Neuvola- ja ultrakuulumiset

Freyjalle tsemppiä ensi viikolle!Suomessa on niin huippua keskosten hoito,että varmasti saa parhaan mahdollisen avun!Minulla on kaverilla nyt 3-vuotias tyttö,joka syntyi viikolla 27.Tällä hetkellä mistään ei tietäisi,että on tullut maailmaan niin varhaisessa vaiheessa!Ja sinun vauva jo kuitenkin reilusti yli 30 viikon!Olemme täällä kaikki hengessä mukana ja tukena!!!
 
Täällä rv 32+2 ja aamupäivällä oli neuvola. pissa ok, verenpaine hyvä,sf-mitta oli 30 ja keskikäyrällä mennään :) vauvan syke 150.vielä oli oikein päin masussa.toivotaan että pysyykin :) kolmen viikon päästä synnytystapa-arvio,hui! :cool01
 
Freyjalle iso hali ja voimia. Aatella, sie saat nähä vaavisi näinki pian! Keskoshoito Suomessa korkealaatuista ja sun pieni on kuiteski sen + 30 viikkoo ja vaavillakin taisi olla sen kilon verran painoa. Tuttu kesäkuun lopun odottaja sai maaliskuussa pienet keskoset rv 25+4 ja painoivat sen alle 900 g. Nyt keskoset ovat jo saavuttaneet sen kilon rajapyykin. Hyvin tulee se sinunkin vauvasi ottamaan painoa lisää ja kehittymään!

Vauvan tuoksua ei voita mikään!
 
Huiii ovat kyllä syntyneet todella varhain :eek:. Siihen rinnastettuna ollaan me kesäkuiset jo pitkällä! :Heartred saapi olla kiitollinen!
 
Freyja: Tsemppiä multakin oikein kovasti ens viikolle ja voimahali :Heartred Pidän peukkuja sulle, että kaikki sujuu hyvin ja ollaan taas yhteyksissä!
 
Nlakuulumisia perjantailta jollon rv 32+5. Painoa tullut +340 g/vko ja yhteensä 6,5 kg mikä ei neukkutädin mielestä oo mulle paljoa. Paineet 112/77, pissa ok, hb 116 eli rautaa jatketaan samanlaisena. Sf 28,5 joka oli vähän alakäyrän yläpuolella. Ja vauva on rt, tädin mielestä hassun hyvin tuntee vauvan tosta masun läpi :) . Sykkeet vauvalla 150. Kaikki siis tosi hyvin ja seuraavaksi sitten lääkäriaika viikolla 36 :) .
 
Neuvolassa käyty. 30+3. painoa +413vko. RR135/79. Pissa puhdas. Hb 110, rautaa aletaan popsia. Sf 26,5. Rt. Ja syke +150.
Sairaslomaa tuli nyt loppu viikko ja maanantaina varaan lääkärille ajan. Oli sitä mieltä että töihin ei ole enää asiaa. Eilen illalla supisteli taas ja tänäänkin tuon reissun jälkeen.
 
Meillä oli eka neuvola uudessa neuvolassa muuton takia. Nyt siis rv 33+4. Uusi neuvolatäti oli todella mukava, ehkä hieman ööö persoonallinen mutta siis todella mukava. Kaikki ok mulla, samoin kun lapsella. Hyvin pikku pumppu jyskytti ja muksu kiukustui tulisesti kun täti runnoi mahaa. :grin painoa oli mulle tullut ihan hulluna mikä pisti ahdistaan; 3vko sit painoa oli tullut se +400g/vko, nyt reilu kilo per viikko! :eek: ihan järkky määrä! Täti otti sen ihan ok, kyseli että maistuuko ruoka (juu liiankin kanssa...) ja syönkö paljon herkkuja (max kerran-pari viikossa) jne muttei syyllistänyt tms. Sanoi sitten vaan että varmaan aika paljon tuosta on turvotusta ja nestettä kun noin nopiaan nyt alkanut nousta ja "eipä sitä painoa nyt poiskaan saa". No juu ei nyt ainakaan viä. :grin mulla tullut siis tän koko raskauden aikana jo nyt sen +17kg!! :oops::nailbiting: kuinkahan porsas mä oon ku on laskettu... Yhyy.
Ja toinen hauska oli kun kuunneltiin sydänäänet muksulta ja neuvolatäti sanoi että "ihan selkeet pojan sydänäänet!" Mä sit sanoin et ultrassa vähän lupailtiin tyttöä mut se oli kyllä epävarma kun muksu ei kauhean auliisti esitellyt jalkoväliään johon tää tätsä sit tokas "juu hän sanois että poika tää on". Aha selevä! :grin no kohtahan se tässä jo selkiää. :)
 
Mulla on ollut samanlaiset sykkeet pojalla ja tytö(i)llä.. Ja mulle neuvolan täti sanoi ettei sykkeet pidä paikkaansa mutta hän taas oli sitä mieltä että mahan muodosta näkee :D
 
Rv 34 ja tänään oli neuvola.
Pissassa sokeria, huomenna pitää viedä Pissanäyte.
Sf mitta 35, joten sekin nyt hieman tarkastelun alla, ens viikolla lääkäri nii katsotaan sit mitä mieltä hän on.
Hb oli noussu 100-> 109, mutta rauta tietysti jatkuu.
Painoa tullu yhteensä nyt 11kg ja tähän oon tyytyväinen.
 
Rv 32+4 ja tänään kävin neuvolassa. Hb oli noussu 106->127. Rr 118/74. Vauva rt ja liikkeet ++ ka syke 140-150. Sf mittaa ei ollu tullu tarpeeks joten siitä lähete ultraan. Sain myös streptob näyteputkilon ja sairaalaa varten esitietolomakkeen.
 
tänää oli neuvola rv 32+6.
painon muutos +160, rr 117/84 ja hb 120. sf 30cm, syke 140 ja liikkeet ++ :) ja vauva rt. ens kerral onki sit th+lääkäri
 
Onko kenellekään muuten laitettu että liikkeet +++ :D oli kuulemma niin älytöntä menoa mahassa ettei ++ riitä :D
 
?? Multa terkkari on aina kysynyt ekana et miten liikkeet ja sen perusteella korttiin merkannut? :D
 
No niin normaalisti mutta viimeeksi tää vauva ihan oikeesti potki sitä anturia ja ihan kunnolla karkaili ja kiemurteli sen alta, ettei sydänäänien kuuntelusta tullut mitään :D ei kuulemma ole moista sattunut kohdalle aikoihin :D
 
Takaisin
Top