Neuvola- ja ultrakuulumiset

Minä tosiaan soitin silloin neuvolaan niistä särkylääkkeistä, nii tantta jaksoi n. 10min mussuttaa mulle puhelimessa että kun poika on alle kolme kuinen niin ei saa särkylääkkeitä antaa ilman lääkärin lupaa (on siis viikon vajaa 3kk). Tarpeeksi kauan kun kuuntelin mussutusta, meinas hermot palaa ja mamma sitten sanoi että jos olen 110% varma että kivut johtuu hampaista eikä mistään muusta niin voin antaa yhden supon pojalle, ei kukaan kuulemma minua oikeuteen siitä vie. :smiley-angry019

Kyllä pisti vihaksi, en sitten samaan puheluun uskaltanu alkaa mitään muita asioita kyselemään etten suutuspäissäni sano jotain peruuttamatonta! :grin

Enkä loppupeleissä edes antanut koko suppoa... Oli kuitenkin mukava soittaa ja piristää päivää! :violent001
 
No se eka kerta olin kyl aika neiti ja ihan et yyh ja öh mut kun se palautti sen pihalle ni laitoin vaa vähä syvemmälle, ja sit pysy. Kandee muuten pitää kylmässä hetki ennen antaa ne supot. Ne sulaa muuten käsiin jos kovin lämpimiä ovat.
Älä herra jumala kylmään laita.. saattaa tuntua pikkuisesta hieman pahalta. On kun laittaisit jääpalan omaan peppuun. Se sulaa juuri sen takia että liukuu paremmin sisään ilman liukkareita ja voihan siihen hieman rasvaakin kärkeen laittaa.
 
Mulla oli sisällä tuolloin 30 astetta lämmintä. Laitoin jääkaappiin hetkeksi ennen antoa että sain annettua eikä sulanut käsiin. Jonka olis kyllä niillä helteellä muuten tehnyt.
 
Kyllä mulla on supot jääkaapissa. Mutta ovessa, joka on jääkaapissa se lämpimin paikka. Eikä poika kyllä yhtään valittanut + ehti supot pikkasen lämmetä siinä ennen kuin menivät sisään. Muttei sulanut sormiin :)
 
Eiku eiks ovi oo just lämpimin paikka, siks esim. maitoo ei tulis siinä säilyttää. :D Kyllä meillä ainakin on ovessa silti maito...
 
Juu kyl munkin käsityksen mukaan ovi on lämpimin paikka jääkaapissa, samoin yleensä alhaalla oleva vihanneslokero.
 
Siis itsellä se käsitys, että ovi on lämpimin paikka. Ainakin apteekissa ohjeistettu, että jääkaapissa säilytettäviä lääkkeitä (esim. tuo keskostippa) ei saa säilyttää ovessa, kun lämpö vaihtelee siinä eikä liian takana (saattaa mennä seinään kiinni ja jäätymisvaara).

http://www.herkkusuu.fi/3-tapaa-kayttaa-jaakaappia-vaarin/
 
Muokattu viimeksi:
No jokainen tekee kuten itse tahtoo,mutta mä ainakin kauhulla mietin tilannetta kun pikkuisella kova kuume ja sitten laitetaan kylmää/jäistä sisuksiin.. jokainen voi itse testata.
 
Muokattu viimeksi:
No eipä kukaan jäistä pakastettua puikko oo tunkemassa tai tunkenu. Se on pieni ohut puikko ja lämpenee parissa sekunnissa jo sormissa ennenkuin se paikalleen laitetaan ja sulaa minuuteissa paikalleen päästyään jollei nopeamminkin. Kylmät kädet varmaan enemmän ikävälle tuntuu kun se pieni puikko.
 
Kuten sanoin kukin toimii tavallaan ja olen pahoillani jos jonkun suututin.
 
