Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvät uutiset Tökkönen! Nyt sitten rennosti seuraavaan ultraan ainakin :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä on ultra 2.9 eli tiistaina. Saa nähdä kuin käy. Oireita ei ole oikein mitään. Edellisessä, joka päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon oli jo melkein alusta asti hirveän huono olo.

Meillä toka ultra myös nyt tiistaina 2.9. Eka tehtiin pari viikkoa sitten, jotta saatiin suljettua pois alkuvuodesta ollut tuulimuna. Nyt sitten mittaillaan ja määritellään niitä viikkoja.

edit: mulla->meillä :)

Heippa kaikille ! Olen uusi tulokas palstalla. 27.8 tein plussan ja huhtikuulla la.
Eka neuvola aika pitäisi varailla. Rv7 alkaa tiistaina. Onko kenelläkään tietoa onko Jyväskylässä varhaisultraa ja olisi kiva kuulla, että millä perusteella ne tekee varhaisultraa ?? Itse olen aiemmat lapset saanut kauan aikaa sitten, eli nyt on iltatähti tulossa uuden puolison kanssa. Niin silloin kun aiemmat lapset sain ei ollut tuota varhaisultraa, ehkä he minulle sen tekisi kun on ikää enempi kun aiemmilla kerroilla.

Meillä kans varhaisultra tiistaina 2.9

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mizuh:
Ymmärtääkseni ainakaan Kuopiossa ei tehdä varhaisultraa muuten, kuin jos taustalla on tuulimuna tms. Näin ainakin minun kohdalla... Tämä ei ole faktaa, vaan oma kokemus/käsitys o_O

Edit: Huomasin just, että kysyitkin Jyväskylästä, hups :)

Täällä ootellaan kanssa ultraa.. 19.9 vasta, hirmu pitkälle menee kun viikkoja silloin jo 11+4! Aikasemmin ei tampereelle saanut...

Sent from my GT-P5220 using Vau Foorumi mobile app

Yleisesti kunnat ei järjestä varhaisultraa muutamia paikkoja lukuunottamatta.
Monesti ultraan kuitenkin pääsee aiemman tuulimunan, epäsäännöllisen kierron yms takia.

Monet toki käy omakustanteisesti..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä oli tänään eka neuvola!! Pakko päästä heti jakamaan tää fiilis johonkin :D Mua jännitti hirveesti mutta tosi mukava oli terkkari ja hyvin meni (ensimmäistä siis odotellaan). Viikkoja tänään tasan 9+0.

Eipä tuolla muuta tehty kuin lappuja täyteltiin.. Terkkari sanoi että hyvällä tuurilla sydänäänet saattaa heidän laitteillaan jo kuulua, mutta ei välttämättä. Hän sanoi että voidaan yrittää jos lupaan etten jää murehtimaan jos ei niitä kuulukaan. Ääniä ei valitettavasti kuulunut mutta doppler näytti kuitenkin sykkeen eli kyllä siellä pikkuinen sydän sykki vimmatusti <3

Varhaisultrassa ei käyty (itse olisi pitänyt yksityisellä) mutta parin viikon päästä on jo nt-ultra :))) malttaisi vaan odottaa!

granger: Kyllä se lekuri oli näkevinään siellä myös sykkeen, vaikka vasta rv 6+0 olikin. Itse en sitä kyllä nähnyt, mutta pakko kait sitä on ammatti-ihmisen sanaan luottaa. Esikoisesta kävin varhaisultrassa rv 7+6 ja silloin sen sykkeen näki kyllä itsekin. Vähän jäi nyt harmittamaan, että tuli mentyä liian aikaisin, kun tosiaan luulin olevani jo reilua viikkoa pidemmällä. No, näillä mennään nyt. Perjantaina ois sit eka neuvola.

Tänään ultrassa löytyi pieni alkio, jolla sydän jumpsutteli :love7
Vastasi viikkoja, jotka mulle jäi nyt kyllä epäselväksi. Lääkäri vaan tuumasi, että vastaa mitä ajateltiinkin eli rv7+

28pvä kierron mukaan olis 7+6 mut oviksesta laskettuna 7+2 (ja oviksen ajankohdan ilmotin kun kysy millon tein testin, enkä muistanu hermostuspäissäni)

Sain uuden ultra-ajan ja samalla ekan neuvolan 2vkon päähän, jollon siis rv9+ ja samoin määrättiin verikokeisiin turvonneen kilpparin takia.

