Neuvola- ja ultrakuulumiset

Kasvun seurannassa pitää käydä ultrattavana, tähän asti 2 viikon välein ja tästä eteenpäin (33+4) nyt loppuaika viikon välein. meillä kun ei tahdota kasvaa kuin -2käyrän alapuolella. Rv 38 ehkä käynnistys, jos ei aiemmin ole pakko. Neuvola seuranta myrkytysepäilyjen vuoksi myös 1xvko eli kontrolli 2xviikko.
 
Neuvolassa käyty. Kaikki ok, painoa tullut kilo viikossa, mutta koska paineet hyvät ja pissa puhdas, ei syytä huoleen. Ei varattu enää uutta neuvolaa, vaan soitan ensi viikon äitiyspolin jälkeen, mikä on suunnitelma siitä eteenpäin.
 
Ei itsellekkään kuuluis muutaku ne kaks ultraa mut viime raskauden ongelmien vuoksi tarkkaillaan enemmän :) Eilen oli ultra ja vauva voi hyvin mutta laittavat sokerirasitukseen kun muuten siron oloinen vauva mut vartalo kasvaa isompana... tuntuu vaan hassulta että näinkin myöhään sinne rasitukseen laittavat ois pitäny saaha 7 päivän sisälle se testi mutta mennee kyllä ens keskiviikkoon ois ollu ainoastaan perjantaille aikaa mutta itselle ei se päivä sovi... Istukkakin alkanut kalkkeuttumaan... Muutaman päivän harkkasupistukset ja käveleskely vaikuttanut alapäähän sen verran et ois sormella auki ei viitsinyt vaan liikaa sörkkiä kun viikkoja sen verran vasta ettei oo mittään pakottavaa syytä saaha synnytystä käynnistymmää... seuraavaa neuvolaa odotellessa ja ensi viikon sokerirasitusta luulin jo tästä selvinneeni ja liika lukenut muitte kokemuksia joten nyt ei passaa niitä ennään kyllä lukea :meh:
 
Mitä jos isompi vauva + kalkkeutunut istukka = pidemmällä oleva kehitys. Ei muuten käy kateeksi tippaakaan sinua kun joudut sokerirasitukseen 36+ viikolla :schocked028:sick006
 
Mulla oli kaikki paikat niin kiinni kun olla ja voi kun kävin neuvolassa :D yllätyin vähän kun on kuitenkin supistellu ja menkkakipuiluja on ollut paljonkin! No ainakaan ei taida ukko tulla pihalle vielä hetkeen.
 
Mut paino ei nouse sit millään,onneks! Nyt on tullu alusta 4.9kiloa ja viime neuvolasta tähän oli tullut 150g :D vaikka mä syön karkkia ja ja herkkuja ja ravintoloissa jne ihan huoletta. En tiiä mitä oisin tehnyt jos olisin sen jonku 30kiloa ottanu kun muutenki lähtöpainosta ainakin 10kiloa sais pudottaa että alkais edes hipomaan normaalipainosen rajaa.
 
Neuvolassa käyty rv36+4 Viime viikolla oli proteiinit plussalla mut nyt ei onneks ollu. Verenpaineet edelleen koholla mut tultiin siihen tulokseen et johtuu siitä et mua stressaa toi synnytys, enkä saa nukuttua. Paino +500g/vk sf mitta menee omilla käyrillään oli nyt 36,5cm mut vauva ultrassa keskikäyrällä.
Streptokokki näyte oli mulla positiivinen eli antibiootti tippaan kun synnytys käynnistyy. Vauva ei oo edelleenkään kiinnittyny mut rt:ssa majailee. Ei varattu enää uutta aikaa vaan katotaan mitä taysista sanotaan ens viikolla.
 
