Neuvola ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kizu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pissanäyte puhdas, ei siis tulehdusta täällä. Eli vain jostain syystä oli leukkarit plussalla...

Meillä just makkarat grillissä, eli maanantain neuvolassa odotettavissa uusi kymmenluku - ugh.

Neuvola oli eilen ja myös täällä paino noussut, nyt jännätään meneekö rikki ensimmäisen neuvolakäynnin paino, vielä alle alkuraskauden siis ollaan (tästä jaksan kehua itseäni aina)
Itsellä verenpaineet hyvät 109/72 ja muutenkin aika hyvät voinnit olleet.
Seuraavan ajan sain lasketulle päivälle 3.6 :grin jännää.

Terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että aika alhaalla jo vauva majailee, jotenkin arvasin kun aina pissimisen jälkeen tunne että rakko ei ole tyhjä ja usein käynkin vielä erillisellä lusikallisella... ihanaa.. :mad:
Kaikki kuitenkin niinkuin pitääkin :rolleyes:

Mulla on tilanne tän päivän mittauksella +4kg lähtöpainoon, mutta turvotusta on :) mä sain eilen kans lääkäriltä ja d.hoitajalta kehuja kun paino ei ole noussut, ekassa raskaudessa nousi 26kg

Niin siis miten voi olla, ettei paino ole noussut raskauden aikana? Liittyykö jotenkin diabetekseen? Mä painoin ennen esikoista 60 kg ja lihoin esikoista oottaessa 18 kg. 67 kg painoin ennen tätä toista raskautta ja nyt vilahti 80 kg mittarissa. Periaatteessa oon lihonu raskauden aikana 13 kg, mutta 20 kg ois tohon ns. normi painoon. Ja oikeastaan raskausarpia on alkanu vasta nyt tulemaan, kun oon isompi nyt kuin ikinä. :) Esikoisen syntymäviikot on nyt takana ja veikkaanki, että tämä syntyy lähellä laskettua aikaa, joten kiloja on vielä luvassa komen viikon edestä. Jei. :P

Mä painoin raskauden alussa 59kg ja nyt paino oli aamulla vähän päälle 73kg..

Esikoisen kohdalla painoin 60kg ja painoa tuli vähän yli 18kg.
Tuo 18kg oli mun kropalle silloin ihan liikaa ja olisi noussut enemmänkin, jos radia ei olisi huomattu.
Onneksi huomattiin, mutta nyt jälkeen päin harmittaa ettei sitä silloin seurattu millään tavalla, muuten kuin vaa'an avulla..

Saas nähdä miten käy tämän kanssa. Toiveena olisi ollut, että kiloja olisi tullut 12kg, mutta sen ohi on jo menty.
Nyt vain toivon ettei enää kauheasti nousisi niin olisi vähän mukavampi olla tämän loppuraskauden.. :)

Muokattu viimeksi:
Mulla tuli ekassa raskaudessa painoa 9kg siihen 37vkolle mennessä. Nyt on tullut 10kg 37vkolle mennessä ja vauva vielä mahassa, joten täälläkin "innolla" odottaen mihin lukemiin vaaka vielä nousee! Ja kyllähän se nousee tämän kuumuuden, turvotuksen ja jäätelön ansiosta ;)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

sillon ku odotin esikoista lähtö oli 57kg ja tuli+26kg joista kaikki jäi päälle, tän tokan kanssa lähtö oli 86-87kg ja eilen näytti vaaka 91kg eli semmonen 4kg tullu, tuo tuntuu sahaavan turvitusten mukaan 89-92 välillä. Mä en tiiä miks nyt ei painoa ole tullut, elän kuitenkin ihan samoin kuin ennen raskauttakin mitään en ole muuttanut :)

Ei ole diabetesta, lähtöpainoa löytyy jo entuudestaan ei nyt mitään sataa kiloa, mutta kumminkin. Ennen raskautta olen laihduttanut parissa vuodessa 30kg ja vaikka nyt herkuteltu jne, niin paino aluksi vain tippui, nyt noussut tosiaan lähelle alkuraskauden lähtöpainoa. Terveydenhoitajakin kysyi olenko muuttanut ruokatottumuksiani raskauden aikana, mutta näin ei kylläkään ole, hämmentyneenä odottelen miltä sitä raskauden jälkeen kroppa näyttää kun vaaka tulee näyttämään vähemmän kuin aluksi, mutta miten sitä muuten palautuu. :grin

Mulla tosiaan molemmissa raskauskisssa on ollut radi, mutta eipä näitä vertaamalla pysty sanomaan onko se vaikuttanut vai ei :D

Mulla ehti lopulta kertyä 12,3 kg ennen synnytystä.

5 kg näytti heti jääneen laitokselle. Odotan että laskee vielä muutaman kilon vauhdilla, niin ainakin kävi viimeksi kunhan nesteet yms lähti kunnolla liikkeelle.

