Neuvola- ja ultrakuulumiset

Mulla on vajaan parin viikon päästä varhaisultra yksityisellä.. viikkoja pitäs tuolloin olla 7+1.. Jänskää jo nyt ihan sikana. Tosiaan toukokuussa varhaisultassa selvis tuulimunaraskaus ja nyt pelottaa ja jännittää tuo ultra. Iiks!
 
Mulla maanantaina varhaisultra. :) jännitän myös ihan sairaasti. Edellisestä en käynyt varhaisultrassa ollenkaan ja tuulimuna selvis vasta viikolla 12. Nyt on ihan pakko päästä katsomaan onko siellä ketään... Nyt vaan peukut pystyssä ja sen jälkeen voi sitten ainakin vähän jo huokaista.
 
Täällä oltiin myös ultrassa tänään. Jännitti kyllä ihan vietävästi. Pikaisten alkuhöpinöiden jälkeen hyppäsin pedille ja lääkäri ensiksi teki sisätutkimuksen ja tunnusteli kohtua päältä päin. Sanoi, että kohtu on hyvin pyöristynyt ja eteenpäin kallellaan. Eiköhän se ole ihan hyvä. :) Ennen ultraamista varoitteli ettei näin aikaisessa vaiheessa välttämättä näy kaikki kunnolla, mutta samantien kun laittoi ultran sisään, niin tokaisi että täällähän on hyvin alkanut raskaus menossa. :love017 Pikkuinen toukka ("hurjat" 10,5mm pitkä) näkyi hyvin ja pääsin näkemään vauhdikkaan sykkeenkin. <3 Lääkäri laski menkkojen mukaan (kierrolla 28pv) päiviksi 6+6. Minä olen itse laskenut 27 päivän kierolla 7+0. Noh päivä sinne tai tänne kunhan oli vain toukka hengissä ja oikeassa paikassa. <3 Nyt vain peukut pystyssä, että loppuaikakin menee hyvin. :)
 
Hei, kiitos vastauksista foolihappoon :) Mä söin niitä ku tokaa yritettiin ja sit just raskausajan vitamiineissa. Ihmettelin vähän, ettei riitä että sitä saisi just vitamiinilisän mukana...
 
Tänään oli ensimmäinen neuvola ja tuttujen lappujen täyttelyä oli yms. Hemppa oli 118 vaan, ei ihme et on ollu veto pois viimeaikoina. Pitää alkaa verilättyjä syömään, lisärautaa ei suositella näin alussa otettavan. Sydänääniä koitettiin kuunnella mun pyynnöstä, mut olin ihan varautunu ettei niitä näin alussa löydy niin ei ollut niin iso pettymys, kun niitä ei sitten löytynytkään. Oishan se ollu mukava kuunnella jumputusta, mutta luotetaan nyt että kaikki on edelleen niinkuin pitää. Varhaisultrassa siis kävin viikolla 7 ja silloin näkyi pikku sintti sykkeineen :) Ultraan varattiin aika ja se on 19.9, menispä aika äkkiä!
 
Mulla olis huomenna heti aamusta np-ultra, jännittää ihan sikana! Viikkoja ois terkan laskujen mukaan 11+3. Lähinnä nyt jänskättää se, pystytäänkö sitä niskaturvotusta mittaamaan, ja se, paljonko noita viikkoja todellisuudessa on.. Terkka kun laski tuon lasketun ajan 28 pvän kierrolle, vaikka sanoin testin näyttäneen plussaa vasta kp 38.. No, vähän lohduttaa sentä se, että olen saanut sydänäänet kuulumaan dopplerilla kotona, joten eiköhän siellä ultrassa jonkunnäköinen ihmisen alku ole :) Muistaakos kukaan, pitikö tuohon ultraan mennä rakko täynnä vai tyhjänä vai oliko sillä np-ultrassa vielä mitään väliä??
 
Minun mielestäni jos ultra tapahtuu sisäkautta,niin rakossa olisi hyvä olla virtsaa,jotta "kuuluvuus" on parempi. Jos taas ultra tehdään vatsan päältä, niin täysi rakko on vain edessä. Olen kylläkin myös lukenut, että kaikkialla ei toimittaisi samalla tavalla. Ehkä varmuuden vuoksi kannattaa mennä täydellä rakolla ja kysyä sitten paikan päällä kumpi on parempi? :)
 
Kyllä np-ultra tehdään vatsan päältä ja ainakin mulle tulleen kutsun mukaan on hyvä jos rakossa on virtsaa, ei sen kuitenkaan täynnä tarvitse kai olla.
 
se on vähän kehonrakenteesta kiinni ja millä tavalla kohtu pyöristyy. :) itsellä on vähän enemmän tuota elopainoa,niin ei näkynyt esikoisen kohdalla vatsan päältä ultratessa..
 
