Neuvola- ja ultrakuulumiset

Siis saako PK-seudulla edelleen valita missä synnyttää? Olin jotenkin siinä uskossa että nyt kun Naistenklinikka on remontissa, Kättäri on ihan ylikuormitettu ja sen vuoksi esim. espoolaisten olisi pakko mennä Jorviin. Eka syntyi kättärilä, ja sinne voisin mennä uudelleenkin jos valinnanvapaus on vielä voimassa:wink
 
No jostain ihmeen syystä tuo tuli nyt moneen kertaan, pahoittelut. En heti keksinyt miten tuplat saa poistettua...
 
Pk seudulla saa esittää toiveensa, mutta se ei takaa yhtään mitään. Tilanne katsotaan vasta h hetkellä.

Itse olin neuvolassa 7+ ja ajat sain seuraavalla viikolla. Nt ultra minulla 12+ jotain. Eli suht nopsaan sai sitten ajan.

Mutta "kiire" teillä tulee kyllä verikokeisiin, mikäli seulontaan osallistutte. Se pitäisi käydä antamassa about 10+0. Mutta ehditte kyllä :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kysyin tuota sairaala-asiaa varatessani aikaa, ja sanottiin et saa valita minkä haluaa. Seulontojen osalta dl on 10+6, joten mullakin on viikko aikaa :) Ja niiden osalta oli muuttunut käytäntö, eli voi mennä ihan omalle terveysasemalle, sairaalan sijaan.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla oli esikoisen kohdalla toiveena Kättäri, mutta ultrat tehtiin Naistenklinikalla, vissiin ruuhkien takia. Silloin NKL:lla ei ollut vielä remonttia. Synnyttää sain Kättärillä.
Saa nähdä missä ultrat tällä kertaa :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Kuinkas kauan se remontti kestää? Jorvissakin on kuin parakissa konsanaan, tosin synnytysosastolla ei taida olla parannuksia tiedossa.

Sinne en kyllä mee toiste, mielummin vaikka saunaan. Synnytyshuoneessa ihan konkreettisesti tuuli, ja sekä minä että mies sairastuttiin mahdottomaan flunssaan sen vuoksi ja oli tosi upea kokemus, huomioiden et esikko syntyi sektiolla :/ Siksi vaihdettiin seuraavaksi Kättärille, jossa tarkeni ihan hyvin :) NKL vaan nyt on niin lähellä, et tyhmää lähteä etäämmäs, kun aika loppuvaiheessa varmaan pääsee vasta liikkumaan et ennättää hoitaja lapsille paikalle. Aika aikaista pohdintaa tosin tämä jo nyt :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ah, ja niin me päädyttiin siihen et ultrat käydään yksityisellä, kun kahden työaikataulujen sovittamisessa on riittävästi hommaa, eikä haluta joutua niitä sumplimaan sairaalan käskystä. Hinnaksi 4d:lle jää noin 50€/kerta kaikkien korvausten jälkeen, mikä nyt ei ole mikään mahdoton summa siitä et molemmat pääsee paikalle.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Oliko sulla granger joku oma vakuutus, että saat hinnan noin alas? Meillä esikoinen syntyi kättärillä ja sinne olis toiveet nytkin. Mä myös olen ymmärtänyt että naikkarilla hoidetaan vaan riskitapaukset ym.
 
Joo on, työpaikan vakuutus korvaa 75% raskauden ultrista jotka tehdään np-ultrana ja rakenneultrana, eli näiden mukaan oikeilla viikoilla.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Esikko syntyi Jorvissa, kuopus Kättärillä ja nyt asutaan niin lähellä Naikkaria, vaikkakin Espoon puolella, että kolmas saa päätyä sinne. Sit pitäisi jo vaihtaa sairaala-piiriä jos joskus mielessä kävisi neljäs :)
Onhan sulla vielä kolme vaihtoehtoa oman sairaanhoitopiirin alueella. HUSiin kuuluu myös Hyvinkää, Porvoo ja Lohja. :wink
 
siis tä, onko niissä verikokeissa teillä joku aikaraja? o_O mä meen verikokeisiin samalla reissulla kun käyn ultrassa (molemmat, labra ja äitiyspoli sijaitsee sairaalassa..), ultra on siis tasan 12+0. Aika jännää et noin eri käytännöt :D
 
