Neuvola- ja ultrakuulumiset

Kiitos kaikille :) ja toivotaan hyviä uutisia ihan jokaiselle, myös seuraaviin ultriin!

Rondine, I feel u.. Koitapas saada uni edellisenä yönä :D

On kyllä tosi niukasti oireita, tänä aamuna meinas sekunnin ajan yököttää, mutta helpotti heti kun söi. Ja viime yönä oli tissit ihan hemmetin kipeet, en tienny miten päin olis. Lääkärikin vain hymyili kun kerroin, että "rinnat kasvaa - entistä isommaksi :D". Joo-o.

Sorry, meni hiukan off topiciksi... :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Rondine, mullakin vähenty oireet pariksi päiväksi ennen ultraa ja viime yönä oli aika kipeä maha ja selkä mutta kaikki oli silti hyvin. :) tsemppiä ultraan ja kerro sitte kuulumiset. :Heartred
 
Heippa :) me käytiin viime viikolla ultrassa ja pieni sydän siellä sykki ♡♡♡ aivan mahtava fiilis :) ensi kuussa uudelleen ultraan kun viikkoja olikin vähemmin kun piti :wink oloja ollut mutta niin ihanaa kun sai tietää että pieni siellä on ♡♡♡ oletteko käyneet kromosomitutkimuksessa?

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Käytiin äsken ultrassa. Olin tosi peloissani ensin, kun lääkäri hiljaa ja jotenkin tosi keskittyneenä etsi alkiota. Yhtäkkiä näin ihan pienen hymynhäivähdyksen lääkärin kasvoilla ja huokaisin helpotuksesta. Siellä se sykki, pienen pieni sydän! :Heartred Paljon muuta ei sitten näkynytkään, oli jotenkin sellaisessa kohdassa. Pituuttakin oli vaikea mitata, mutta lääkäri arvioi noin 8,5 mm ja 6+5, joten nekin oli hyviä.
 
Hyviä uutisia rondine! Minäkin kävin äsken gynellä, muttei ultrattu kuitenkaan vaan sovittiin et 2 viikon kuluttua vasta kun on 8 viikko meneillään. Otatin varuiksi listerioosiveriviljelytytkomuksen, kun olo on niin huono (ripulia, flunssaa, kuumetta) ja alkuun unohdin ettei pakattua kalaa saa syödä, niin vetelin tyytyväisenä kalavoileipiä useamman...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tuntuu niin oudolta, koska viikko sitten olin aivan varma, että alkio on kuollut ja olin jo tehnyt jonkinlaisen surutyönkin. Vasta kun oireet palasivat joskus loppuviikosta niin aloin taas toivoa. Mutta ainakin opin tästä sen, että en voi itse vointiani tunnustelemalla tietää, mitä siellä vatsassa tapahtuu.
 
Teille kysymys ketkä olette jo käynyt neuvolassa ensimmäistä kertaa.
Oletteko saanut jotain varmistusta raskaudesta jo neuvolasta vai tuleeko ensimmäinen varmistus vasta ultrassa?

Ensimmäinen raskaus kyseessä ja jännittää kun en tiedä mitä odottaa.
 
Ensi viikolla on ensimmäinen neuvola.Siellä pitäisi olla ultra,joka paikkakunnalla ei niitä ultralaitteita ole.
Jännittää kyllä,löytyykö pienoista sykkeineen. Itsellä ensimmäinen raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, jolloin löytyi asukas ilman sykkeitä. Toinen raskaus keskeytyi myös ennen ensimmäistä neuvolaa..
Tähän asti olen aika rentona ollut ja uskonut kaiken olevan hyvin,mutta pikkuisen vanhat menetykset nostaneet päätään.
Jos oireisiin uskominen, ei masussa pitäisi olla mitään hätää :Heartred
 
Mulla ei tässä raskaudessa ole vielä neuvolaa ollut, mutta ekasta tiedän että pääkaupunkiseudulla niitä ultralaitteita aika harvassa neuvolassa on. Niillä ainoastaan onnistuu tuo varmistus, koska sykkeitä ei vielä dobblerilla kuulla. Eli periaatteessa ilman varhaisultraa joutuisin itse ainakin odottelemaan sinne niskapoimu-ultraan, joka on joskus viikon 12 tienoilla... Toki täälläkin on käynyt keskusteluissa ilmi, että toisilla paikkakunnilla ultralaitteet löytyy, ja odottajille jopa tarjotaan varhaisultraa. Tosi erilaisia käytäntöjä!
 
Varhaisultrassa käyty ja kaikki sinällään ihan hyvin. Aikamoinen ylläri tosin oli, etten ollutkaan rv 7+, kuten olin viimeisten menkkojen ja mun normaalikierron perusteella kuvitellut, vaan vasta rv 6+0. Eli kaiken järjen mukaan mun on täytynyt raskaaksi tullessa ovuloida yli viikkoa myöhemmin ku tavallisesti. No samapa tuo, pääasia, että raskaana ollaan ja että kaikki on ainakin tässä vaiheessa hyvin. Laskettu aika siirtyi 15. päivästä 25. päivään.
 
Joko Varpunen voitiin arvioida luotettavasti kaikki? Että syke löytyi myös? Jos omat tuntemukset viikon siirrosta pitää sitä mahdottomuutena, niin tuohan voidaan vielä np-ultrassa päivittää toiseen suuntaan. Näissähän millillä on merkitystä.

Varasin ar-ultran nyt 10.9. jonkun täällä suosittelemalle lääkärille Maia Korhoselle. Silloin olisi viikkoja kasassa 7+5 ja jos kaikki on kunnossa (eikä ensi viikollakaan tule uutista, että olisin saanut listerioosin), niin päätin jo, että sitten tilataan vaunut. Ajoissa kyllä, mutta onhan sille ratasosalle jo käyttäjiä talossa entuudestaan tarvittaessa...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Muokattu viimeksi:
Terveiset varhaisultrasta! Kävikin niin, että pelot osoittautuivat myös mun kohdalla turhiksi. Siellä köllötteli pikkunen, sydän sykkien :D Olipa ihanaa olla väärässä! Vastaa hienosti viikkoja, itseasiassa jopa hieman isompi kuin tällä hetkellä pitäisi olla. Nyt siis 7+1 mutta tyyppi oli kooltaan 7+4. Tämä on kuulemma oikein hyvä asia... Tosiaan, oireiden tulemiset ja menemiset eivät siis minunkaan kohdalla merkinneet mitään. Hyvä niin, voi ehkä hiukan rentoutua...
 
Ihana kuulla, että myös Tökkösellä on kaikki hyvin! Nyt meidän pitäisi oikeasti yrittää hillitä tätä oireiden kyttäämistä. :rolleyes:
 
Jee Tökkönen! :) Hurjasti onnea. On se vaan valtava helpotus kuulla sydämen syke!

Tosiaan pitäs lopettaa oireiden kyttäys. Mulla nyt pelkästään etova olo, ja paineen tunne välillä. Ja tietty hirvee pissatus, johon yöllä herää. Syysflunssan ja kuumeen sain kyllä kaveriksi... :/
 
Ihanaaa, sykkiviä sydämiä :Heartred:Heartred Kukas menee seuraavaksi ultraan? Mulla varhaisultra 4.9 !
 
Takaisin
Top