Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja L82ady
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Keskiviikkona oli np-ultra ja siellähän se pikkuinen oli, vai oliko se joku filmiltä tuleva ultra :D Minä en oikein vieläkään usko että olen raskaana ja että siellä kasvaa uuden ihmisen alku. Uskon vasta varmaan sitten kun se syntyy, saa sen oikeasti syliin ja vie kotiin. Vaikka olen kärsinyt pahoinvoinnista, mahakivuista yms.. niin en oikein usko tähän. Ehkä jotenkin yrittää suojella itseän siltä että jos kaikki ei menekkään hyvin loppuun asti.

Mullakin on vielä jotenkin epärealistinen olo, ei meinaa uskoa todeksi.

Kiva, että näin paljon on taas hyviä uutisia! Itselläni on vielä puoltoista viikkoa ultraan. On jotenkin aivan usko mennyt, kun ei ole niin minkäänmoisia tuntemuksia. Voiko siellä masussa olla ketään, kun ei enää ole nippailuja eikä muutakaan? Onko muita oireettomia ollut näillä viikolla, eli rv 11 tulee täyteen huomenna??

Mulla loppui pahoinvointi rv10+jotain. Rintoja aristaa kylläki mutta ei samalla tavalla kuin alussa. Vatsan nippailun määräki vaihtelee lievästä melkein olemattomaan. Ja kaiken on todettu olevan kunnossa :)

Ihana ollut lukea paljon hyviä uutisia! :)
Itselläni ollut foorumille kirjautumis ongelmia enkä vieläkään pääse muulla kuin puhelimella tänne. Lukenut olen kyllä kaikkien juttuja, mutts vastailemaan en ole päässyt. Vielä pitäisi jaksaa odottaa ensi torstaihin asti ultraa, jotenki kaikki tuntuu epätodelliselta ja ajatukset ultrasta saa viime kkm aina vaan enemmän ajatuksiin :(
Toivotaan kuitenkin että nyt kaikki hyvin ja torstain jälkeen voisi lopettaa tän turhan panikoinnin :D

Mulla oli ti eka ultra ja siinä tarkentui että omaan viikolla 10. Mä olin niin kummissani että en osannut ees puhua mitään. Jo nyt gyne osas sanoa että 80% varmuudella tyttö,kaikki hyvin. Ja tyyppi ei pysynyt hetkeäkään paikallaan tuolla mahassa mielenkiintonen raskaus tulee jos se meinaa liikkua siellä koko ajan noin. Kyllä tää mustakin vielä tuntuu uskomattomalta. Ultran jälkeen tuntuu kuitenkin sillä lailla niin erilaiselta että monen arkiaskareen kohdalla mietin että...hei,mähän en ookaan enää yksin tässä. Että tuolla on koko ajan sellanen pieni tytön alku joka on mukana Hyvää pääsiäistä!

Oho Agape! :) Sanoiko ultraaja ollenkaan mihin perusti ajatuksensa, että olis tyttö? ilmeksesti oli yksityinen ar-ultraus...?

Muokattu viimeksi:
Mä oon Ranskassa ja käyn yksityisellä äitiyspolilla juu. Ihan sama hinta kun julkisella. Tääl tää systeemi on vähintäänkin sekava. Heti raskauden alussa pitää valita synnäri ja siellä valitaan gyne ja se sit seuraa sun koko raskauden. Ultra kesti kaikenkaikkian melkein tunnin ja sen jälkeen vielä hetken keskustelut. Yksityisen valitsin siksi että mun lähialueen julkiset hirvittää...Mutta niin ei se sitä mitenkään perustellut. Enkä mä osannut epäillä eka kun on niin kaikki on mulle ihan uutta ja ihmeellistä.