Nyt on käyty äippäpolilla ja vauva ultrattu. Arvioksi tuli 3kg, joten hyvältä näyttää radista huolimatta.
Napanuora virtasi hyvin eli istukka voi hyvin myös.
Vauva taas ultran aikana kovin aktiivinen, ja lapsivettä normaali määrä.
Vauva RT ja vaikutti olevan jo kiinnittynyt. Ei ihme, että itselläni on ollut epämukavat oltavat tuolla alhaalla :p

Neuvolalääkäriaika siirtyi viikolla, niin joutuu vielä jaksaa odottamaan, että saa tietää missä kunnossa paikat on :)

Uusi kokoarvio oli aamulla ja nyt näyttäs vauva olevan 3,8kg ja tänään tasan viikko laskettuun aikaan. Eli koon puolesta ei tarvii käynnistellä mutta lapsivettä näytti olevan niin vähän, että keskiviikkona menen uuteen ultraan ja jos näyttää edelleen tilanne samalta niin sitten lähenkin suoraan käynnistykseen!!!APUA!
Lääkäri sanoi, että kokoarvio voi heittää paljonkin kun on vettä niin vähän..kyseli että oonko helteillä muistanu juoda ja oon kyllä omasta mielestäni juonu paljon mutta myös hikoillu paljon...
Nyt sit yritän juoda hulluna ja toivon että lähtee käynnistymään itestään ennen keskiviikkoa!!
Lääkäri yritti pyöritellä sormella että lähtis paikat venymään ja olipas ilkeen tuntusta..olin 2cm auki mutta kanavaakin jäljellä vielä 2cm. Mutta kanava lyhentyy kuulema nopeammin sit uudelleensynnyttäjillä ja hyvä et ees 2cm oli se kohdunsuu auki...enää 8cm ja pääsen ponnistaa ;) hahaa!

Mulla kans äskön taas neuvola takana ja nyt oli ekaa kertaa paino pysynyt samassa kaksi viikkoa. Paineet ja kaikki oli kunnossa ja vauva valahtanut jo sen verran alas, että sf-mittakin pudonnut hieman. Seuraava neuvola oliskin sit vasta kahden viikon päästä 41+2. Toivottavasti ei tarvii sinne saakka odotella.. Menin pyörällä poika kyydissä (matkaa joku 3km) ja voi että oli mäet tuskaisia...

Aika hienoa suspaus, että pystyt vielä pyöräilemään tässä vaiheessa! Ja vielä poika kyydissä!!! :cool: Mä en ole pyöräillyt ekan kolmanneksen jälkeen ollenkaan, kun siitä tuli nivelkipuja ja vaikka olisikin myöhemmin tehnyt mieli kun selkäkivut helpottui, niin olen ajatellut ettei kunto/maha kestäisi. Hyvä kun pystyn nyt rivakasti kävelemään (en oikeastaan aina sitäkään).

Mä olin siinä käsityksessä, että vikan raskauskuukauden aikana olisi neuvolakäyntejä kerran viikossa (terkka mun mielestä on näin sanonut aiemmin), mutta tuntuu että kahden viikon välein vain huolivat sinne. Onko tää nyt joku uusi säästökuuri, vai onko näin ollut muutenkin tapana?

Säästökuurihan se. Mulle totesi th, että "vaivattomille" odottajille 'katsotaan tilanteen mukaan' ja voi tosiaan jäädä niinkin vähäiseksi käynnit kuin mun tapauksessa (nyt 4). Ja 2,5 viikkoa laittoi mulle väliä näihin viimeisiin aikoihin - ja vika niistä meneekin toivottavasti jo käynnistysajankohdankin jälkeiseksi, jos siis siihen jouduttaisiin.

munki piti ihan neuvolakortista katsoa et 7 kertaa täällä on käyty neuvolassa tähän mennessä ja vielä on ainakin yksi aika varattuna, tod.näk. 2 tai 3 yhteensä vielä. Eli aika vähän teillä käyntejä :O ja oon kuitenkin uudelleensynnyttäjä ja normiraskaus...

Mulla oli tänään 11:sta neuvola käyni, joista viis ollu lääkärineuvolaa. Tähän lisäksi ne kaks ultraa eripaikassa. Mulla seurattu siks tarkemmin, kun esikoinen synty vähän liian aikasin.

Tänään siis 36+6, Jee huomenna 37 rv! :) Tuntuu isolta saavutukselta, mut toisaalta ei tunnu, että tämä ois vielä syntymässä. Painoa oli tullu parissa viikossa vain 300 g, Eka tästä iloitsin, mutta hieman huolestuttaa, että kasvaahan vauva, kun sf mittakin oli sama kuin viimeksi 31,5. Paineet oli hyvät, mutta mulle vähän korkeat. Ja protskutki oli vähän plussalla, täti merkkas 1+. HB oli oikeasti hyvä, kun ollut kokoajan matala ja nyt 119. :)
Sainki sitten viikon päähän uuden ajan ja jos ei sf mitta oo kasvanu, niin meinas laitaa lähetteen polille. Olis kyllä kamalaa, jos istukka ei enää toimis kunnolla ja pitäis käynnistää. Jotenkin mua Se käynnistys pelottaa eniten kaikist synnytysvaihtoehdoista.

Takaisin