Neuvola- ja ultrakuulumiset

Heippa!
Kävin iltapäivällä varmistamassa ultrassa että km on ollut, sieltä löytyikin viikkoja 8+3 kokoinen sintti sydän sykkien! :) Lisäksi siellä on hematooma joka vuotelee pikku hiljaa pois, syytä ei lääkäri osannut sanoa mistä hematooma on syntynyt. Ihan varmaksi ei lääkäri uskaltanut sitäkään luvata että sintti pysyisi kyydissä, viikkoja kun on noin vähän.
 
Täällä maailman onnellisin pariskunta saapui juuri ultraäänireissulta! Siellä se pikkuinen kölli ja välillä teki kuperkeikkoja ja sydän sykki nopeasti. Koko vastasi 11+6, mikä on menossa tänään myös laskennallisestikin. Niskapoimuarvo oli 0,9 , mikä ultraajan mukaan on todella pieni. Riskihälytys tulee yleensa n. 3,5 paikkeilla. Kaksi kättä ja kaksi jalkaa erottuivat sekä selkeä pää, peppu ja selkäranka eikä mitään rakenteellisia poikkeamia vielä tässä vaihessa ollut nähtävissä. Mä oon niin onnesta soikeena ettei mitään määrää! Nyt tää raskaus alkaa vihdoin ja viimein konkretisoitumaan! <3
 
Vitsit en millään jaksais odottaa ultraan asti, joka siis 27.9. Haluisin niin kovasti jo varmuuden tähän touhuun. Tuntuu et oon jopa kärsimättömämpi ku esikoisesta
 
No nyt on meilläkin eka ultra takana :love7 Ihana pieni vauva siellä oli, liikkui ihan valtavan paljon, heilutteli kättään meille ja kertoi kyllä joka olemuksellaan olevansa vikkelä ja itsepäinen kaveri! Melkein puoli tuntia meni pöydällä, että saatiin kunnolla mitattua! Laskettu aika oli laskennallisesti eri kuin omassa neuvolassa ja ultra vastasi viikkoja, eli 12+2, laskettu aika siis 1.4.14 aiempi oli 2.4. Terveen näköinen oli ja riskit minimissään joten nyt voi olla helpottunut ja alkaa nautiskelemaan täysillä! :grin
 
Onko kaikilla muilla vaihdettu laskettu aika ultran mukaan? Mä olin ultran mukaan pari päivää pidemmällä ja sanoi ettei päivää muuteta kun on alle viikko eroa ja samoin toimittiin esikoisesta silloin (eri kunnassa ultrattiin).Eli laittoi korttiin kyllä viikot ultran mukaan mutta siihen kohtaan missä oli et raskaustodistukseen merkittävä laskettuaika niin sen joka oli menkkojen mukaan... mietin vaan että aika hassua jos tästä on eri käytäntöjä...
 
Meillä ilmeisesti johtuu tuo vaihto siitä, että käyn eri paikkakunnalla ultrassa ja synnyttämässä kuin neuvolassa. Meidän paikkakunnan neuvolassa kuulemma aina heittää tuon yhden päivän keskussairaalan laskemaan laskettuun aikaan. Mulla äitiyskortissa lukee: Todennäköisin laskettu aika 1.4.14.
 
Täällä ainakin on ohjeena, että laskettu aika muutetaan ultran jälkeen, jos se eroaa 5 tai yli päivällä alkuperäisestä. 4 tai alle ni pysyy samana.
 
Np-ultrassa eilen. Oli elämäni ensimmäinen ultra, ja jännitti tuhottomasti, mutta siellähän hän köllötti, sydän sykki ja turvotustakaan ei ollut. Odotetun kokoinen, ehkä muutaman päivän vanhempi kuin piti olla (11+5). Ihana henkilökunta oli äitiyshuollon uä-yksikössäTurussa! Koetan jossain vaiheessa tulla täältä pilvistä takaisin maan pinnalle. =)
 
Täällä myös eka neuvolakäynti takana. Mähän tärisin siellä ku haavanlehti, niin paljon jännitti! :excited001 Ekana sitten tarkistettiinkin että onko kaikki niinkuin pitää. Ja kyllähän sillä neuvolan ultralla se sikiö ja syke saatiin näkymään! :happy093Mikä helpotus olikaan kun sai varmuuden että pikku-pulla siellä masussa liikahteli ja voi hyvin. <3 Seuraavaksi voikin sitten odottaa np-ultra kutsua. :)
 
Ultrassa myös käyty tänään, kaikki oli niinku pitääki. Siellä pikkuinen liikkui hirveesti Laskettu aika "siirtyi" maaliskuun viimeiselle päivälle, mutta tällä mennään, huhtikuussa Jyvänen syntyy kuiteski
 
Ja minäkin ollut siinä uskossa, ettei LAta siirretä parin päivän takia, mut kyllä mullakin siirrettiin. Neuvolan mukaan LA 2.4. ja nyt se merkittiin maaliskuun viimeiselle. Nooh, alkaapahan äippäloma pari päivää aiemmin
 
Vitsit missä on neuvolassa ultra?? Mä oon niin kade ku meillä on neuvolassa joku aatamin aikainen dopler jolla sydänäänetki kuuluu vasta tosi myöhään! Vielä olis viikko ultraan, ei malta odottaa!!
 