Mä oon melko varma, että Naistenklinikan remontin takia Naikkarilla synnyttää käytännössä vaan riskiraskaudet. Toki varmaan katsotaan tilannekohtaisesti jos on tulipalokiire ja Kättäri ja Jorvi vaikka täynnä. Mä olen siis alkuvuodesta synnyttänyt Naikkarilla, vauvan vakavien terveysongelmien takia (tiedettiin jo etukäteen että joutuu välittömästi Lastenklinikalle), vaikka alkuraskaudesta olikin suunniteltu kättäriä. Naikkarilla on nyt käytössä kaiketi vaan 5 "synnytyssalia", joissa hoidetaan myös muita toimenpiteitä riskiraskauksissa. :)
 
Meillä on verikokeet 10+0-11+6.. Viikko menee tuloksissa.. Ultra 11+0-13+0..

Jollei osallistuisi seulouhin, ei tietenkään verikokeita otettais..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Noista maksuista,
Kyllä mä ainakin maksoin just varhaisultrasta polimaksun!
Eli viikoilla 6 + 3 oltiin silloin.
Naisten klinikalla käytiin just vuoden lapsettomuus hoidot ja halusivat varmistaa,
että pieni on oikealla paikallaan.

En kyllä kans muista maksoko noi polimaksut sit normikäynneillä.
Nythän mekin siirryttiin normi neuvolan asiakkaaksi ja asiakkuus lapsettomuus puolelle luonnollisesti loppui.

Verikoe parasta ottaa viikolla 10, Luotettavin sillon, huomenna siis labraan.
ja ultra siis viikolla 11-13.
Kovasti odottelen josko se ilmoitus ultra ajasta jo vihdoin tulisi.

Neukkari täti siis laittaa lähetteen eteenpäin ekan neuvolan jälkeen kun viikot on varmistettu ja tästä tulee tieto postitse kotiin.
Tää käytäntö on voimassa ainakin Helsingissä.
Hassua et moni on saanut eri infoa! :D:D

http://www.hus.fi/sairaanhoito/sair...askauden-ultraaaniseulonta/Sivut/default.aspx
 
Muokattu viimeksi:
Meillä suositeltiin että verikoe tehyäisiin mieluiten 10+0. Jännä kun eri käytännöt.... :wink

Helsingissä tosiaan saa valita sairaalan etukäteen, mutta ei ole takeita siitä, että onnistuuko. Sen näkee vasta ko hetkellä, että paljonko on muita synnyttäviä jne. Esikoisen kanssa toiveeni ei toteutunut, mutta ei sillä niin väliä, kunhan kaikki menee hyvin :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulle ultra ajat tulivat nopsaan. Maanantaina nt ultra :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla on ultrat naikkarilla varmaan kättärin ruuhkien takia mut haluun kyllä ehottomasti synnyttää kättärillä kun siellä on esikoinenkin syntynyt.
 
Eka neuvolakäynti takana ja jää myös ainoaksi tähän neuvolaan, koska muutetaan juuri ennen kuin tulee 16 viikkoa täyteen.

Tunti höpöteltiin, oli _äärimmäisen_ rauhallinen täti. Hgb oli ok eli ei ainakaan siitä johdu väsymys. Kaikki muukin ok. Painon takia sokerirasitus odottaa ja heti ens viikolla pitää käydä muut labrat. Sydänäänistä sanoi heti, että seuraavalla kerralla vasta, alkaa kuulumaan heidän laitteillaan kuulemma noin 12 vkolla.

Kertokaa kokeneet just kuinka kamalaa se sokerilitku on? Olen tosi huono saamaan alas mitään pahanmakuista. Oksu tulee vaikka kuinka yrittäisin.

Nyt sit ootellaan aikaa 12 vk ultraan. Jos kaveri on hyvissä voimissa mukana silloin, niin uskallan ehkä ilmottautua odottajiin :wink. Tosin sit on vielä ne down-jutut, että jos niissä on jotain, niin meidän päätös on hyvin selvä.. Vaan eipä maalailla piruja seinälle, toivotaan että kaikki menee hyvin viimeinkin :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Se sokerilitku on kyllä järkkyä, se on sellaista huoneenlämpöistä vettä, jossa hitosti sokeria. Meinaa oksu tulla pelkästä ajatuksesta. Viimeksi mulla oli se vasta puolivälin jälkeen, joten pahoinvointia ei enää onneksi ollut. Tässä tilassa jos joutuisi tuon litkun nielemään, ei olisi epäilystäkään siitä, mitä kävisi...
 
Takaisin
Top