Neuvola- ja ultrakuulumiset

Lulu älä nyt Pixiegin kokemuksesta kysele just ennen omaasi, kun sanoi jo tuossa, että oli ihan järkkyä! :D Mä ainaskin tiedän lähipiiristä ihan hyviäkin käynnistyssynnytyksiä ja ihan hirveitä luonnollisesti alkaneita. Miksi sun pitää ilman kipulääkkeitä synnyttää Lulu?
 
Mua alko jännittään jo teidänkin puolesta,iiik!! Mulla viimestään la seuraava tarkistus että missä mennään. Ellei nyt pissinäyte ilmaise mitään ihmeellistä. On sen verran turvotusta että kävin jättämässä varoiksi näytteen,ip tietää.
 
Äippäpolilla käyty. Vauvan pää oli alhaalla, kohdunsuu auki 1cm ja kaulaa jäljellä 1,5cm (?). Otettiin sydänkäyrää ja sinne piirtyi supistuksia, joita en edes tuntenut, mutta nyt on tullut kotimatkalla pari kipeämpää. Viikkoja 36+2 ja painoarvio 2600g.
 
Siskollani oli todella huono reaktio epiduraalin ja menetti kokonaan tajunnan sen jälkeen että laitettiin. Hän heräsi teho-oastolla myöhemmin eikä muista mitään. Vauva saatiin kuitenkin ihmeen kautta imukupeilla ulos. Ilmeisesti annos oli liian suuri ja vaikutti hengitykseen. Kaikki jäi pimentoon eikä lääkärit halunut edes kommentoida mitä oli tapahtunut. Tämä oli kuitenkin Espanjassa ja tän kaltaisia tapahtumia ei ainakaan neuvolaan mukaan hirveästi suomessa tapahdu.

Kuitenkin haluaisin mahd luonnollisen synnytyksen, kun ei noista kemikaaleista koskaan tiedä ja olen tähänkin asti ollut puhtaalla linjalla koko raskauden aikana. Kipua kestän melko hyvin joten toivon että pärjäisin ilman kivunlievitystä. En kyllä nuorempana olisi edes harkinnut yrittää ilman epiduraalia mutta aikomus on ainakin yrittää.
 
Siskollani oli todella huono reaktio epiduraalin ja menetti kokonaan tajunnan sen jälkeen että laitettiin. Hän heräsi teho-oastolla myöhemmin eikä muista mitään. Vauva saatiin kuitenkin ihmeen kautta imukupeilla ulos. Ilmeisesti annos oli liian suuri ja vaikutti hengitykseen. Kaikki jäi pimentoon eikä lääkärit halunut edes kommentoida mitä oli tapahtunut. Tämä oli kuitenkin Espanjassa ja tän kaltaisia tapahtumia ei ainakaan neuvolaan mukaan hirveästi suomessa tapahdu.

Kuitenkin haluaisin mahd luonnollisen synnytyksen, kun ei noista kemikaaleista koskaan tiedä ja olen tähänkin asti ollut puhtaalla linjalla koko raskauden aikana. Kipua kestän melko hyvin joten toivon että pärjäisin ilman kivunlievitystä. En kyllä nuorempana olisi edes harkinnut yrittää ilman epiduraalia mutta aikomus on ainakin yrittää.

Esikoista tehdessä sain epiduraalin ja en tykännyt yhtään. 2 seuraavaa tuli luomuna. Vesiamme ja suihku oli mulle parhaita kivunlievityksiä :). Tämän viimeisen kohdalla pääsen testaamaan tens-laitetta :). Ja kiva päästä synnyttää KYSin uusiin tiloihin. Kuulemma 2 ammehuonetta joissa on ihan valtavan kokoiset ammeet. Jospa ei olis ruuhkaa silloin :wink
 
Lulu, mulla esikoinen synty ns käynnistettynä, kun lapsivesi tuli mutta supistukset jäi uupumaan. Kohdunsuulla oli kuitenkin jo sen verran kypsä tilanne, että ei tarvinnu sinne kypsyttelyjä ja sain yhden tbl:n suun kautta. 6h siitä alkoi supistelut, 17h tbl:sta vauva oli syntynyt. Minusta synnytys ihan hyvä kokemus. Aikasemmin oli jossain pohdintaa onko kivut pahemmat käynnistettynä kuin spontaanisti; se minulla vielä kokeilematta. Mutta, vaikka kyllä hyvin nopsaan olin epiduraalia vailla, tällä kertaa myös kiehtoo ajatus, että pärjäisinkö ilman. Kivun tuntemus niin erilainen kaikilla. Tsemppiä huomiseen!
 
