Neuvola- ja ultrakuulumiset

Ja tosiaan, mulle ei puhuttu sanallakaan mistään myrkytyksestä siellä itse käynnillä :D

Ariel, täällä välillä on vatsa ollut hellänä kovakouraisen tunnustelun jäljiltä.
 
Timantti: Ok, mäkin kyllä liitän noi tuntemukset tuohon mahan paineluun kun muuta ihmeellistä en eilen tehnyt.
 
Sartsi eihän nuo onneksi hirveen korkeat ollu mutta nousua niihin oli tullu viime kerroilta vaan enemmän.
 
Keskiviikkona oli neuvola rv 34+5 painon muutos +280, rr 102/65, hb noussu 112-->121 ei tarvi jatkaa rautaa sf 30,5, raivotarjonnassa. Eli kaikki mainiosti loput ajat varattiin joita on vielä kolme joista yksi menee yliajalle jos sinne asti pääsee plus yks ultra vielä... Ens viikolla olis jo ensimmäinen ajoista ja se on lääkäri aika jossa otetaan varalta näyte jonka nimen olen tyystin unohtanut otetaan täällä ainakin kaikilta... :D
 
Neuvolassa käyty. Ei ollut mitään ihmeellistä tällä käynnillä. Mies pääsi mukaan, terkka lähinnä kyseli kuulumisia ja vointeja. Puhuttiin noista sairaalan käynneistäni muutamalla sanalla ja ihasteltiin isoja viikkoja.. :) Pissa puhdas, paineet hivenen koholla, mutta ei huolestuttavasti, sydänäänet kuuluivat, molemmat rt ja paino noussut.. noh.. paljon.. ups. 900g/vko tullut lisää. Itse olen aivan kauhuissani, mutta terkka ei tuntunut olevan huolestunut. Toki vauvat kasvavat nyt sen 300g/vko/kpl, eli yli puoli kiloa tulee viikossa jo vauvaakin sinne. Lisäksi on jonkin verran turvotusta ja kyllä tuota rasvaa vain tuntuu kerääntyvän ihan kiitettävästi. Terkka oli myös sitä mieltä, että pakko minun on kuitenkin syödäkin.

Viikon päähän sovittiin jo seuraava aika, kun äitiyspolin käyntiin on vielä kaksi viikkoa aikaa. Kovasti terkka lähtiessä sanoi, että jos nähdään, mutta kyllä me vielä nähdään. Melko varma olen siitä kyllä vielä. :) Vaikka toki supisteluita on ollut, joista terkka oli sitä mieltä, että olisivat jo ennakoivia merkkejä synnytyksestä..
 
Sain lähetteen synnytystapa-arvioon perätilan takia. Tämäkin vielä :D mulla on ollu pari päivää kovaa viiltelyä alapäässä, toivottavasti ei ole kiinnittymistuntoja. Tarjoutuva osa on onneksi vielä tarpeeksi korkealla.
 
Noh, laitetaan tännekin. :)

Täällä neuvolassa käyty. :)Paino +5kg kaikenkaikkiaan, paineet 122/72, hemppa 119, sykkeet +140 molemmib puolin, liikkeet ++ ja pissa puhdas. Sf mitta 32 ja natiaisen syntymän painoarvioksi saatiin max 3,5kg sanoi, että tod.näk jää alle tuon 3,5kg mut ainakaan mikään nelikiloinen ei oo tulossa. :) Seuraava käynti tossa parin viikon päästä.
 
Mulla olis huomenna lääkäri neuvola. Niin toivon että jotain pientä muutosta olisi tapahtunut kohdunkaulalla. Vaikka vähän jo lyhentyisi ei siitä olis haittaa. Mä niin pahoin pelkään että tää menee 2vk yli ja käynnistykseen niinku kaks edellistäkin.
Välillä musta tuntuu ihan kun vatsa olis pienempi kai se Vilpertin asennosta sit johtuu mut nyt pari päivää aivan ku vatsa ei olis niin pyöreät eteenpäin ku mitä ollu.
 