Muokattu viimeksi:
Eipä tääl netissä kannata kummempia kenenkään jutuista suivaantua.. Ku itseensä on vaikea ilmaista niin että oikea kuva välittyy mitä tarkoitan. Itellä vaan särähti korvaan kun käänty juttu niin että lasta ois jotenki kiusattu ja pahaa oloa tahallaan tehty ja se ei tod ollut niin. Että siks vähän aikaa puuskutin kyllä tälläkertaa.
Ainiin ja supot oli, on ja pysyy huoneenlämmössä :wink jos pitää käyttää eikä pysy kasassa ni sitte käytän kylmän kautta.

Eikä sillä, typerä pilkunviilaus sikseen, hyvähän se on näitä miettiä ja kyseenalaistaa, ei sitä kaikkea aina tule mietittyä joka asiassa loppuunasti.
 
Vaikka toi Panadol-juttu ehkä nyt vähän oli ja meni, niin pakko vielä jatkaa... :wink

Lueskelin siis Panadol-suppojen pakkausselostetta, kun luultavasti joudutaan niihin huomenna turvautumaan kun tyttö saa rokotukset.

Otteita pakkausselosteesta:

" Peräpuikko sulaa helposti käsiteltäessä. Mikäli peräpuikko on pehmennyt, laita se ennen käyttöä hetkeksi jääkaappiin."

"Säilytä Panadol peräpuikot huoneenlämmössä (korkeintaan +25 astetta).

Eli ohjeissakin sanotaan, että voi hetkeksi laittaa jääkaappiin ennen puikon laittamista. Ja että huoneenlämmössä siis säilytys, mut jos tossa heinäkuussa jollakulla oli sisällä yli +25 astetta huoneenlämpö niin silloinhan puikot on tarvinnut säilyttää jossain viileämmässä.

Ja en mä usko että kukaan mitään suuttui tästä aiheesta, kunhan oli vaan vähän mielipide- ja näkemyseroja :wink
 
Tänään oli herralla 4kk-neuvola/lääkäri.
Pituus 65cm (51cm)
Paino 7600g (3700g)
Pää 45cm (38cm)
Kaikki oli oikein mallikkaasti, mitä nyt on tollanen jättiläispää mikä kasvaa tasaisesti ihan omaa käyräänsä :grin

Sain taas tarpeekseni neuvolatädistä, aina kun sen luona käy niin tulee oikeen paskaäiti fiilis, kyseenalaistaa ihan kaiken, (ei voinut ymmärtää minkä takia minä ja mieheni emme halua ottaa kausi influenssa rokoitusta että halutaanko tarkoituksella sairastaa meidän lapsi ja kun pidin huulieni välissä tuttia siitä yhdestä pienestä kulmasta niin täti alkoi mussuttamaan kuinka se juurikin aiheuttaa lapselle hammasongelmia samoin kuin ruokaan puhaltaminenkin kuulemma yms) tuolla periaatteella jos ruvetaan kaikkia asioita miettimään niin se tantta puhui pojalle melkeen nenä kiinni lapsen nenässä, että sen suustahan kaikki paksabasillit lenteli pojan suuhun! :mad::grin on muutenkin kaikesta kaiken tietävä kunnon tantta!
Toivottavasti ei tarvitsisi nähdä häntä enään kuin kerran (muutto toivottavasti ennen 6kk neuvolaa).

Atooppinen ihohan se taitaa pojalla olla/olla tulossa, tiedossahan tuo on ollutkin kun minulla ja miehellänikin on atooppinen iho. No lapsivakuutustahan ei ole, viimeviikolla tuli tarjouspaperit postissa, mutta nythän ne ei korvaillekaan sitten noita perhana rasvoja, itseäni saan kyllä syyttää kun piti pitkittää senkin ottamista :rolleyes:
 
Mukavaa kuulla Coco teistäkin. Pitkä on teidän poitsu. Toivottavasti saatte kivemman neuvolantädin muuton seurauksena.
 
Oho Coco, ei kai neuvolatädin ihan noin syyllistävä kyllä kuuluisi olla, jos ei kausi-influessarokotetta halua antaa! Sehän on normi rokotusohjelmaan kuulumaton rokote. Että olipas kurjaa :confused:
Mutta kiva kuulla että poitsu kasvaa hyvin :)
 
Takaisin
Top