Neuvola- ja ultrakuulumiset

Selma, Lahdessa maksoin kätilön tekemästä varhaisultrasta tänään 63 euroa, että aika paljon näköjään heittelee noi hinnat...
 
Ihana kuulla Lowica, että kaikki oli kunnossa!! :) Antaa ehkä pienen pientä toivoa tähän omaankin tilanteeseen! :rolleyes:
 
Onko kukaan Tamperelainen käynyt varhaisultrassa, missä olis halvinta. Yritän malttaa sinne vähän yli kuukauden päähän, mutta en tiedä onnistuuko.
 
Lowica, kiva kuulla että kaikki hyvin!


Minäkin olin tänään äitiyspolilla varhaisultrassa, en siis joutunut pulittamaan kuin 27,50€ poliklinikkamaksun.
Mies halusi tulla mukaan, vaikka toppuuttelin että näin varhaisessa vaiheessa ultraus luultavasti tehdään emättimen kautta...

Mutta eipäs tehtykään! Polilla oli joku uusi, todella tarkka ultrauslaite, jolla tehtiin siis ulkoisesti vatsan päältä ultra. Siellä se pähkinä köllötteli, näkyi ihan selvästi! Sydämen lyönnitkin nähtiin monitorilla värikkäänä pilkkuna, ja syke kuului myös :Heartred
1 cm pituinen kaveri siellä näkyi, vastaa kuulemma viikkoja eli 7+2, LA pysyi samana kuin itse laskenutkin eli 1.7.2014.

Tuli kyllä pari tippaa linssiin varsinkin siinä kohtaa kun sydämen sykkeen kuuli. Miehellä oli hymy kyllä niin korvissa että.. :wink
Lääkäri oli aivan mahtava, tosi hauska ja rento tyyppi. Sama joka mua on operoinut naistentautien puolella käydessäni.

Mutta tuli kyllä niin helpottunut, ihana tunne kun näki ja kuuli pähkinän! Tietää että elämää on siellä missä pitääkin, ja kaikki on hyvin, vastaa viikkoja jne. Lähtökohdat ovat siis hyvät, ei ainakaan ole tuulimuna tai kohdunulkoinen. Suurimmat km:n aiheet karsittu siis pois!


Tässä siis meidän pähkinä!
Suurennettu still-kuva on kyllä tosi paljon heikkolaatuisempi, kuin se mitä monitorista näkyi...


pähkinä.jpg
 
Muokattu viimeksi:
Lowica, missä kävit lahessa ultraamassa?
Selma, femedas maksaa 10-12 viikoilla 79-150e. Kun siitä lähtee niillä viikoilla kelakorvaus. Et sinne mekin ollaan menossa vissii koska oma ultra kättäril on vast 20.12. Eikä millää jaksa odottaa sinne asti.
 
Onnea hyvistä uutisista!

Täällä oli tänään eka neuvola. Meillä on siinä samassa tuo lastenneuvola, joten on käyty jo edellisen raskauden alusta tuon saman tädin luona suhteellisen säännöllisesti. Säästyttiin siis monilta kyselyiltä ja lomakkeilta, varsinkin kun viime raskaudesta on niin lyhyt aika.

Ei oikeastaan muuta tehty kun juteltiin, mutta oli kiva käydä.

Sain puhuttua myös aiheesta paino, ja todella tsemppaava oli kyllä hoitaja. On siis ylipainoa, jämähti raskauden jälkeen vissiin jäädäkseen, ja painaa tosi paljon mun mieltä. Pelkäsin punnitusta, mutta se sujui ihan hyvin kannustavassa ilmapiirissä.


Heinis ja toukka 8+4
 
Selma, soitapa sinne synnytyssairaalan polille. Mä olen kanssa HUS sairaalassa, ja aikoja ei miljoonia ole tarjolla. Ainakin mulle antovat ajan ihan nikottelematta.
 
Hei kaikki kesämasun kasvattajat!