Täällä viimeinen lääkärineuvola takana (36+1).Omat arvot kaikki hyvät,hb oli noussut yli 120,pissa puhdas,paineet hyvät,jne.Sf-mitta oli 32,5cm eli ihan aavistuksen keskikäyrän yläpuolella.Oma paino oli noussut nyt kahdessa viikossa kilon,mikä oli ihan ok kun edellisen kuukauden ajan pysyi samana.Nyt siis 9 kg tullut,että kymppi taitaa mennä rikki!Vauvan sykkeet 142-148 välillä ja lääkärin mielestä poika tulossa,saa nähdä...Sisätutkimusta ei tehty kun ei mitään erikoisia oireita,vuotoja,ym.Supistelut kuuluu tässä vaiheessa tietysti asiaan ja vauva tulee kun on tullakseen!Eli tässä voi mennä viikko tai viisi...odottavan aika on pitkä!
 
Mulla oli tänään neuvolakäynti, rv 34+6. Kaikki taas aika hyvin, hiukan proteiinia oli pissassa mutta terveydenhoitaja ei ollut siitä huolissaan. Liikkeitä tulee hyvin ja sykkeet olivat myös hyvät. Kohdunpohjankorkeus oli 31 eli ihan keskikäyrän tuntumassa mennään. Ja sitten neuvolakäynnin valopilkku, mulla ei ollut paino noussut kuin puoli kiloa kahdessa viikossa vaikka turvotusta on taas tullut reilusti lisää jalkoihin. Jee :) Toivotaan että sama linja jatkuisi loppuun asti.

Meillä on myös viime vuonna otettu streptokokki näytteen otto ohjelmaan ja se otetaan rv 38. Se oli mulle positiivinen tieto. Lisäksi mulla otetaan aikaisemmasta verensiirrosta johtuen veren vasta-aineet rv 37.

Mä kaaduin viime viikonloppuna aika pahasti jyrkässä alamäessä suoraan mahalleni ja sen vuoksi tuli yksi ylimääräinen sairaalakäynti jossa vauva ultrattiin. Poika on raivotarjonnassa ja toivottavasti myös pysyy siinä :) Painoa oli rv 34+2, 2430g eli aika hyvin vastaa viikkojaan.
 
Mä odotan maanantaista lääkärineuvolaa! Eiks se siellä kato onko tapahtunu paikoissa kypsymistä jne?
 
Tarkistavat ainakin, jos on syytä epäillä paikkojen kypsymistä. Joskus jättävät tekemättä, jos ei oo mitään supistuksia tms, jotka vois jouduttaa kypsymistä/avautumista.
 
Mulla kans maanantaina lääkärineuvola ja vissiin just sen takia, että tarkistaa alapään tilanteen ja sen, että mahtuuko vauva sieltä tulemaan eli varmaan mun lantion ja synnytyskanavan (tai mitälie!?) malleja. Sitten ajatuksena katsoa, että minkäkokoinen vauva on nyt ja kaikkea tollasta.. odotan kuin kuuta nousevaa!!!
 
Mulla ei katottu paikkoja lääkärineuvolassa, tosin ei ollu tarvettakaan ja mulla oli se jo rv 28.
 
Torstaina oli lääkärineuvola kaikki oli hyvin perus mitat tehtiin ja katottiin alapään tilanne... Tunnusteli myös miten päin vauva ja näillä näkymin raivotarjonnassa ja tosi alhaalla sen takia varmaan vihlaili keskiviikkona pitkin päivää... Maanantaina oiskin sitte ultra :)
 
Siis kuinka teillä vielä ultraan?
Mulla oli viimeinen lääkärin käynti, paineli mahalta että miten vauva on, ja voi jessus kun teki kipeää. Tsekkas alakerran tilanteen, kaulaa 3cm, ja just ja just tuntuu vauvan pää eli ei kovin alhaalla vielä.
Seuraavaksi neuvolan terkkariin käynti parin viikon päästä.
 
Jos mulla olisi normaaliraskaus ja kävisin vanhan kaupunginosan neuvolassa niin ei muakaan enää ultrattaisi :sad001 siinä on niin paljon eroja jo alueittain.
 
Mulla on rakenneultra edellinen ja ilmeisesti myös viimeinen ultra,jos ei nyt lopussa tule mitään häikkää (nyt rv 36+5).Ultrat on ollut vain keskussairaalassa 100 km päässä eli nämä on näitä maalaisuuden huonoja puolia...Onneksi niitä hyviäkin on paljon!
 
Takaisin
Top