Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja L82ady
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullaki rh- veriryhmä ja samaa olen täälläki neuvolassa kuullut (verikokeita enemmän ja viimeistään synnytyksen jälkeen eka anti-d pistos.)

Muokattu viimeksi:
Nt-ultrassa käyty! Kaikki oli hyvin, luojan kiitos :) vastasi täysin viikkoja. Nyt siis 13+0. Kovasti sielä liikuskeltiin ja kättä huiskuteltiin <3 tarkemmat seulatulokset saadaan juhannuksen jälkeen rakenneultrassa. Niskaturvotus oli 1.2

Tänään oliki toinen neuvola. Kaikki näytti todella kivasti, painokin laskusuunnassa. Dopplerilla ei saatu sydänääniä kuulumaan,joten pääsin jo kolmannen kerran tuijottelemaan vauvaa ruudulla, sieltä onneksi syke näkyi ja vähän venyttelyäkin (: Hemoglobiini jätettiin mittaamatta, koska en halua aloittaa rautalisää :D
Ruskeiden tuhrujen takia saan sitten viedä näytteen labraan tulehdusten poissulkemiseksi ja neuvolalääkäri aikaistui jo ensi maanantaille. Samalla saan torstainaolevan sokerirasituksen tuloksen. Kaikki siis kivasti samalla kertaa.

Tänään meillä neuvolassa kaikki ok! Pikkusen syke laukkas 150+
pahoinvoinnin takia paino hiukan tippunu,mut tästä ei oo enää kun suunta ylöspäin..
mulla verenpaine oli jotai 91/59, vitsailivat neukkari ja sh opiskelia että monella on alapaine se mikä mulla yläpaine :-) välillä vähän huippaa mut nyt saa ihan luvan kanssa vetää kahvia ja lakritsia naamariin.

Ja jos tässä ei mitään ihmeitä tapahu, ensimmäinen lääkäri neuvola sovittiin n. rv 28

Tänään oli toinen neuvola. Neuvolatäti ei ollut tyytyväinen sokerirasituksen 2h:n tulokseen joten uus sokerirasitus kahen viikon päästä :/ toki mulla oli tämä sama flunssa silloin ja lääkekuuri ni eppäili niiden nostaneen arvoja. Mutta mieluummin käyn uudelleen sen litkun juomassa ko että joka päivä alan itteeni tökkimään. Kuukauden antoi vielä armonaikaa olla töissä mutta jos yhtään kipuja ni heti pois. Kuukauden päästä viimestään hakemaan lausuntoa lääkäriltä työn keventämisestä tai loppu ajan sairaslomasta.. mutta muuten oli neuvolassa kaikki hyvin :)

Niin siis kun lakun ja salmiakin syönti mun kohalla nyt oli vaan lähinnä vitsi, kun salmiakista en oo koskaan tykänny ja salmiakkihan mun piti tuolla aiemmin mainita.. :oops: oikeasti näin.

Terveisiä neuvolasta! Matalahkot paineet täälläkin, 104/60. Hb 112, joten rautakuuria pukkaa. Sydänäänet kuuluivat :Heartred hyvin ja painokin oli nyt saatu hiukan nousemaan, 140 g/viikko. Hyvä, kun huonovointisuuden takia mietin onko yhtään tullut lisää. Seuraavaksi sitten toukokuun lopussa lääkärineuvolaan ja sitä ennen sokerirasitus reilun viikon päästä.

Täälläki eilen neuvola, kaikki oli hyvin ja aina yhtä ihanaa saada kuulla sydänäänet :Heartred painoa tullu yhteensä kilon verran. Onko sokerirasitus tietyillä viikoilla? Siis jos siellä pitää käydä. Innolla ootan rakenneultraa, joka on 19.5 ja heti aamusta! :hello2

Lääkärineuvolassa käyty ja kaikki hyvin. Rakenneultraan sain lähetteen ja aika varailtiin 2 viikon päähän. Ei malttais odottaa. Viime viikkoina alkaneet supistukset eivät ole onneksi aiheuttaneet mitään muutoksia.

Mukava lukea hyviä uutisia muilta. :)

Tääl taas odotellaan seuraavaa neuvolakertaa, joka onkin lääkärineuvola käynti ja sekin viikon kuluttua. Onneksi on aika heti aamusta nii ei mene siitä päivästä kovin isoa osaa odottamiseen. Jännittämisen olen jättänyt sikseen, ku pikkuinen on alkanut jo viikko sitten ns. harjoitella jalkapalloa kohdun sisällä. :D

Täälläki eilen neuvola, kaikki oli hyvin ja aina yhtä ihanaa saada kuulla sydänäänet :Heartred painoa tullu yhteensä kilon verran. Onko sokerirasitus tietyillä viikoilla? Siis jos siellä pitää käydä. Innolla ootan rakenneultraa, joka on 19.5 ja heti aamusta! :hello2

Sokerirasitus on viikoilla 24-28 ensisynnyttäjille jos ikää yli 25, BMI yli 25, suvussa diabetesta, ainakin nää kriteerit. Harvempi siltä välttyy, mut heitäkin on. Mulla jo aiemmin kun oli aikaisemassaraskaudessa raskausdiabtetes.

Meillä oli neuvolassa ohjelmassa ruokavaliota taas, nyt täytti lappusta paljonko syödään mitäkin viikossa. Eli kasvikset maitotuotteet jne. Vähän taas ärsytti kun rd:n takia näitä on nyt pyöritelty niin paljon. Verenpaine kuulemma näin keskiraskaudessa on matala, mullakin jotain 90/60 about. Yritin ite että josko sitä salmiakkia mutta ei, siinähän on sokeria . Kaffia kuulemma ja paineet nousee sitten taas loppuraskaudessa.

Tänään olikin sitten lääkäri niiden tuhrujen takia. Kaikki näytti edelleen olevan kunnossa. Vauvelin syke ~140, ultrassa kaikki ok, sisätutkimuksen perusteella kaikki ok. Mutta tulehdushan tuolta löytyi ja sain puikkokuurin. On muuten elämäni ensimmäinen. Lisäksi pääsen taas perjantaina neuvolaan. Alkuraskauden vuotojen takia rh negatiivinen saa jotain vasta-ainejuttua ehkä? En tosiaan saanut mitään selkoa siitä, mutta se selviää sitten perjantaina.. Sokerirasituskoekin oli mennyt hyvin, kaikki arvot ok.

Lääkärineuvola oli aamulla ja hyvin meni. Tehtiin nopea sisätutkimus ja samalla paineltiin kohtua. Sekin on ilmeisesti oikean kokoinen viikkoihin nähden. Pikkuisen syke oli n. 150bpm.
22.5. rakenneultra.

Takaisin