Liityin nyt joukkoonne, kun ehkä pikkuhiljaa alkaa uskoa että tämä raskaus ehkä voisi jatkua loppuun saakka. Heinäkuun lopulla kärsimme keskenmenosta suunnilleen näillä viikoilla, ja tässä on nyt taas alku mennyt peläten pahinta. Mutta pitää yrittää ajatella positiivisesti :) Ajattelinkin kysellä vähän tuoreempia varhaisultratietoja, jos joku täällä olisi vastikään käynyt ar-ultrassa yksityisellä täällä pk-seudulla, niin missä, kenellä ja mihin hintaan mahdollisesti? Olen netistä katsellut tietoja mutta aika vanhaa tietoa tuntuu enimmäkseen löytyvän. Soitin Femedaan ma kun vkoja oli 6+6 kierron mukaan kasassa, mutta sanoivat sieltä tätä kannattaa hetki vielä malttaa ettei mene reilu 100e hukkaan jos ei vielä näykään mitään. Ensi vkolla kuitenkin on päästävä, sillä välillä tulee kunnon epätoivo ja pelko että kaikki ei ole hyvin. Kkm alkoi viimeksi sillä että oireet katosi yön aikana, ja viime su heräsin samaan tunteeseen. Ma oireet kuitenkin tuli takaisin, mutta haluttaisiin varmistus siitä että tosiaan olemme oikeasti raskaana ja kaikki olisi masussa hyvin. Olen jo joutunut jäämään työstänikin pois säteilyriskin takia, joten siinäkin mielessä varmuus hyvin alkaneesta raskaudesta olisi paikallaan.

Laskettu aika kierrosta siis 1,7, mutta kierto on aina ollut vähän mitä sattuu. Edelliset kuukautiset oli tosi niukat ja kierto ennen sitä 28pvää (mitä ei koskaan aiemmin ole ollut vaan aina paljon pidempi, keskenmenon jälkeen tosin kierto ehkä tasaantunut ja lyhentynyt). Plussaa sain testiin jo 2pvää ennen oletettujen kuukautisten alkua (28pvän kierrolla laskettuna) ja digitesti näytti silloin 2-3vkoa hedelmöityksestä vaikka kierron mukaan oltaisiin oltu noin 3+5 vkolla vasta, eli testin olisi pitänyt näyttää 1-2vkoa. Päivää aikaisemmin liuskatesti oli vielä negatiivinen. Kuinkakohan aikaisin raskaus voi herkässä liuskatestissä näkyä, ja kuinkakohan paljon digitesti voi heittää? Testi tehtiin päivävirtsasta. Oireet alkoi jo päiviä ennen plussaa, ja plussapäivänä huomasin rinnoissa saman tunteen kuin viime raskaudessa ja asiasta ei enää ollut epäilystäkään.

Nyt oltaisiin kierron mukaan 7+2, ja jos jo esim huomenna päästäisiin ultraan niin olisi 7+3. Ei kai testit voi ihan hirveästi ennen rv 4 (2vkoa hedelmöityksestä) näyttää plussaa? Eli uskaltaisikohan sitä näillä viikoilla mennä etsimään pienen pientä sykettä varhaisultrasta vai voiko raskaus kuitenkin olla vielä paljonkin tätä varhaisemmassa vaiheessa?
 
Ninka:
Raskaushormonin määrä ja sen lisääntyminenhän on hyvin yksilöllistä, toisilla raskaustestit ei näytä plussaa vielä 3 viikon päästäkään hedelmöityksestä. Eli vois hyvin kuvitella, että niillä naisilla, joilla hCG puolestan ampasee kovaan nousuun jo heti alussa, niin digitesti saattaa näyttää virheellisesti, että raskaus olis pidemmällä kuin tosiasiassa ollaan. Voin olla väärässäkin.... Mut siis jospa sun hormoonit oli jo niin koholla, että digitesti luuli sun olevan pidemmällä? Sehän olis hyvä juttu, siis korkeet hormoonitasot :). Niin tai näin, tuo sun viikkoarvio on varmasti ihan oikein, ja varmasti näkyy jotain, jos meet varhaisultraan. Ja ihan varmasti näkyy, jos maltat oottaa ens viikon alkuun.

Mullakin on muuten tänään rv 7+2 ja laskettu aika 1.7.2014 !!! Ja kierto kans mitä sattuu, että saapa nähä :D
 
Selma, soitapa sinne synnytyssairaalan polille. Mä olen kanssa HUS sairaalassa, ja aikoja ei miljoonia ole tarjolla. Ainakin mulle antovat ajan ihan nikottelematta.


Joo, soitankin heti huomenna. Kiitti vinkistä!!
 
Ninka, mä olin tänään varhaisultrassa, rv 7+2 ja kyllä siellä näkyi pikkuinen alkio kiinnittyneenä, sydämen syke kuului jne. Eli jos vaan viikkoarviosi on kohdillaan niin saattaa siellä jotain näkyä. Mutta ensi viikkoon jos odotat, niin sitten jo melko suurella todennäköisyydellä saat ultrasta jotain oikeasti irti. Tsemppiä!
 
