkotoimia, kun vieläkin on kipeä alavatsa ja nippailee välillä ja tänäänkin on tiputellut verta...sanoi, että odota kaksi viikkoa ja tee sitten uusi raskaustesti. Öö eli elän 2 viikkoa ihan tiedottomana asiasta, että olenko raskaana vai en ja sitten teen testin mikä ei välttämättä kerro yhtään mitään. Ymmärrän, että on yleistä se keskenmeno näin pienillä viikoilla, mutta toi toimintatapa unohtaa mahdollisesti odottavan äidin tunteet! No joka tapauksessa mennään sitten yksityiselle ultraan jos saisin vaikka ajan tälle viikolle.
 
Onpa ollu ikävä hoitaja, ja ei taatusti ole ollut kiva kuunnella tollasta tekstiä. Tsemppiä kovasti pikkupossu ❤
 
5+3 on tänään edellisten menkkojen mukaan laskettuna. Ajattelin jos saisin perjantaille ultran ni olis se 6 viikkoo ja vois hyvässä lykyssä näkyä jotain :)
 
Itse kävin tänään ekassa neuvolassa ja neuvola nainen katsoi heti ultralla, sielähän semmonen pienen pieni "möykky" oli ❤ ja kuulemma 6+3 menossa nyt. Kahden viikon päästä uusi aika neuvolaan. Silti vieläkin jännittää että onhan sielä masussa varmasti joku kun itselläni on hyvin hyvin pieniä oireita ollut vasta. Ja yksi päivä alkoi pelottaa että voiko olla joku tuulimuna raskaus kun menin lukemaan kaiken maailman sivuja netistä.. Mutta siis jos oikein ymmärsin niin ihan raskaana olen kun neuvola nainen otti sikkön mitanki se oli n 5m :) eka raskaus niin kaikkea sitä pyöriikin päässä :D
 
Pikkupossu: Ärsyttää sinun puolesta tuo hoitaja, sillä hän ei todellakaan sais käyttäytyä tuolla tavalla sinua kohtaan. Ja käy ihmeessä katsomassa, että josko siellä pienen sydän äänet kuuluisi. :)

mardiz: En tiedä ootko jo aiemmin sanonut, mutta oliko tuohon sun ultraamiseen joku syy? Tai kun oon saanut sellaisen mielikuvan, ettei ensimmäisellä neuvolakäynnillä ultrattaisi vaan siinä enemmänkin juteltaisiin terveydenhoitajan kanssa. Jos oon ymmärtänyt väärin, niin korjaa ihmeessä. :) Ja eiköhän siellä sinun pienellä ole kaikki hyvin! :)
 
Eilen oli eka neuvola ja tänään lääkäri. Ultrassa näkyi pieni möykky, 3-3.1mm eli vastaa viikkoja 6.:Heartred Nyt pitäisi olla 6+2, mutta lääkäri totesi että pitää hyvinkin paikkansa, näin alussa on mahdoton saada päivälleen tarkkaa mittaa. Ja totesipa vielä että päivällä parilla ei ole mitään merkitystä, lapsi tuskin kuitenkaan syntyy juuri laskettuna aikana :laughing002 Syke näkyi hyvin ja nyt sitten vain odotellaan lähetettä istukkanäyteeseen.
 
Pikkupossu onpas typerää käytöstä ollut hoitajalla. :mad Toivottavasti pikkuisella on kaikki hyvin. :)

Sohwia esikoisen raskaudessa minuakin ultrattiin ensimmäisellä neuvolakäynnillä ja syitä ei ollut. Hoitajalla vaan oli se ultralaite huoneessa ja jos itse halusi niin pääsi ultrattavaksi. :) Harmi kun meidän nykyisessä neuvolassa ei hoitajilla ole omat ultralaitteet. :sad001

Mardiz ja kattjuska onnea hyvistä ultrauutisista! :)

On. Tänään soittelin neuvolaan ja sain kaksi aikaa peräkkäin. :) Ensin siis esikoisen neuvolatarkastus ja sitten mun . :)

Neuvola-aika 13.4 ja viikkoja silloin 8+5. :)
 
Be samana päivänä mulla eka neuvola! :) silloin viikkoja 8+6!

Meidän neuvolassa niin huonot ultrat että tuskin haluan edes ultraavan. Äidin ultrasivat silloin hällä oli kyllä 6+5 ja sanoivat että ei näy mitään. Siitä seuraavana päivänä sairaalaan jossa ihmeteltiin että miten ei oo nähnyt mitään kun kaksi sydäntä sykkii.

Moni on menossa alkuraskauden ultraan? Itse hirveästi haluaisin käydä että sais rauhan.
 
  • Tykkään
Reaktiot: be
Ihanaa Pepe. :) Ja höh, en minäkään kyllä tahtoisi tuollaisiin laitteisiin ultrattavaksi, tulisi vaan turhaa huolta.

Mä ajattelin sinnitellä sinne np-ultraan asti. Sitten ainakin voi lopulta huokaista helpotuksesta. :)
 
Ultrassa tänään varmistui keskenmeno, joten poistun foorumilta. :sad001 Hyvää jatkoa ja onnea kaikille odottajille! :Heartred
 
Mua rupes pelottaan ku teillä ollu nuon isoja sikiöitä ekas ultras, ku ittellä oli vaan 2,45mm :sad001 vahva syke kyllä näkyi ja ultra oli rv6+1. Lääkäri kyllä kehui että kaikki hyvin mutta jäi kaivertaan tuo pieni koko...
 
Voi lumikello pahoittelut ♡

Varhaisultra kiinnostaisi mut ei varat riitä. En tiiä suostuuko neuvolantäti ultraamaan laitteet niillä kyllä on. Esikon aikoihin ultrattiin melkein joka kerta..
Np:tä odotellessa.
 
Niin no meillä ei varsinaisesti tuossa ultrassa ollut muusta kyse kuin siitä, että lääkärin täytyy varmistaa raskaus, ja se että se on kohdun sisällä ennen kuin voi kirjoittaa lähetettä istukkanäytteeseen.. muutenhan olis ultrattu vasta joskus paljon myöhemmin :)
 
Kattjuska, onko jotain syytä, miksi menet istukkanäytteeseen? Mä ajattelin, et np-ultran jälkeen olis vasta ajankohtaista miettiä noita juttuja, jos siinä todetaan kasvanut riski... kiinnostaa, kun tietää oman iän jo vaikuttavan riskiin.
 
Takaisin
Top