Jännä miten näissä on eroja! Paikkakunta (ja kroppa) kohtasia kai? Mulla tyttöjä odottaessa ei kertaakaan ole ultrattu sisäkautta, ei varhaisultrassa, ei np-ultrassa, ei rakenneultrassa. Kaikki on näkyny vatsan päältäkin, vaikken minäkää mikää laiheliini ole. Mutta pääasia että ylipäätään ultraavat! Ekaa odottaessa kaupunki ei tarjonnut silloin vielä kuin np-ultran. Onneks nykyään rakenneultrankin kunnan on tarjottava.
 
Sen verran muistan itse, että np-ultra tehtiin viimeksi alakautta, ja rakenne vatsan päältä ja ylimääräistä painoa mulla ei tosiaan ollu. Toisessa piti olla rakko täynnä ja toisessa ei.. Kutsussa ei muuta lukenut kuin aika ja paikka, ja tutkimushuoneisiin ei lapsia... Mutta eipä kait tolla mun kohdalla suurta merkitystä ole, kun sairaalaan on muutaman koukun kautta kuitenkin tunnin matka, ja siellä ajat aina myöhässä, niin johan se rakko on täynnä anyway ennen kuin ultraan pääsee :)
 
Np-ultrasta kotiuduttu, ja ihan niinkuin epäilin, ei lasketut viikot täsmänny. Sieltä löytyi 1 tyyppi 10 pvää nuorempana mitä ns. piti, joten laskettu siirtyi 25.3 - 6.4. Ei siis saatu niskapoimua mitattua ja uus aika laitettiin 2 vkon päähän. Nyt alkoi sitte se huoli, mistä puhuinkin aiemmin, että jos ja kun näin käy, niin alan miettiä, että eikö siellä nyt sitte kasveta kunnolla :( Pitää nyt vaan miettiä järkevästi, että se testi tosiaan näytti haamua kp 38 vielä, joten kaikki merkit viittaa siihen, että tyyppi on saanut alkunsa pitkästä kierrosta.. Ja tosiaan, rakko tyhjänä tehtiin ultra :) Ja vaikka tuota pientä ihan mielellään kävikin tiirailemassa ylimääräisen käynnin, ja siitä ihan mieluusti maksaakin, niin mun mielestä on jokseenkin hölmö käytäntö, että tästä ultrasta tulee sitten lasku perästä..
 
AnAnAtS: Koita olla huolehtimatta, ultrahan varmisti sen jonka jo itse tiesit eli LA on 6.4. Mulla on kanssa kummankin kohdalla menkosta laskettu LA ollut aiemmin kuin oikea.
 
Mulla oli eilen kans eka neuvola, eipä siellä ihmeempiä paino, hb ja verenpaine katottiin ja pissasta protsku ja valkuainen. Ja haastattelut. Sydänääniä ei vielä kuunneltu, terkka meinas kyllä mut sanoin et mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ni sit seki sanoi et joo kattellaan sit joskus viikon 12 jälkeen ku ei ne luultavasti ennen sitä kuulu tässä tapauksessa. Labrakokeille ja np-ultraan odottelen aikaa tässä kunnassa ne tulee kutsuna sit suoraan tuolta äippäpolilta, luultavasti tulevat joskus ens viikolla eli varmaan menee se ultra vielä 2-3 viikon päähän. Viikkoja on nyt siis 9+1.
 
Heissan.
Meille ei sitten vauvaa tällä kierroksella suotukaan :/ Eilen töissä lorahti verta hieman, ja vaikka ei ollu kokkareita tai kipuja niin käytiin tänään päivystyksen kautta ultrassa... Ensin gyne oli että tuulimuna, mutta sitten aiivan pikkuinen piste löytyi pussin sisältä, mutta eihän se vastannut lähellekään viikkoja 8+ :( Saimme siis diagnoosiksi keskeytynyt keskenmeno... eka tabletti otettu ja huomenna loput...

Hyvää loppumatkaa teille muille, ihania masunkasvatuspäiviä :)
 
Takaisin
Top