Neuvola ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kizu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meikäläisellä oli tänään jo toinen ultra, johtuen viime perjantaina saadusta 3,4mm niskaturvotuksesta. Istukkanäyte otettiin ja se sattui ihan sairaasti. Se lääkäri sanoi ettei muka satu :O tulokset saadaan viikon kuluttua, sitä jännityksellä odotellessa. Pikkunen kyllä on tosi aktiivinen ja pyörii kuin väkkyrä siellä :)

Pää-perämitta pikkusella 62,7mm ja viikkoja 12+3 :)

no niin täällähän sä vastasit saman tien kun pyysin biopsiasta kertomaan!:) aika rohkea nainen olit toimenpiteeseen lähtiessäsi. otettiinko pala siis kohdun seinämän puolelta vai lapsiveden läpi? vaikeasti muotoiltava kysymys... oletan että istukkasi on edessä?

joo etuseinässä se oli. Ei mennä sikiön "yksiöön" istukkanäytettä otettaessa. Tästä kokemuksesta tulin sellaiseen tulokseen kyllä että jos joskus vastaisuudessa tulevissa raskauksissa olisi niskaturvotusta tms. niin varmaan menen mieluummin lapsivesipunktioon. Tuossa istukkabiopsiassa neula kun oli miehekkään paksuinen joten oletan ainakin että lapsivesipunktio sattuu vähemmän koska on ohuempi neula.

Mutta toisaalta kuulostaa vauvalle turvallisemmalta kun ei sörkitä sen ympäristöä, vaan äitiä..

Ultra täälläkin onnellisesti ohi <3 Masussani asusteleekin 6vrk vanhempi pikkunen, mitä menkoista laskettuna. Ihanasti hän siellä morjesteli, harmikseni vaan piiloutu istukan taakse, niin ettei saatu 4d kuvaa mukaan.. Ihana ihana... <3

Mä tuonne joulukuun juttuihin taisin jo kertoa, et on pari päivää ollut pientä vuotoa, tänään jo kolmas päivä.. Kävin neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet ja ihanasti se pieni siellä jumpsutti menemään <3 Mulla on aivan ihan terkka ja sain kuin sainkin lähetteen ylimääräiseen ultraan, et varmistetaan kaiken olevan kunnossa! Nyt vaan odotellaan kutsua ja toivotaan et se ois mahdollisimman pian!

Oii MammaLiini sullon kyllä superihana terkka. Onko sulla viikot yli 12? Sillon se herkemmin antaa ultra-aikaa ku mulle ei 10-viikolle annettu vaikka sydänääniä ei kuulunu neuvolassa (+alaselkäkipuja, mahakipuja, oireettomuutta) ja edellisellä viikolla oli kuulunu. Sit seuraavana päivänä taas kuulu♡ Vajaa viikko vielä ultraan♥

Hyvä homma mamaliini, toivottavasti vuoto ei mitään vakavaa :/

Yyh täällä tunnin päästä sokerirasitukseen :/

Mä en oikein vielä tiedä noista mun viikoista kun virallisiinkin papereihin on merkitty kahta eri laskettua-aikaa :O Ehkä sekin selviää sitten maanantaina, mut yli 12 ollaan jo!

Sokerirasitus oli,tuli ja meni. Loppujen lopuks yhtään niin paha juttu kun oletin... Ehkä seki teki kaiken helppmmaks kun pääsin sängylle makaamaan koko 2 tunniksi, tais se unikin tulla hetkeksi :)

Manasin tuon dopplerin jo alimpaan helv*****n, kun siitä ei kuulu kun mun omat sykket. Tänään sitten kokeilin vielä kerran aamulla kuunnella jaa varmaan noin 15 minsaa kokeilin ja lopulta kuulin sen äänen niin kun pitikin. Ihanaa kun kuuli oikeasti tolla omalla laitteella ssen sykkeen lopulta. Yritin kai tähän mennessä kuunnella väärstä kohtaa. Nyt illalla sitten vielä miehellekin kuuntelutin, että tuossa se ääni nyt sitten on... :D

Jeeii, tänään saatiin taas pienen mörrimöykyn syke kuulumaan <3 Kunnes se taas katos jonnekki piiloon :D Mutta ihana se on kuulla, varsinki nyt kun huomenna tulee täyteen se maaginen 12 viikkoa :)

Byää, en kuule enää sydänääniä dopplerilla! :sad001 Tiesin et näin voi käydä jossain vaiheessa, mutta ikävältähän tää tuntuu. Maanantaista keskiviikkoon vielä kuulin omalla dopplerilla ja silloin tiistaina tosiaan oli se neuvolalääkäri joka kuunteli ne myös. Sit torstaista eteenpäin se ei enää ookkaan ollut siinä paikassa missä aiemmin ja en löydä sitä mistään vaikka kuinka etsisin. Torstaista eteenpäin myös mun vuoto on vähentynyt ja eilen sitä ei ollut enää ollenkaan.. Muistaakseni näillä viikoilla (rv 12) kohtu nousee ja samaten istukka, mikä voi selittää vuodon loppumisen, Pahoinvointikin on vähentynyt. Tuntuu hassulta sanoa näin, mutta mielummin otan pahoinvoinnin, ruskean vuodon ja sydänäänet, kuin en mitään ollenkaan. :smiley-angelic008 Ens viikolla täytynee käydä avoneuvolassa...