Eli päivä kerrallaan mennään ja toivotaan että pieni pysyy matkassa. Huojentavaa, kun on vielä varmistusultra ennen rv12 ultraa..

Tänään oli ensimmäinen neuvola, kaikki hyvin. Tätyteltiin äitiyskorttia, otettiin hemoglobiini, verenpaine, paino, tietoja ylös. Kyseli aikaisemmasta raskaudesta & synnytyksestä. Veriryhmä&vasta aineetkin otettava uudellleen, huoh. no saavat ottaa samalla kun ottavat seerumiseulat 2 viikon päästä.
YLIHUOMENNA OIS VARHAISULTRA :dance011:schocked028:love7:Heartbigred
sekavat fiilikset, odotan innolla&pelottaa&jännittäääää.............. :happy9

Meillä oli tänään toinen ultra. Viikot 8+6 ja kaveri 2cm pitkä. Näytöllä näkyi "selkeesti" pää, kädet, jalat ja se sykkivä sydän! Lääkäri nauroikin, että sydän on noin puolet rintakehästä (siis en tiiä onko oikeesti vai näyttikö vaan).

Eka ultra oli siis sitä varten, jotta saatiin poissuljettua tuulimuna ja kohdun ulkoinen. Tämä oli viikkojen varmistusta varten. Ultrannut lääkäri (eka kerralla oli hoitaja) ihmetteli, miksi meille oli määrätty tämä toinen ultra, kun kuulemma ekasta on jo asiat selvinny?! Mut sanoi, että ultrataan, kun kerran paikalle ollaan tultu. Ja vaikkei se heille ole tarpeellinen, niin varmasti meille tärkeä. Siinä hän oli oikeassa!
Pikkasen keskittyminen herpaantuu tuon yllä olevan tanssivan banaanin takia :excited001

Minäkin kävin sitten tänään ultrassa, vaikka aika oli vasta perjantaiksi. Satuin olemaan "lähistöllä", ja ihan huvikseni soittelin että olisiko vapaita aikoja, niin ei tarvitsisi asioikseen perjantaina keskustaan tulla. Kävi tuuri, ja sykkeet on nyt dokumentoitu, eli ihana tietää että tähän saakka kaikki hyvin! :)

Käväisin minäkin ultrassa. Sykkeitä ei vielä, mutta kaikki muuten ok ja viikkoja vasta 5+. Halusin kuitenkin tsekata, että tyyppi oikeassa paikassa. Kahden viikon päästä sitten uudestaan. Alkaa pää jo tottua ajatukseen, vaikka täydellinen yllätysraskaus siis meneillään.

Ai niin. La varmistui vappuaatoksi. :-) Olen siis vika huhtikuulainen. :-) Todennälöisesti menee siis toukokuulle...

Täällä käytiin ensimmäinen neuvolakäynti 12.8 ja varhaisultra 25.8, jossa todettiin, että olen noin viikolla 6 ja kaikki on hyvin. Parin viikon päästä mennään uudestaan ultraan, jotta saadaan viikot vielä tarkemmin selville. Lopetin pillereiden syönnin toukokuussa, jonka jälkeen menkoista ei ole kuulunut, niiden varaan ei siis lasketunajan määrittämistä voi jättää. Ensimmäinen positiivinen raskaustesti oli elokuun alussa. Ensimmäinen lapsi siis tulossa :)

Viime viikkoina väsymys on ollut vallan kova, samoin tiettyjä ruokia ei ole enää voinut syödä ja mielihaluja on tullut (suolakurkut, viilis (!!), keittoruuat. Olen tosi aktiivinen ihminen ja harrastan liikuntaa useamman tunnin päivittäin. On ollut melkoinen totuttelu siihen, että töiden päälle ei kertakaikkiaan ole vain jaksanut tehdä mitään ylimääräistä.

Vaikka ultrassa todettiin kaiken olevan hyvin, on minulla koko aika takaraivossa huoli, että mitä jos jokin on vialla. Ei millään malttaisi odottaa seuraavaa ultraa parin viikon päähän. Tämä huoli on kyllä niin hermoja raastavaa, odotan innolla sitä aikaa, kun raskaudesta voi alkaa nauttia :) Tuntuu, että voisin mennä ja ostaa kaupan tyhjäksi raskaustestejä ja tehdä niitä joka päivä, että vieläkö se viiva tulee esiin. Välillä puristelen rintoja ja totean, että ei nämä ole ollenkaan niin hellät kuin eilen, missä vika. Voi herranen aika. Hulluksi tässä vielä kaiken lisäksi tulossa ;)

Takaisin