Eikä sun tarviikaan epäillä! Oli vaan erilaiset kuulumiset... :) Jännä nähdä lopputulos. :wink

Mithra, älä huoli. Mulla ei ole ollut paljon mitään oireita mut silti kaikki hyvin ja raskaana ollaan vahvasti! Lääkärikin sanoi, että nauti vaan olostasi jos ei ole oireita, ollaan onnekkaita :)

Mä olen kuullut, että viikolla 12 taitava ultraaja voi nähdä sukupuolen. Että itse elimet ei vielä ole kehittynyt, mutta niiden alut näyttäis tossa vaiheessa hieman erilaisilta. Eihän ne Suomessa suostu aina edes rakenneultrassa sukupuolta sanomaan, ettei mene pieleen. Meillä ekan kanssa saatiin viikolla 16 ylimääräisessä ultrassa kuva, jossa oli ympyröity pippeli. :) rakenneultrassa tää vahvistui ja 4d:n jälkeen uskallettiin seinätkin maalata siniseksi. Ja poika siis tuli. :)

Mä olen kuullut, että viikolla 12 taitava ultraaja voi nähdä sukupuolen. Että itse elimet ei vielä ole kehittynyt, mutta niiden alut näyttäis tossa vaiheessa hieman erilaisilta. Eihän ne Suomessa suostu aina edes rakenneultrassa sukupuolta sanomaan, ettei mene pieleen. Meillä ekan kanssa saatiin viikolla 16 ylimääräisessä ultrassa kuva, jossa oli ympyröity pippeli. :) rakenneultrassa tää vahvistui ja 4d:n jälkeen uskallettiin seinätkin maalata siniseksi. Ja poika siis tuli. :)

Aaaa... Siksi siis lääkäri viime maanantaina ultratessaan mua ennen osastolle tippaan ottoa sanoi että "ihan vielä en näe kumpi täältä on tulossa". Se lause jäi mieleen, kummaksuin sitä koska olen aina kuvitelut että sukupuoli nähdään vasta lähempänä viikkoja 20 (mulla oli 10+6 silloin). Tämä selventää asiaa :) Täytyy keskiviikkona kysellä jos on nt:ssä hyvä ultraaja että näkyykö kumpi olisi :)

• Tykkään
Reaktiot: M&S
Iiik enää muutamia päiviä ultraan! :P Pelottaa, hymyilyttää yhtä tunne vuoristorataa! Noh torstai aamuna toivottavasti jännitys lopahtaa ja saan nauttia raskaudesta täysin siemauksin! Tsemppiä myös kaikille muille tuleviin ultriin! :)

Mulla kans torstai-aamuna ultra. Hyvällä fiiliksellä odottelen, kun ei ole ollut mitään kipuja tai vuotoja. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Torstaina toivottavasti voi iloita odotuksesta ja kertoa asiasta laajemmin. :)

Mullakaan ei mitään vuotoja tai kipuja onneksi! :) mutta eipä ollut sitten viime kkm aikaankaan vaan selvisi vasta ultrassa että 5viikkoa aiemmin oli jo kasvu lakannut :/ Ehkä parempi onni tällä kertaa :)

Meillä on huomenna ultra yksityisellä. Ei vaan jaksa oottaa nt-ultraan joka vasta 3 viikon päästä. Pakko saada tietää, onko kaikki hyvin :) vaikka oireet kyllä vielä on... Nyt rv 10+4.

Huomenna illalla nt-ultra, miten mä ikinä pystyn olla 8h ensin töissä, tänään vaan vähäväliä tullut itku jännityksestä, toivottavasti voin tulla tänne kertomaan hyviä uutisia..

Me käytiin yksityisellä sielä ultrassa. Kaikki oli ainakin nyt hyvin :) 3,9 cm oli pituutta ja vastasi viikkoja. Kaveri heilutteli kättä ja kiepsahteli ympäri :)
Nyt vaan toivotaan, että kaikki jatkuu hyvin ja aika menee nopeaa nt-ultraan. Joka päälle kahden viikon kuluttua.

Takaisin