Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Käytiin Kari Teramolla. Ensin oli aika Olavi ylikorkalalle, mutta mentiinkin jo päivää ennen niin oltiin Teramolla. Kenelle te olette menossa?

Meillä aika matti mandelinille. On kuulemma kanssa todella ystävällinen mies. Mun ystävä kävi sen luona. Keskiviikkona olis tarkotus mennä kattoo onko kaikki kunnossa. Aivan kamala jännitys... En tiedä onko koskaa jännittäny viel näin paljon. Ja ehkä hieman pelottanutki.....

Tsemppiä Sannie, hyvin se menee. Niin muokin pelotti ja jännitti, mutta ajattelin ennen ultraa, että jos nyt käykin huonosti, niin parempi tietää nyt kuin myöhemmin. :) en tiedä auttoiko hirveästi, mutta niin mä ajattelin...

kiitos tapiirinen, kyllä pieni tsemppi aina auttaa :) ja eihän tuo pitkä aika ole enään. Mutta odottavan aika on aina kovin pitkä :) noh, töissä toivon mukaan aika menee nopeasti. Tiistaina tosin vapaa että silloin sitä vasta jännittääkin :D

Meillä oli tänään ensimmäinen neuvola. Täti oli oikein mukava ja infomateriaalia tuli sademetsän verran :)
Otettiin hemoglobiini, verenpaine, paino ja pissanäyte. Ei edes verenpaineesta alkanut sanomaan, vaikka
olikin vähän korkea kun tyhmänä jännitän aina mittaustilanteita (mulla siis lääkitys verenpainetautiin).
Jotenkin "virallistui" tämä odotus nyt, kun on paperia paperin perään ja tiedot laitettu ylös kirjoihin ja kansiin.

Tänään sitten käyty ensimmäisessä neuvolassa. Neuvolan- täti oli aivan ihana tyyppi!
Mitattiin paino, pituus, hemoglobiini, verenpaine ja otettiin pissanäyte. Kaikki arvot olivat hyvät.
Materiaalia tosissaan kassillinen mukaan. Ja tavallaan helpotuksen tunne. Saatiin varattua aika np- ultraan sekä käynti pelkopolille( mulla on siis aivan valtava sairaalakammo, kipukammo sekä verikamme. Eli nämä, kun yhdistää, niin synnytyksestä tulee kunnon show!)
Mukava huomata miten miehiäkin huomioitiin tässä asiassa. Seuraavaksi isäntä varaa oman aikanasa neuvolaan, jossa hänkin saa tietopaketin ja hänen ajatuksiaan kuunnellaan. Myös järjestetään isä- iltamat, johon jokaisen raskaana olevan puoliso osallistuu. Sama myös odottaville äideille. Vertaistukihan on korvaamatonta.
Tuntui kuitenkin vielä kauhean aikaiselle kaikki tieto ultrista, synnytysvalmennuksesta, perhe valmennuksesta jne. Kunhan tässä saadaa pikkuinen pidettyä masussa hyvässä kunnossa ja vähän kehittymään lisää, niin alkaa ehkä tämä lievä pelkokin heinkentymään, ja sitten pystyy alkaa keskittymään tulevaan hyvin mielin.

Huomenna olis kymppiviikon ultra.
Mua ei edes ultra jännitä, vaan se helvetin punnitus! Takana vielä herkutteluviikonloppu ystäväpariskunnan kanssa.

Kuinka se voikaan olla niin kauheaa nousta siihen puntarille ja vielä sanoa se ääneen?!

Onko kuinka moni jo enemmän perehtynyt niihin kaikkiin informaatiopaketteihin, joita neuvolasta on saanut? Tai onko joku hakenut kirjastosta tietoa, tai ostanut jotain kirjoja?

Itse olen kirjastosta muutamia kirjoja lainaillut, lähinnä raskausajasta kertovia. Sitä synnytystä en osaa vielä ajatella, enkä elämää vauvan kanssa, niihin asioihin perehdyn tarkemmin vähän myöhemmin :)

Jotenkin harmittaa kun mulla se neuvola on jotenkin aika myöhään, eka käynti on tulevana perjantaina, jolloin rv 9+3. Mä olen ainakin jo tähän mennessä kaivannut vaikka minkälaista tietoa, ja kun ei neuvolaa ole vielä ollut niin on tarvinnut itse estiä tietoa netistä ja kirjoista. Mm. oireista, ja mitä saa syödä yms.

Mulla kanssa eka neuvolassa käyty. Oikein positiivinen kokemus. Terkka oli tosi kiva ja oli tosi tsemppaava; mulla on ylipainoa jonkin verran ja puhuttiin syömisistä.. Nyt varsinkin kun vaan oksennan niin oon laittanu suuhuni ihan mitä sattuu. Hyviä ohjeita sain! 5.12 olis lääkäri, jollon otetaan verikokeet ja ultrataan. :))))))

Heips! Täällä kanssa saatu aika ekalle käynnille 10.12 (rv 9+1) sitä jännityksellä odottaessa. :)

Sent from my LG-P880 using Vau Foorumi mobile app

Kuinka moni täällä joutuu sokerirasituskokeisii? Minä ilmeisesti joudun kun olen yli 25vuotias...

Eka ultra takana! Kaikki hyvin. La ehkä muuttuu vielä, tarkistetaan sitten nt-ultrassa.

Mä joudun sokerirasitukseen. Mutta en pidä sitä pahana asiana, hyvähän se on käydä. Eikä niin kamalaa ole.

Minä joudun ainakin, kahdessa edellisessä raskaudessa siis ollu radi, joten todennäköistä on että tässäkin saan radi-diagnoosin taas... Ja siis kun on ollu jo aikasemmin toi niin rasitus tehhään viikolla 12. Jos ei oo ollu niin sit vasta rv 24-26 ( tai jotai sinnepäin). Hyvä vaan että tekeevät, vauvan ja äidin parhaaksihan se vain on!

Mie menin viimeks kysymään neuvolassa et mikä siinä on et suurelle osalle tehdään rasitus ja mulle ei... "pääsin" sit itekin siihen ja inhottavinta oli se ku ei saanu juoda. Olot oli jo tasaantunut eli litku ei saanu voimaan pahoin tms. Sen jälkeen ku luvan sai niin join vissiin litran putkella suosittelen ekakertalaisille ottaan mukaan vettä, keksejä, hedelmiä tms. Niin saa sit heti syödä ja juoda jotain vähän.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä jouduin viimeks rasitukseen, mulla tuli huono olo.. En tykänny. Toiv. en joudu uusiks, viimeks oli täydelliset arvot.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kuinka kauan sitten pitää olla syömättä ja juomatta ennen sokerirasitustestiä? Hyi yök, jos mun nyt käskettäisiin olla syömättä tai juomatta yli kahteen tuntiin, niin olo olis kyllä aivan kaamea... kun se on nytkin vaikka yrittää jotain pientä näykkiä silloin tällöin...

Takaisin