Neuvola- ja ultrakuulumiset

No niin, tänään on 7+0 ja rohkaistuin varaamaan neuvolakäynnin. Varhaisultra toki vasta viikon kuluttua, jonka jälkeen tietääkö perua käyntiä vai ei. Neuvolan sain nyt vasta loppukuuksi ja se on viikolla 9+6. Tästä viikon sisään pitääkin jo ennättää käydä verikoeseulonnassa ja saada varattua aika np-ultraan.

Onko muita, jotka on pohtineet ultrakäyntien hoitamista yksityisellä? Kelahan antaa noista korvaukset ja lisäksi meidän työnantajan puolesta tulee lisäkorvaus, jonka myötä hinta on aika lailla sama kuin julkisella puolella. Aikaisemmin olen käynyt kaikki kokeet ja ultrat aina siinä sairaalassa missä on synnytys ollut, mutta nyt houkuttaisi tämä yksityisen vaihtoehto, koska ajan saa valita aika paljon vapaammin.

Varhaisultraan menen tuohon lähiasemalle, mutta nämä "oikeat" ultrat pitäisi käydä toisaalla, kun lähiaseman lääkärit ei niitä kai osaa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä on kunta ostanut ultrapalvelut terveystalolta. On meille täysin ilmaisia.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Olen itse käynyt molempien lasteni raskaudenseurannan yksityisellä. Tietysti minulla on ollut kyseessä riskiraskaudet, mutta palvelu ja sama lääkäri ovat olleet super ja juuri minua varten. Lääkärini sanat ensimmäisessä raskaudessa, kun veriseulan kanssa oli julkisella puolella ollut sekoilua: "Kaikki on hyvin, mutta ultrataan nyt vielä kerran sinulle, että saadaan se odottamisen onni takaisin." :Heartred Suosittelen!
 
Aikaisemmista on sen verran aikaa etten muista, mutta onko ultraus siis ilmaista? Kuvittelin että maksaa jokatapaiksessa sen sairaalamaksun ~20€. Laskin, että yksityisellä Felicitaksella 4d ultraus 45 minuutin lääkäriajalla olisi vakuuskassan korvausten jälkeen 50€, joten tässä ei hintaeroa juuri syntyisi. Ollaan aikaisemmin käyty aina 4d-rakenneultra normiseurannan päälle vielä, joten se ehkä jää pois erikseen loppuviikoilla jos mennään nämä alunkin tutkimukset yksityisellä.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Itsehän en ole varsinaisessa ultrassa käyny, mutta töissä viikoilla 7+4 kattelin pienellä uä:llä "muumia" ja kovasti läpättävää sydäntä! Ihan kiva, että on edes jotain mitä seuraa ennenku pääsee np-ultraan :)
 
Meillä ei maksa.
Toki jos poikkeavaa tulee ja lähetetään sairaalaan, niin sit tulee plk-maksu.
Ja terveystalolla ainakin viimeksi katsottiin myös 3D ultra


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mun muistaakseni Helsingissä ei maksa. En tosin ole ihan varma siitä, mutta en muista ainakaan esikoisesta maksaneeni mitään, noista kahdesta perusultrasta siis.
 
Mulla menossa rv 7+2 ja ensimmäinen neuvola on 15.9, jossa tehdään ultraääni. Neuvolan täti antoi noin 1-2vk aikaisemmin ajan käynnille, kun matkustan paljon työni vuoksi.
 
Mitä muuten teidän ekaan neuvolakäyntiin on kuulunut? Ensimmäinen lapsi tulossa, niin ei tiedä mihin varautua. :wink
 
Verikokeet, paino, pituus, pissanäyte ym. Muutoin juttelua ja lappujen täyttelyä. Meillä oli herttainen neuvolatäti :)
 
Ensimmäinen neuvola meni lappujen täyttämiseen ja kyselyyn. Virtsa- ja verinäyte otettiin.
Yritimme itse kysellä kaikenlaista, mutta puolet kysymyksistä oli unohtunut siihen mennessä kun päästiin neuvolaan :grin
 
Mulla oli vaan juttelua ja sain lappusia sekä kävin puntarilla ja täytti neuvolakorttia. Verikokeet ja pissanäyte piti käydä sit erikseen labrassa parin viikon päästä neuvolasta.
 
Tänään aamulla oli eka ultra ja siellä näkyi yksi pieni :Heartred viikoiksi varmistui 10+2 eli kahen viikon päästä uudestaan ottamaan kunnon mitat :) Lasketuksi ajaksi varmistui 4.4.
Nyt sen voi vihdoinkin uskoa että huhtikuussa meitä on jo neljä :love7:love7
 
Minäkin vihdoin uskallaudun kirjoittelemaan tänne. Kävin eilen yksityisellä varhaisultrassa ja siellähän pieni sydän jumpsutti kovaa tahtia :) Huomenna ekalle neuvolakäynnille, jossa mukava nuori terkkari. Hänen kanssa ehdin jo tavata keväällä edellisen tuulimunaksi osoittautuneen raskauden tiimoilta ja monta kertaa myös puhelimessa asioita hoidettu. Ihan odotan hyvillä mielin huomista.
 
Huomenna eka neukkula! Onneksi mulla on ihana neuvolatäti :)

Tulee terkalla vähän kiirus ultralähetteen kanssa (huomenna 9+4), en tiedä millaiset jonot täällä pk-seudulla on.. Eli eka ultra lienee parin vkn sisällä! Jännää.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mara, mäkin asun pk-seudulla ja samaa olen miettinyt kun oma neuvola on 9+1 tällä viikolla. Sen ultra-ajan saa varmaan sinne ihan viimeisille mahdollisille hetkille sitten...
 
Mulla on kans eka neuvola 9+6, mut ymmärsin ouhelimessa, että Terkki laittaa lähetteen mut silti itse pitäisi soitella sinne minne nyt haluaakaan sitä ultrausaikaa. Oletteko jo valinneet sairaalan kolmen joukosta?

Esikko syntyi Jorvissa, kuopus Kättärillä ja nyt asutaan niin lähellä Naikkaria, vaikkakin Espoon puolella, että kolmas saa päätyä sinne. Sit pitäisi jo vaihtaa sairaala-piiriä jos joskus mielessä kävisi neljäs :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Siis saako PK-seudulla edelleen valita missä synnyttää? Olin jotenkin siinä uskossa että nyt kun Naistenklinikka on remontissa, Kättäri on ihan ylikuormitettu ja sen vuoksi esim. espoolaisten olisi pakko mennä Jorviin. Eka syntyi kättärilä, ja sinne voisin mennä uudelleenkin jos valinnanvapaus on vielä voimassa:wink
 
Takaisin
Top