Tänään oli eka neuvola, paljon juteltiin ja keräsi taustatietoa meistä jne ja iso läjä saatiin kaikenlaista lukemista.

Kerroin hänelle tuosta meidän varhaisultrasta ja siitä ettei varmuudella nähty alkiota, niin neuvolatäti olikin niin ihana että varasi minulle ultran maanantaiksi kaupungin kautta, joten peruin jo aiemmin yksityiselle tilaamani ultran joka olisi ollut perjantaina :) ihanaa ettei tarvitse odottaa enää kuin maanantaihin eikä tarvi maksaa itseään ihan kipeäksi :) jäi hyvä mieli tuosta käynnistä :) Niin ja sanoi myös että uskoo itse että kyllä sielä jotain kasvaa kun oireet on näin vahvat!

terkka sanoi jo heti minut tavatessaan että näkee minusta että pahoinvointia on!Eikä edes sillä hetkellä oksettanut, mietin sitten että mahdan näyttää kovin hemaisevalta tällä hetkellä :D

Tämä päivä on mennyt huilatessa ja levätessä, peruin illan pikkujoulunkin, koska olen niin väsynyt ja pelkään etten saa syötyä mitään, enkä halua vielä herättää epäilyksiä!Nyt pitäisi jaksaa ilta-aamua sinne maanantaihin asti :S
 
Ihana lukee teijän muitten ekoista neuvolakäynneistä. Ittelle sain varattua ekan neuvolakäynnin vasta 11.12 rv8+3...ja sinne tuntuu olevan vielä pieni ikuisuus...
 
Tänään tein testin ja plussaviiva tuli. Tuntuu kuitenkin jotenkin aikaiselta soittaa aikaa neuvolaan. (nyt olis viikkoja vasta 4+1. en mä muistaakseni ensimmäisen kohdallakaan heti soittanut ehkä tehdään vielä keskiviikkona uusi "varmistustesti" ja sit vasta soittelen aikaa.
Vaikka tää on ihan tosi toivottu ja tervetullut vauva niin jotenkin kun eka raskaus oli niin helppo niin tuntuu että ei jaksais nytkään alkaa vielä "olla raskaana" :D
Loppukuusta olis työpaikan pikkujoulut ja kai siellä pitää sit homma jo paljastaa. Kukaan ei usko tekosyitä miksi tämä rouva ei ota lasia jos toista viiniä :D
 
Noi pikkujoulut on kyl paha tähän aikaan!Just ite jouduin perjantaina jättää välistä moiset kekkerit ja nyt on viikonlopun saanu selitellä töissä mystisellä vatsataudilla että miksi en tullukaan syömään...olin vaan niin väsyny ja pelkäsin etten saa syötyä mitään...enkä olis jaksanu selitellä että miksi en ota viiniä ruuan kans.. :)
 
Huomenna olis meidän eka ultra rv 7+6. Jännittää ihan sairaan paljon! Toivottavasti saadaan hyviä uutisia. :)
 
Heippa,

Uutena mukaan tupsahdan. Ilmoittauduin jo tuonne LA listalle, ja nyt siis ultra/nla tiedotteisiin :)
Minulla LA olisi noin 7.7. oviksen perusteella. Huomenna klo 9:40 varhaisultra, jossa tämä tarkistetaan. Jos siellä kaikki hyvin, saan varata ajan neuvolaan.

I'm so excited... :p Toinen raskaus menossa, ja rinnat ja vatsa on pullahtaneet jo todella vahvasti esille. Vatsa tosin ihan vaan kaasuturvotuksesta, luulen :grin. Mutta näistä enemmän tuolla oireketjussa, eikös niin?

PS. ihana tuo pähkinän ultrakuva :Heartred Minun pikkuista kutsutaan pätkikseksi.. Leivottiin pätkiskakkua sinä päivänä kun testi tehtiin...
 
No soitinpa nyt sitten kuitenkin ajan sinne neuvolaan ja hyvä niin koska joululomat sotkevat vähän kuvioita ja aika meni 30.12 asti. sit viikkoja 10+2. Saa nähä käydäänkö yksityisessä neuvolassa alkuraskauden ultrassa kattomassa kaveria, riippuu miten tässä innostuu :)

onhan tämä taas jotenki jännää vaikka toinen otus tulossa :D
 
Takaisin
Top