Täällä on. Tk.n vanha ultra on löytäny uuden kotinsa neuskin tiloista. :) Kuvalaatu ei oo mitenkään hyvä, mutta tarpeeksi että siitä näkee kaiken oleellisen näillä viikoilla. :)
 
Tänään oli ultra ja kaikki oli onneksi hyvin. Nt 1,2 ja kovasti mönki ja liikuskeli :) Vastasi viikkoja 12+1 eli ei muutu la, kun vain yhdellä päivällä heitti. Nyt voi huokaista hetkeksi :)
 
tänää meillä oli nuoremman pojan 2v ja mun yhteisneuvola. nyt saiski sokerirasituksee ja hammaslääkärii varailla aikaa ja viiä pissanäyte. mulla on ollu raskausdiabetes molemmisa raskauksisa ja vuosi synnytyksen jäläkeenki ollu arvot hieman koholla.
neuvolan täti laitto lähetteen niskaturvotus-ultraha ja sano, että tämä vois kysyä äitipolilta ottaisko ne minut aikasemmin käymähä ultrasa jos mua kauhiasti stressaa eellisen keskenmenon jäläkee. mutta piti vähä epätojennäkösenä, että sairaalalla suostuisivat siihen. mutta sanoin, sitte että enköhän mää muutaman viikon vielä päriää. seuraava neuvola +lääkäri on kuukauen päästä ja sitä ennen pitää tosiaa käyä sokerirasituksesa ja viemäsä pissanäyte.
 
Eilen sitten poikettiin nt-ultrassa, kun viikkoja kasassa tasan 12. Oli kyllä huimaa nähdä, miten paljon Mytty oli kasvanut ja kehittynyt reilussa kuukaudessa. Seulontatulokset olivat ok ts. veriarvot normaalit ja turvotusta mitattiin 1,4mm ja nenäluukin näkyi hienosti profiilissa. Mytyn mitat antoivat kestoksi 12+5, mutta koska raja on 6 päivää, ei laskettua aikaa muutettu. Kuulemma ainoa asia, mikä nostaa trisomiariskiä, on mun ikä. Mutta siis, kaikki toistaiseksi hienosti. Päästiin miehen kanssa autoon, niin molemmilta pääsi parku silkasta ilosta ja liikutuksesta. Kyllähän se ihmiselämän hauraus ja voima sanattomaks vetää paatuneemmankin, kun seuraa semmoisen kymmensenttisen taimen mellastusta kohdun uumenissa. Ihmeellistä.
 
Tänään oli odotettu nt-ultra... Ei menny niinkuin Strömsössä :rolleyes:

Piti olla pari tuntia pissimättä... Kuitenkin iski aamulla kakkoshätä ja samalla tuli pissi ihan väkisin.. No eikun vettä juomaan vikkelästi, kun tunnin päästä olis aika....
Sit mentiin... eka kommentti oli kun ultrauksen aloitti "Et oo tainnu olla kahta tuntia pissimättä?" "No tuota, kun kävi niin että...." Itelle iski jo paniikki, et "Anteeks, mut ku...". :oops:
No saatiinhan se meijän pikkunen kuitenkin näkyviin ja siellähän se köllötteli. Väärässä asennossa. Ei saanut oikeen pää-perä mittaa, saati mitään niskaa näkyviin. Siellä se lekotteli, ojenteli jalkojaan ja kosketteli välillä naamaansa. Näytti taitonsa ja päätti jopa hypätä pienen jännehypyn :love017 Välillä veti sikiöasentoon, jolloin ei raajojakaan näkynyt.... Mutta ei kääntynyt millään oikeaan asentoon, vaikka ultraaja tökki joka suunnasta, käski mun käännellä kylkeäni, yskiä ja nauraa yms...

Puolen tunnin päästä ultraaja sanoi et, jospa hän ottaisi toisen tässä välissä, ja me voitas sillä aikaa jaloitella ja heilua, kokeillaan sitten uudestaan. Eiku vaan jumppailee käytäville yms...
No kymppiminsan päästä, kun toiset oli käynyt omassa nt-ultrassaan, mentiin takaisin. No, oli sitten ne mun aamuset vedet rakkoon asti päässeet ja rakko oli aika reippaasti kasvanut... Mikä kuulema yleensä parantaa todella paljon näkyvyyttä... Mut jostain syystä ei mulla! Vauveli oli kuitenkin oikeassa asennossa, mut kuvista ei saanut selvää! :laughing001 Lisäksi mulla on jyrkästi taaksepäin kääntyvä kohtu, jonka takia on myös normaalia enemmän vatsapeitteitä kohdun päällä (Olikohan tämä pieni vihjaisu liian suuresta rasvakerroksesta...?)

No sit mut passitettiin vessaan tyhjentämään rakkoa... ei tyhjäksi, vaan noin kolme kupillista pois....!? Siellä vessassa kuvittelin milloin ois sopivasti, ja arvatkaahan miten kävi!?
Taas yritettiin ultrata, mutta ei.... Liikaa tyhjeni rakko. No päätettiin sitten ottaa seuraavalla viikolla uusiks, paremmalla onnella. Tällä kertaa olen pissimättä 1-1,5h. se on mulle paras näköjään.

Jos ei ens viikolla onnistu (13+3), niin tulee aika kiire kerkeekö kohta koko nt-ultrausta tehdä... 13+6 mennessä oltava tehty.

Mut oli silti kiva katsella 50 minuuttia pienen touhuja ja välillä nauratti ihan mahanpohjasta :laughing025
Ja ens viikolla uusiksi.
 
Hihi no sepäs on ollut haastava ultraus :D Esikoinen ei meillä suostunut rakenneultrassa näyttämään nenäluutaan eikä millään kääntynyt vaik kuin tökittiin ja yskittiin, käänsi vaan kylkeä et antakaahan mun olla :D Oli toisaalta kiva, kun sai sit ylimääräisessä ultrassa käydä seuraavana päivänä :)
 
Takaisin
Top