Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja L82ady
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nt-ultrassa käyty ja kaikki on hyvin <3 niskaturvotusta 1,1 mm. Riskilukua en saanut, kun koneessa jotain vikaa eikä sitä laskenut, mutta soittavat, jos jotain luvussa ilmenee.. la aikaistui parilla päivällä, huomenna olisi siis jo 13+0, olen niin onnellinen :)

Huomen aamulla nt-ultra! Äsken sain sydänäänet kuuluviin doplerilla, niin ihan suht rauhallisin mielen odottelen huomista... :) Alkoi vaan illalla ihmetyttää, kun veriseulan tuloksia ei ollut nettiin tullut luettavaksi, vaikka otettiin jo kaksi viikkoa sitten... Tietysti heti aloin panikoida että niissä on jotain hälyttävää ollut, mutta ehkä ne tulee vasta ultran jälkeen sinne...

Käsittääkseni veriseulaan tarvitaan myös ultran tiedot eli ovat varmaan saatavilla heti sen jälkeen!

Mulla näkyy veriseulan tulokset omassa kannassa, mutta aika turha tieto se on siellä, kun ei niitä voi itse tulkita, tarvitaan lisäksi ainakin nt-mitta, paino ja ikä ja sitten se lasketaan jollain kaavalla..

Joo, ne tulee vasta sen np-ultran jälkeen! Veriseulan ja ultran tiedot syötetään johonkin järjestelmään joka äidin tietojen kanssa laskee sen riskin kromosomihäiriölle. Mulle tuli ihan muutama päivä ultran jälkeen netpostiin tieto. Jota en tietenkään tajunnut käydä lukemassa heti kun en jaksa koskaan kirjautua sinne :D

Ootteko te muut saaneet kuinka monta kuvaa nt-ultrasta mukaan? Olin jotenkin pettynyt, kun mukaan sai vaan yhden kuvan ja sekin aika epätarkka, tietenkin tulos on tärkein, eikä saisi tälläisestä valittaa, mutta kun olen katsellut muiden laittamia hienoja ultra kuvia, kuvittelin itsekkin saavan useamman ja paljon tarkempia :D

Oho, aika vähän :( Mulle annettiin kuusi kuvaa, ja sinne kansioihin jäi ehkä neljä. Kätilö oli ihan innoissaan kun kaveri liikkui niin paljon että sai erilaisia kuvakulmia

Mä sain 4 kuvaa :) kaikki vähän erillaisista kulmista, vaikkakin pikkuinen ei meinannut suostua kääntyilemään aluksi :D tykkäsi poseerata sivuprofiililla ja ponkia itseänsä ees ja taas...

Me saatiin 4 kuvaa + yksi päänprofiilikuva niitattiin äitiyskorttiin. Meilläkin kuvat epätarkempia kuin esikoisesta, vaikka sama ultraaja ja laite. Mutta nyt oli ultra "viikkoa aikaisemmin" eli kuvien laatuun vaikuttaa laitteen lisäksi raskausviikot.

Me saatiin 3. Yhdessä zoomattu vauva isommaksi ja siitä näkee tarkkaan profiilia sekä kaks zoomaamatonta. :) Tänään tuli seulontatulokset vielä postitse, eli meni päivää vajaa viikko nt-ultrasta.

Meillä huomenna nt-ultra iltapäivällä.. jännittää kyllä melkoisesti!!
Onneksi huomennakin on kiireinen päivä töissä niin ei ehdi turhia jännitellä ennen sairaalalle menoa :)

Aika monet siis saanut useamman kuvan, mutta tuleehan tässä vielä rakenneultra ja 4d ultraan ajattelin mennä :) mulle soitettiin hetki sitten seulonnan riskiluvusta, eilen sanoivat, että soittavat, jos luvussa on jotain häikkää ja arvatkaa vaan miltä tuntui kun näin numeron, mutta kätilö olikin päättänyt vaan ilmoittaa myös hyvät uutiset, eli ei suurentunutta riskiä, hui kauheeta kun kerkesin jo ajatella vaikka mitä :D

Mie sanoin kätilölle nt ultrassa että mulle saa tulostaa niin monta kuvaa mukaan ku mahdollista/kehtaa tulostaa mulle. Kahdeksan kuvaa sain. Suurin osa on eri kulmista otettuja ja muutama sivukuva otettiin ku saatiin jotain liikettä pikkuiseen nii ei ole ihan identtisiä.

Ihania hyviä uutisia taas aika monella täällä ultrista. Hienoa!

Mulla on huomenna ensimmäinen sokerirasituskoe (jäin viime raskaudesta yhdestä arvosta kiinni, niin nyt testataan kahdesti). On vain ikävästi vielä pienen flunssan seurauksena ikävä köhä päällänsä ja tosi hankala nyt kun ei saa edes vettä juoda, pastilleista puhumattakaan. Tulee varmasti hieno yö :(

Onneksi kuitenkin alkuraskauden paha olo alkaa olla pääosin taakse jäänyt, ei ole se enää hankaloittamassa tätä. Pitää vain toivoa, ettei tälläkään kertaa siitä litkusta tulisi kovin pahaa oloa. Mutta se jää nähtäväksi.

Apua, nt-ultra vajaan puolen tunnin kuluttua ja jännittää niin että oksettaa :O jännitin kyllä ekaa ultraakin tosi paljon, mutta tämä jännittäminen on ihan käsittämätöntä!! Varmaan osa syy jännitykseen on myös se, että tuleva iskä pääsee ekaa kertaa ultraan mukaan ♡

Takaisin