Mulla on kanssa ollut vuotoa ja doppleri on varastossa edelleen kun en oo uskaltanut kaivaa sitä! Mä pelkää, et saisin sätkyn jos en saiskaan sydänääniä kuulumaan.. Vaikka se on jopa ihan todennäköistä, ettei niitä aina ite saa kuuluviin!

mä sitten lainasin kuitenkin sen dopplerin vaikka aattelin aluks et pyh mitään tommosia... :p:grin laitoin siihen kii miehen jokku pirun hienot kuulokkeet (se kun on musamiehiä) niin rupes ihan eri malliin kuulumaan kun niillä laitteen omilla (jokka oli miehen mielestä ihan surkeet) :) ensin löysin vaan istukan sykkeen; toi muksu on niin vilkas et se menee koko ajan edellä karkuun :mad::grin just kun oon saanu sen luureihin et "nonitossasenyon,tuu kuunteleen" niin ei,ei kuulu mitään ja si se kuuluu ihan eri kohdasta uusiks.mies saa kohta ite metsästää tolla sen esiin jos haluaa ne kuulla :p:grin

Onpa paljon mukavia uutisia. Toivottavasti ne karkulaistenkin sydänäänet saadaan sieltä kuuluviin. Itse en ole sitä doppleria hankkinut.

Ihan kiva kuulla, että muillakin on ollut laiskoja löllyköitä siellä. Minua jo huoletti sekin, miksei se siellä enempää heilunut mutta taitaa olla ihan tavallista. Vielä ihmetyttää se koko, kun minun järjen mukaan se ei voi olla 4 päivää vanhenpi, ku mulla huuhdottiin sitä kohtuakin silloib ihan niihin aikoihin. Voiko tuossa koossa olla jo jotain yksilöllisiä eroja? Ja ku isosisko on aina ollut pienempi ja siro vauva olikin syntyessään... Ja miksi ne aivot eivät olleet symmetriset?

Mutta kiva kun pystyy jo aika normaalisti elämään kun pahoinvoinnin yli on melkein jo päästy.

Sent from my iPad using Vau Foorumi mobile app

Onpa paljon mukavia uutisia. Toivottavasti ne karkulaistenkin sydänäänet saadaan sieltä kuuluviin. Itse en ole sitä doppleria hankkinut.

Ihan kiva kuulla, että muillakin on ollut laiskoja löllyköitä siellä. Minua jo huoletti sekin, miksei se siellä enempää heilunut mutta taitaa olla ihan tavallista. Vielä ihmetyttää se koko, kun minun järjen mukaan se ei voi olla 4 päivää vanhenpi, ku mulla huuhdottiin sitä kohtuakin silloib ihan niihin aikoihin. Voiko tuossa koossa olla jo jotain yksilöllisiä eroja? Ja ku isosisko on aina ollut pienempi ja siro vauva olikin syntyessään... Ja miksi ne aivot eivät olleet symmetriset?

Mutta kiva kun pystyy jo aika normaalisti elämään kun pahoinvoinnin yli on melkein jo päästy.

Sent from my iPad using Vau Foorumi mobile app

Niin itsekkin olen ihmetellyt miten ihmeessä mu LA voi olla 1.6.14 (sikiön koon mukaa) vaikka mullla on lähes 100% varmuus siitä koska oli ovis. Se varmistettii testein ja uä:llä ettei paljon vikaan voi mennä :) mut sehän on sit ihan yksilöllistä kuinka nopeasti siittiö tapaa munasolun ja hedelmöittyy ja kiinnittyy... Meillä si vissii kaikki se tapahtunu super nopeesti :D

Kyllä nuo ultramittaukset on niin millimetreistä kiinni etten huolestuisi viikon heitosta suuntaan- toiseen. mulla aina ollut päiväntarkat menkat 28 pv ja silti on saatu ultralla lapset viikon-pari ikäistään pienemmäksi ikään kuin olisi hedelmöittynyt vasta kp 25/28... nyt oli ensimmäinen kerta kun sikiö vastasi viikkojaan.. kyllä omasta mielestä pikkuisen kasvuvauhti voi vaihdella sukujen/yksilöiden välillä jo sikiöasteella. ja siellähän ne kuitenkin viihtyy just niin kauan kun tarkoitettu on..:rolleyes:
ihan normaali raskaushan voi olla kaikkea 8- 10kk välillä, ei suinkaan aina 280 pv..tää on äärimmäisen mielenkiintoista mun mielestä, miten variaatio voi olla niin suurta?

Takaisin