Mut ultrattiin ekalla kaynnilla viikolla 10 ja ihan helposti saivat sydamensykkeen kuuluviin mahan paalta ultraamalla. Kun olen lukenut sikion varhaisesta kehityksesta, niin sydamen sahkoinentoiminta (=syke) alkaa jo todella varhain, olisko ollut vkolla 5-6, jos oikein muistan. Ja sukupuolen voi myos tunnistaa hyvin aikaisessa vaiheessa (en nyt sitakaan tarkasti muista, mutta olisikohan ollut vk:n 10 tienoilla). Sukupuoli erottuu ultrassa siita etta pojalla on kivekset ja tytolla munasarjat, mutta helppoahan tuota ei varmaan ole erottaa varsinkaan 2D ultralla.
Itse olen ulkomailla ja kayn yksityisella ja on mielenkiintoista etta Minulle laakari sanoi heti etta LA ei sitten muuteta, vaikka joka ultrassa saattaa tulla eri paiva.. LA laskettiin viimeisten kk:n perusteella. Laakari sanoi taman olevan erittain tarkeaa sitten loppuvaiheessa, kun ollaan lahella synnytysta. Han on nuorehko nainen, joka on saanut laakarioppinsa Englannissa. Suomessa nayttaa olevan kaytanto, etta mennaan ultran koneellisesti laskettujen LA:n mukaan. Mielenkiintoista nahda kuinka lahelle LA:ta syntyma lopulta osuu.
Niin, ja sitten viela siita miesten mukana olosta neuvolaassa tai ultrissa, kun siitakin oli juttua aiemmin. Mun mieheni haluaa tulla jokaikiselle vastaanotolle (ensimmainen vasta takana), ja pyyteli anteeksi kun verikokeeseen ei voi millaan tulla labran aukioloaikojen ja hanen tyonsa aikataulun takia
Mutta ihan hyva olikin kun paasi heti alussa mukaan, kun kyseli kaikki askarruttavat kysymykset. Nyt mun ei ainakaan tarvi kiistella miehen kanssa siita onko liikunta hyvaksi (lahinna juoksu ja aerobic tms), kun sai vastauksen suoraan laakarilta.