Neuvola- ja ultrakuulumiset

Apuva, miuta jännittää jo toi Joulukuun alussa oleva eka neuvola. Se on ihan kohta! En sais ehkä nukuttua jos ois torstaina ultra, toisaalt alan nyt sit varmaa jänskättää foorumilaisten puolesta :D
Mie meinaan olla urhee ja oottaa siihen ekaan viralliseen ultraan. Saapa tosin sit nähä kestänkö ensvuoteen asti. :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Mäkin olin kahden vaiheilla että mennäkö vai eikö mennä varhaisultraan, mutta päädyin sen varaamaan kun sitä mulle Naistentautien polilla suositeltiin, kun siellä joudun käymään silloin tällöin muutenkin.
Kunpa näkisi että masutoukka on siellä missä pitääkin, ja sen sydän sykkii niin kuin pitääkin :Heartred
 
Kävin tänään yksityisellä varhaisultrassa 5+5, sikiöpussi ja ruskuaispussi oikeassa paikassa, ja muuten kaikki näytti hyvältä!!:) kahden viikon päästä 7+5 sitten Tyksiin katsomaan uudestaan( kun inseminaatiolla tehty), silloin on mies mukana!:) kirjoitin aikaisemmin että varhaisultra yksityisellä maksaa 66€, joo näin oli, mutta +käynti, niin maksoi kuitenkin 127€...mutta oli kyllä sen arvoista saada nähdä että näin kaikki hyvin tähän asti...
 
Nonniin. Tänään oli ensimmäinen neuvola. Nyt se kaikki on virallisesti alkanut :) mieskin ehkä enemmän ymmärsi tilanteen :)
Paljon saatiin infoa kaikesta ja nyt ollaan ilta selailtu kaikkia vihkosia ja ja ja...
Kahden viikon päästä tuo ultra mikä sitten on 10.viikko.
Mutta terkkakin sanoi että ei kannata turhaan pelätä, oireet ovat kuulemma hyvät puhumaan sen puolesta että kaiken pitäisi olla ainakin 90% kunnossa :)
 
Oi, kivoja ultra- ja neuvolakuulumisia siis! :) Omia odotellessa...
Sannie muuten, melko samoissa mennään, mutta mulla on neuvola vasta parin viikon päästä kun viikkoja 9+3. Sulla oli siis melko aikaisin neuvola, vai onko mulla myöhään...
 
no espoossa kun noita neuvoloita niin paljon,niin valinnanvaraa aina on :) tääl mun,mielestä saa aika hyvin ajan. Tai si mulla oli hyvä tuuri :D
mut sulla tais olla utra aiemmin ku mulla. Ku meillä on vast 20.12. Tosin yksityiselle otettii 27.11. Mikä on si 10.viikko.
 
Mulla on eka neuvola joulukuun 3.pvä sillon viikkoja jo 8+2. Tuntuu hassulta kun aikaisemmissa eka neuvola on ollut jo rv4-5 :D No empä mitenkään erityisesti sitä ekaa käyntiä odota, mutta kyllähän se tavallaan konkretisoi raskauden :) Varhaisultraan pääsen jo 22.11 sitä odotan kyllä kun kuuta nousevaa! Mulla on takana yksi kohdunulkoinen raskaus ja sen takia pääsen/joudun varhaisultraan.
 
Bambie, mullakin takana kohdunulkoinen, mut ei täällä varhaisultraan sen takia pääse.. :sad001


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Sheidi, aijaa! Mulle kontrolloiva lääkäri sanoi, että tulevaisuudessa pitää päästä varhaisutraan tarkistaan onko oikeessa paikassa. Kuulemma kohdunulkoisen raskauden riski on suurempi niillä joilla on aikaisemminkin ollut ku. Jännä et eri paikoissa eri käytännöt!
 
Vaihtelee varmaa käytännöt ku ihmisetki. Huomannu muiski jutuissa et jos ei oo kiveen kirjotettu ni vaihtelee. Säät ja vekmanit :D
Eiköhän teidän pikkutyypit oo oikeella paikalla tällä kertaa :)

Tiinalla on neuvola het melkee mun jälkeen :)

Sent from my GT-I9195
 
Jos on kohdunulkoisen yhteydessä poistettu munatorvi, ei periaatteessa riski oo kohonnut kohdunulkoiseen koska toinen torvi on "puhdas".. Erittäin harvoin salama iskee kahta kertaa samaan puuhun...
T. Eilisestä toisen tuuban poistosta toipuva potilas..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla tosiaan leikkauksessa onnistuttiin korjaamaan repeytynyt munatorvi ja sen pitäisi ihan normaalisti toimia. Mulla siis leikkauksesta huolimatta molemmat tallella.
Liinu, valtavasti voimia
 
Mua ei tarvinnut leikellä, huomattin ajoissa ja alkio hoidettiin pois metotreksaatilla.. Nyt mulla ei oo varsinaista pelkoa ulkoisesta.. Mutta olishan se ollut kiva päästä varhaisultraan.. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Sannie, mä en saanut varhaisultraa siis neuvolan kautta, ei varsinaisesti kuulu täälläpäin palveluun sitä saada, mutta mulla tosiaan tuon kohdunkaulan kanssa ollut ongelmia niin siksi saan varhaisultran sairaalan kautta.

Ja se ultra on huomenna töiden jälkeen, iiks. Jotenkin jännittää, ja odotan sitä kauheasti!
 
Hei,
Mulla on eka neuvola 26.11., jolloin on jo 10+0. Tosi myöhään täällä Stadissa pääsee, mut ilmeisesti käyntejä ollaan vähentämässä myös ensisynnyttäjiltä. Sitten lueskelin täältä palstalta, että jotkut on saanu varattua np-ultran jo ennen ekaa neuvolakäyntiä, niin soitin itsekin jotta saisin sen varmasti ennen joulua. Minulle sanottiin, että käytäntö on se, että neuvolan ensikäynnillä laitetaan lähete synnytyssairaalaan, jossa ultrat tullaan tekemään ja sieltä sitten soitetaan erikseen aikaa. Mutta kuulemma saa varmasti ajan ennen joulua. Eli näillä mennään!! Vielä vajaa 2 viikkoa ekaan neuvolaan, ei malttais oottaa :). Varhaisultraa harkitsin vielä pari viikkoa sitten, mutta koska hinnat näyttivät olevan alkaen 200 €, niin päätin kuitenkin odotella...

PS. Ihana tää foorumi!! Saa teiltä niin paljon vertaistukea. Meen varmaan kirjotteleen tuonne toiseenkin ketjuun...:happy093
 
Tänään käytiin varhaisultrassa ja kyllähän siellä se pieni sydän sykki. :Heartred Mulla oli sitä verenvuotoa suunnilleen viikon verran ja olin aika huolissani. Viime perjantaina vuoto loppu kokonaan ja nyt siis saatiin varmuus, että pikkuinen katkarapu on ihan oikealla paikallaan ja hyvissä voimissa. :) Muutenkin kaikki näytti ihan normaalilta, eikä mitään hälyttävää syytä sille verenvuodolle näkyny. Kätilön mukaan joskus voi tulla ihan reilustikin kirkasta verta, eikä se silti tarkota mitään. Enemmän kuulemma pitää huolestua sit, jos vuotoon liittyy kovia kipuja. Nyt voi sit taas hetken aikaa ottaa rennommin, vaikka edellisessäkin raskaudessa kyllä keksin koko ajan jotain uusia pelon aiheita... Ens keskiviikkona onkin sit eka neuvola. :)
 
Takaisin
Top