Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja L82ady
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvolalääkärillå käyty tänään. Lisäultra tulossa näiden mun kestomenkkojen takia. Muuten kaikki hyvin. Vauvan syke 150❤️. Paino itsellä vähän tippunut, muuten arvot samassa. Sokerirasituksessa vähän nalkkiin joten nyt mittaillaan viikon verran arvoja.
Lisamarie 15+4

Lisamarie, toivottavasti vuoto loppuis! On varmasti aika rankkaa ku ite ainakin miettisin kokoajan että onkohan sillä pienellä kaikki hyvin. Ja hyvä että oli kaikki ok! :)

Eilen viimeisin gyne aika ja sydänäänet kuuluu,sokerit pysyneet kohtuulukemissa,ei toksoa kohtu oikean kokoinen ja kaikki hienosti. Nyt seuraavaan ultraan 5 viikkoa. Aina se vaan rauhottaa mieltä kun saa kuulla että kaikki on ok...kun ei sitä osaa lakata ihmettelemästä kun on eka raskaus että voiko tää olla näin helppoa fyysisesti. Että onko kaikki ok.

Kärsiikö kukaan muu hajuherkkyydestä?

Oon jo ihan väsyny tähän että kaikki haisee pahalle. Nenä nappaa vain pahoja hajuja. Kotonakin on ihan sama kuinka paljon siivotaan. Aina haisee pöly tai jokin muu paha. Neuroottiseksi tässä tulee nuitten viemärienkin kanssa.

Mulla myös hajuaisti voimistunut ihan hurjasti, etenkin kaikki paha haisee nenään. Pesuaineet vaihdoin teollisuuskamasta markettien tuotteisiin mutta neki haisee kuolemalta nenään.. mutta pakkohan se on yrittää siivota muuten haisee myös pahalle :D

Mulla on aina ollut hyvä hajuaisti mutta raskauden myötä se on vaan voimistunut. Ei ole ollenkaan kivaa!

Me oltiin lomalla ulkomailla alkuraskauden pahimman pahoinvoinnin aikana. Mies osti sieltä dödön jota se ei voi käyttää koska minulla tulee sen hajusta paha olo. Muutenkin kaikki muistot tuosta matkasta liittyy pahoinvointiin, enkä ole vielä hyvällä mielellä pystynyt matkaa ajattelemaan. Ehkä joskus tulevaisuudessa ei okseta ajatus lomasta ja lentämisestä :yuck: . Anoppi oli tehny ruokaa jonka hajusta en normaalioloissakaan tykkää niin minun välipalat tuli samatien ulos kun sen ruuan haistoin. Onneksi vessa oli voeressä ja onneksi ei anoppi pahastunu. Nauro vaan, kun tietää jo että oon herkkänenäinen normaalistikin :grinMuuten on hieman helpottanut, esim. ruuankäry ei enää saa yökkämmään, mutta kaikki pahat hajut on ihan hirveitä. Ja pakko kävellä pois jos joku tai jokin haisee oikein pahalle.

Mun hajuherkkyys loppu joskus vk 10 mutta purkka ällöttää suussa ja oon ennen ollut purkan suurkuluttaja...

Komppaan tota purkka juttua. Koskaan en oo sisu pastilleista tykänny, mut nyt saatan ottaa aina ruuan jälkeen yhen ku en vielä tuohon purkkaan kykene.

Neuvolalääkärissä kuulin tänään ekaa kertaa pienen sydämen jumputuksen <3 kyllä se taas huojensi mieltä vaikkei ollu ees mitään syytä huoleen. Tätä se vanhemmuus kai tulee olemaan... Vauvan syke 150 ja kaikki muutenkin kunnossa! Tais kolahtaa koko raskaus taas vähäsen syvemmälle tajuntaan. Seuraavaks sitten rakennultraa odottelemaan joka onki vasta rv 21+0 eli yli viiden viikon päästä matkan takia. Ehkä odottelenki ensin reissua niin menee aika nopsemmin! :D

Ainii ja lääkäritäti komensi kävelylenkille päivittäin... mistäs semmoseen löytäis virtalähteen kun oon väsymyksen takia sairaslomalla... eri lääkärin määräyksestä siis. Köhöm. Pitää kai miettiä vauvan parasta ja vääntäytyä ulos. Sehän vaan väsyttää lisää kun ei tee mitään. Raikas ilma kieltämättä houkuttelee mutta kun nukuttaa...

Viides ultra ja sirkuseläimenä olo vaan vahvistuu. Varmaan noi identtiset kaksoset saa aikaan sen, että tutkimushuone on aina täynnä porukkaa. Joka kerta lääkäri on eri ja joku opiskelija tai kaksi on mukana o_O
no mitenpä ne lääkärit muuten oppis jos ei ne sais olla mukana. Joskus vaa tuntuu et minua ei huomata ollenkaan, kun lääkäri puhuu latinaa/lääkäriä siinä vieressä. Voin kertoa: en tajunnut puoliakaan :grin

Maanantaina olisi neuvolalääkäri! Jo jännittää mitä siellä tapahtuu, niin mahassa kun itse vastaanotolla :D Mennään miehen kanssa molemmat eli toivotaan ainakin ultausta kun mies ei np-ultraan päässyt. Mun tuurilla siellä on kuitenkin joku nolo sisätutkimus, siinä vaiheessa ehkä laitan miehen käytävään odottamaan..

Lääkäri soitti lisäultran maanantaiksi.. Mut mitä hittoo? Lähete neuvolasta eikä kukaan oo puhunu että se maksaa mulle jotain.. Nyt puhelimes kertoivat et 450e? Voiko tää olla totta.. Mistäköhän tommosen summan otan, korvaako kela yms??
Help!

Lääkäri soitti lisäultran maanantaiksi.. Mut mitä hittoo? Lähete neuvolasta eikä kukaan oo puhunu että se maksaa mulle jotain.. Nyt puhelimes kertoivat et 450e? Voiko tää olla totta.. Mistäköhän tommosen summan otan, korvaako kela yms??
Help!

Kuulostaa nopeasti luettuna melko oudolta.. Oot siis ihan julkiselle menossa? Millasesta ultrasta on kyse?

Siis miten voi maksaa 450€!!! Jos menisit yksityiselle omakustanteisesti, olis sekin halvempaa. Soita Lisamarie neuvolaan. Vaikkakin pitäis Kelan jotain korvata vuotojen takia, mutta toisaalta juuri niiden vuotojen takia pitäisi kyllä kuulua ihan maksutta sun neuvolahoitoihin.

On kyllä aika oudonkuuluinen hinta. Me oltiin varhaisrakenneultrassa, jossa oli käytössä 4d ja saatiin videot ym. mukaan, niin hinta ennen kelakorvausta oli 270e. Ja Helsingin keskustassa oltiin tunnetulla ultraajalääkärillä eli ei tästä paljon kalliimmaksi luulisi menevän? Toki sisätutkimus lisänä nostaisi hintaa vielä jonkin verran.

Siis täh? Ei voi maksaa 450 euroa! Ehkä jonkun 45 euron poliklinikkamaksun voisin vielä ymmärtää, mutta ei tollasia summia julkisella lähetteellä käynnistä.

No sitä mäkin ihmettelin, soitin neuvolaan ja nekin oli että ei voi maksaa kun se käyntimaksu lähetteellä on 36e. No sitse neuvolan täti ajatteli et josse tyyppi puhelimes oli sanonu hinnan mitä se maksaa niinku kaupungille, mut silti ihan hurja hinta! Entiää! Mut eihön kellään tommosiin varaa ole.

Takaisin