Pixieg ja Lulu: Voimia käynnistyksiin! Kohta teilläkin on jo pienokaiset sylissä :)
 
39+6 neuvola
Ihmettelivät vähän että millaisessa asennossa vauva mahtaa nyt sitten ollakaan. Kätilökin kävi paikat tarkastamassa ja tuumi vaan että "ei tämä vielä huomenna synny". Höh. Kasvu ja painonnousu hidastuneet, mikä oli kaiketi hyvä juttu.
 
Megara, kyllä se sieltä kohta tulee :Heartred nauti ja lepää nyt vielä minkä voit :wink
Voi kun pystyiskin vielä nauttimaan tästä raskaana olosta samalla tavalla kuin alkuraskaudessa. Mä taas odotan että pääsen synnyttää niin sen jälkeen saa kunnolla nukkua ja levätä. Sekä ihastella ja ihmetellä pienokaista ❤️ Ei onnistu näiltä kivuilta ja oloilta enää nukkuminen... ei edes päiväunet :sad001
 
Kyllä tästä raskaudesta on jo saanut ihan tarpeeksi "nauttia". :D mutta uskon ja toivon ettei enää menisi kovin pitkään.
 
Minä taas olen kerennyt unohtaa missä vaiheessa mie olisin "nauttinut" tästä. Parhainta on kuitenki ollut tietää että mulla on vihdoin mahdollisuus synnyttää lapsi elävänä (kaksi keskenmenoa takana), mut tähän onnellisuuteen on sisältynyt liikaa jännittämistä ja stressaamista.
Tänään verenpaineen omamittauksen (kolme mittausta viiden minuutin välein) keskiarvo oli 139/94. Olen koettanu ottaa rennosti, kuunnella hyvää musiikkia ja ottaa oppia mun kissasta joka tuntuu olevan tän talouden Zen mestari.
 
Apua! Nyt minäkin sain käynnistys-tuomion verenpaineiden takia. Ellei vauva synny ennen 14.10 (viimeinen neuvola), lähtee lähete käynnistykseen. Kaikki kauhukertomukset lähti samantien soimaan päässä.
 
Neuvolassa oli tänään kaikki kunnossa rv 36+1. Vähän turvotusta ja verenpaineet koholla, mutta aika hyvin ne paineet oli tippuneet kun kotona mittasin uudestaan. Alkoi vaan jännittämään kun kuulemma vauvan pää on jo aika alhaalla, mutta ei vielä kiinnittynyt. Asentokin on oikein hyvä synnytystä ajatellen. :) Kunhan nyt pysyisi viikon ainakin nätisti mahassa, että selviän nenän kasvaimen leikkauksesta tiistaina... Ihan kun ei olisi ollut tarpeeksi näitä loppuraskauden vaivoja niin parissa viikossa kasvoi ihan jäätävän kokoinen kasvain nenään ja lääkäritkään ei oikein tiedä, mikä se on... Nyt tulee nukuttua mihin vuorokauden aikaan tahansa, koska yöllä nukkuminen on hankalaa närästyksen ja pissalla ravaamisen lisäksi tuon nenän takia kun se on aivan tukossa.:arghh: Toivottavasti se nyt saadaan poistettua ensi viikolla ja ilman, että vauva alkaa syntymään samalla stressin takia, ja sekin vielä, että olisi sitten se hyvänlaatuinen kasvain...:sad010
 
Aika monella on ollut verenpaine koholla. Mullakin oli eilen kun äitipolilla mitattiin ja vaikka yritin pistää valkotakkijännityksen piikkiin, halusivat he mitata useamman kerran. Nyt mittailen kotona tiheämmin. Alapaineesta olivat huolestuneita. Muita raskausmyrkytyksen oireita ei ole.
 
Mulla oli tänään kotona mitattaessa paineet koko ajan 160/100 luokkaa ja syke pompotteli yli 110. Kävin sit synnärillä näytillä ja labroissa, ei onneksi mitään löytynyt. Nyt täytyy mittailla kolmesti päivässä paineita ja kattoo aamuisin pissaa stixillä. Ja saipa alapään ronkkiminen aikaseksi supistelut ja on melkoisen kippeenä paikat. Josko se vaikka alkais kohta muksu syntymään :)
 
Mulla oli tänään kans neuvola..Paineet oli 144/82 jota ne on melkeen koko ajan ollu..Hemppari 120, vaikka luulin et se olis laskenu kun väsyttää niin julmetusti koko ajan :sad001 Painosta oli taas motkottamista ja jotenkin vetäsin siitä nyt tosi pahan mielen itelleni tällä kertaa et tirautin sit kotimatkalla parit kyyneleetkin :sorry: Ei se oo nii helppoo hyväksyä itteensä taas näin isona, saati et siit tarvii jonkun melkein viikottain huomautella.. *huoh*
Ensviikolla onkin sit lääkärineuvola ja tutkitaan sit kokoarvio yms..Jotenkin sitä vaan odottaa et vauva syntyis et pääsis taas työstään tätä kroppaa kuosiin...:oops:
 
Takaisin
Top