Täällä kanssa neuvolakäynti takana ja tänään 37+0.Kaikki omat arvot ok,paitsi hb oli vähän tippunut niin nyt pitää syödä taas joka toinen päivä tupla-annos rautaa.Paino oli viikossa noussut 200g eli ei vielä mitään huimaa loppukiriä.Sf-mitta oli 33,5cm ja edelleen keski- ja yläkäyrän välissä. Terkan arvio oli,että jos menisi laskettuun aikaan niin joku 3,7-3,8kg saattaisi putkahtaa.Mutta se oli tosiaan vain kokemuksen perusteella tehty arvio mahan päältä.Vauvan syke oli 140 hujakoilla ja terkan mukaan pää olisi kiinnittynyt. Kieltämättä olen sitä itsekin ounastellut kun ylhäällä tuntuisi olevan enemmän tilaa ja paine alhaalla kasvanut.Vessassakin joutuu ravaamaan yhtä kyytiä!Eli meinasi,että voisi tullakin vaikka jo lähiaikoina,mutta voi mennä laskettuun aikaankin.Eihän näistä kukaan tiedä!
 
Eevei, multa otettiin viime viikolla näyte (rv 36+2 silloin). Toissapäivänä oli tulokset tullut ja negatiivinen oli :)
 
Minulta myös viime viikolla otettiin näyte. 35+2 oli viikot ja nega oli :-) 35 viikosta eteenpäin pitäs ottaa.
 
Meillä on ohje et otetaan rv35-37 ja mulla tosiaan oli positiivinen. Eipä siinä hyvä et sen tietää niin osaa lähteä sairaalaan hyvissä ajoin mut todennäkösesti se oli mulla jo esikoisesta eikä sillon otettu näytettä :/
 
maanantaina oli nla, 37+0.
muuten ei mitäää erikoista, mutta paino oli laskenu hieman, johtuen vissii tästä rajotetusta radi ruokavaliosta. :D mitä tästä opimme: kun jättää herkut pois ja syö useesti päivässä ei välttämättä läskit yllätä :wink
maanantaina kyssille synnytystapa-arvioon, koska sokerit (paastoarvot) edelleen miten sattuu.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä ei neuvolassa oteta ollenkaan tuota b-streptokokkinäytettä kun se otetaan joka tapauksessa synnärille mennessä.Ja se tuloshan voi muuttua ennen synnytystä niin keskussairaala ei näe sitä tarpeellisena.
 
Ei minustakaan ole otettu tuota näytettä. Ei mainittu missään vaiheessa että ees otettais. Kaippa nuo sit sairaalassa sen ottaa jos ottaa...
 
Joo ei ole ollut puhettakaan. Olisi kyllä kiva jos se olisi otettu, ettei sen takia tarvitsisi käydä ns. ylimääräistä visiittiä sairaalassa jos voisi muuten olla kotona. Kun sitä antibioottia pitäs vissiin ehtiä jonkun aikaa saadakin että ehtii vaikuttaa :D
 
Mä ymmärsin et sen valmistuminen kestää useita päiviä. Onpas paljon eroja. Oon kyllä tyytyväinen et ottavat täällä pirkanmaalla koska on vauvalle hengenvaarallinen jos ei äiti saa antibioottia ajoissa. Kuulemma 30-40% raskaana olevista kantaa sitä bakteeria. Esikoisella nousi tulehdusarvot viime synnytyksessä, eikä syytä löytyny eli oisko ollu sit just se et mulla oli toi streptokokki sillonkin. Antibiooteilla lähti laskuun.
 
Joo mulle NKL gyne sano, et se on tyyliin lähes joka toisella äidillä. Ja et kuulemma johtuu siitä ku emätin ja peräaukko niin lähellä toisiaan. Ja nykyään kuulemma kätilöopistolla joku uus laite, joka jo tunnissa antaa suht.luotettavan tuloksen. Ja siksi katsovat kaikilta synnyttäjiltä. Eli varmaan sen seulominen on sairaala-ja potilaskohtaista.
 
Takaisin
Top