Neuvola- ja ultrakuulumiset

elaffy

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Syysmammat 2017
Nyt, kun raskautuneiden määrä lisääntyy kesäkuisissa, on osa jo varmaan ehtinyt varailla neuvolaa ja mahdollisesti alkuraskauden ultria. Jaetaan tässä ketjussa uutisia niistä ja muita aiheeseen liittyviä mietteitä.

Itse varasin eilen ensimmäisen neuvola-ajan ja samalla sain neuvolaan ultran. Kolmen viikon päästä olisivat molemmat. Ensin maanantaina ultra ja keskiviikkona neuvola. Viikkoja pitäisi olla silloin 7+6, joten syke pitäisi näkyä ja muutenkin viikkoja olla kasassa jo ihan hyvin. Saan varmaan muutenkin ylimääräisiä ultria, kun edellinen raskaus meni kesken ja silloin lupaili lääkäri seuraavan tuon ar ultran ja tarvittaessa muita. Lisäksi joudun äitiyspolille seurantaan, enkä ole ihan varma, mitä siellä tehdään, mutta mahdollisesti ultraavat myös siellä. Ei toisaalta kyllä haittaa yhtään. :)
 
Tuli vaan mieleen et onko kukaan ajatellut ostaa kotiin doppleria? Vois kuunnella vauvan sykettä kotona? :)
 
Minulla on doppleri. Ehdin viimeksi ostaa, mutta en käyttänyt, kun meni kesken. Nyt odotellaan, että saan käyttöön.
 
Meilläkin on doppleri, mut se on lainassa eikä kyllä viittis pyytää takas ennen kun ollaan muutenkin valmiita julkistaa tieto. No, ehkä ihan hyvä niin ei tuu stressattuu sitä jos ei ite kuulekaan mitään.
 
Mulla on eka neuvola 27.10 eli rv 8+2 ultran varasin rv 11+6 koska ilta aikoja on aika vähän ja haluaisin et mies pääsee mukaan. Tänään tuli taysista kirje. Meen sinne rv16 missä seurataan tarkemmin kilppari arvoja ja varmaan kans ultra.
 
Itse en oo vielä varaillu mut huomenna varmaan pakko jo soittaa ja varailla kun edellisessä raskaudessa oli omat ongelmat ja olen automaattisesti äippäpolilla seurannassa veritulppariskin ja verenohentajien vuoksi. Jouduin siis aloittamaan Klexane piikityksen viimeksi rv 8+6 niin katotaan miten nyt käy. :)

Dopplerin ostoa olen suunnitellut mutta katsotaan ensin että miten tiuhaan tällä kertaa seuraavat neuvolassa. :)
 
Eka neuvola kun rv 7 ja varhaisultraan varattu myös aika, silloin rv 6+6.
 
Käytiin tänään ultrassa ja vatsanpeitteiden päältä katsottunakin löytyi kohdusta yksi sikiö ja sykekin saatiin näkyviin :) Itku siinä pääsi, kun tajusin, että pienen sydän lyö. Uudelleen mennään ultraan parin viikon päästä, että lasketun ajan voi määrittää. Hän oli sen verran pieni vielä, ettei varmaksi voinut arvioida raskauden kestoa :)
 
En oo vielä soitellu nla mut viikkoja onki vasta 4 joten ei tässä kiirettä :) vien tuon nuorimmaisen pääkontrillii parin vk päästä joten sanon sit.. :)
 
Mulla eka neuvola 4.11. Silloin viikkoja 8+2. Ultra menee joulukuun alkuun.
 
:fart005mä en oo vielä uskaltanu varata neuvolaa. Varaan ensviikolla kunhan pääsen yli srn 6+4 millon viimeksi tuli km.
 
Itse vaasin tänään ja 13.10 olis eka nla ja yks ultra äippäpolilla 23.10. Sit nla kautta varataan suunnilleen viikolle 8-9 ultra. :)
 
Mä ajattelin varata ensi viikolla neuvolan ja alkuraskauden ultran. On niin erilainen olo (ei oo pahoinvointia) kuin ensimmäistä odottaessa niin en ihan vielä uskalla varailla aikaa. o_O
 
Täälä ois 22.10 varhaisultraan aika ja viikkoja ois 7+6 sillon ja siitä viikon päästä eka neuvola.. jännittää niin paljon kun toivoisi että tällä kertaa menee hyvin kaikki! Huiih..
 
Mä varasin tänään neuvolan ja sain sen jo parin viikon päähän, eli 24.10.

Meidän neuvolantäti on kyllä niin ihana! :Heartred olin ajatellut, että soitan neuvolaan vasta ens vkolla, koska en halunnut hirmu aikaisin varata aikaa ettei sit koko ajan vaan odota sitä. Eilen illalla sit tajusin että täällä on ens vkolla syysloma ja meidän neukkutäti tod näk myös lomalla, eikä tänään ollut soittoaikaa neuvolaan. Laitoin sit asiasta hänelle s-postia (on sanonut esikon neuvolassa aina että voi laittaa soittopyynnön) ja hän sitten soittelikin pian mulle päin ja saatiin aika varattua. Ja onneks ei tarvi oottaa kun se kaks viikkoa. :)
 
Täällä kans varhaisultra varattuna 20.10 ja ensimmäinen neuvola onki jo sitte 24.10. Jospa tuo varhaisultra tekis tilanteesta vähä todellisemman :)
 
Samaa mäkin odottelen, varhaisultrassa sen varmas paremmin ymmärtää jos todetaan masuasukilla kaikki hyvin. :)
 
Meilla eka neuvola reilun parin vkon päästä. Silloin viikkoja kasassa 8+3. Varhaisultraan en ajatellut mennä.
 
Sain eilen aikaiseksi varattua neuvolan 27.10. Harmikseni kuulin että meidän neukkutäti on lähtenyt opiskelemaan joten nyt sitten mennään jollekin uudelle,harmittaa koska tykkäsin niin kovasti siitä aiemmasta :sad001
Ensi viikolla palaan töihin niin ajattelin käydä itse kurkkaamassa ultralla josko saisin näkyviin pienen sydämen pompotuksen...nyt siis viikkoja 6+0.
 
Takaisin
Top