Neuvola- ja ultrakuulumiset

Täällä oli eka neuvolakäynti keskiviikkona 14.8, täyteltiin papereita ja juteltiin neuvolatädin kanssa. Mukava ensitapaaminen. Mitattiin verenpaine ja otettiin virtsanäyte, ensikäynnillä sitten verikokeet ja virtsanäyte otetaan kuulemma joka käynnin yhteydessä.Yritettiin myös ultrata, mutta laite ei ollut ihan vahvimmasta päästä ja ihan tarkkaa kuvaa ei saatu viikoilla 7+3.
Ekalle käynnille sai tosiaan varata sen +1,5h, ja seuraavalla neuvolakäynnillä pääsen myös neuvolalääkärin vastaanotolle.
NT-ultraan sain ajan TYKSiin syyskuun puolessa välissä, jolloin olen rv12. Silloin luulisi pienen jo näkyvän. :gen014

Jos jollain kokemusta tai tietoa mihin pääsisi varhaisultraan Turun seudulla suht edullisesti ja ilman lähetettä, niin olisin kiinnostunut. :dance008
 
Tiuhti14: Suosittelen varsinais-suomen lääkäripalvelua Kaarinassa :happy119 Suht edullinen, aivan loistava lääkäri ja saa kuvat + dvd:n mukaan.
 
Ultrassa käyty. Siellä se sintti oli, kaikkine sykkeineen, ja kaikki näytti ajankohtaan nähden siltä kuin pitääkin. :happy093

Kylläpä muuten asia konkretisoitui kertaheitolla noin sata pykälää. :happy090 Ja voi juma sitä jännityksen määrää odotushuoneessa, lääkäri oli vielä yli vartin myöhässä, niin sain hyppiä siellä seinille hyvän tovin.

Lasketuksi ajaksi vahvistui 8.4.
 
Tiuhti14: Suosittelen samaa kuin Mendinia. On käsittääkseni halvin tällä alueella ja hyvin pätevän oloinen lääkäri. Mainosti koneensa olevan myös Varsinais-Suomen tarkin, masiinan valmistajan mukaan.
 
Heissan. Tää sai varattua sen ekan neuvolan tuon pienimmän neuvola käynnin yhteydessä ja 12.9 olis sitten sinne mentävä taas piikiteltäväksi ja kuppiin pissimään :wink
 
Torstaina nyt sitten kävin varhaisultrassa ja kaikki ok :happy7 - yksi pikkuinen ötökkä siellä sykki ja koko vastasi viikkoja (7+6, CRL 16mm). LA siis edelleen 4.4.. Ensi torstaina onkin sitten neuvolan vuoro...
 
Tiistaina käyty varhaisultrassa ja kummallakin pikkuisella kaikki hyvin. LA tarkentui 31.3, vaikka neuvolan mukaan 3.4. Sykkeet kumpaisellakin 150 ja pituudet 17,5 mm.
 
Minäkin varasin tänään ensimmäisen neuvolakäynnin. Se on vasta 16.9., joten tovin jos toisen tässä joutuu vielä odottelemaan. Varhaisultraa en tajunnut edes kysyä, että mahtaako täältä semmoista saadakaan. Olisi ihan mielenkiintoista kyllä käydä kun tuonne varsinaiseen neuvolaan on vielä aikaa. Täytynee selvitellä asiaa..
 
Tänään käyty ultrassa ja siellä näkyi yksi asukki viikoilla 9+1. Pieni sydän läpätti ja saatiin kuulla siitä myös ääninäyte <3 Reilu parin viikon päästä uusi aika. Tällä hetkellä siis kaikki hyvin. Laskettu aika näillänäkymin olisi 30.3, mutta haluaisin jatkaa teidän kanssanne täällä huhtikuisissa, jos vain sopii? :)
 
Tänään käyty varhaisultrassa, ja masussa kaikki hyvin <3 Pieni vastasi suht hyvin viikkoja (la muuttui päivällä) ja sydän löi vahvana.
 
Tänään käytiin ekassa neuvolassa, tänään rv 9+0. Sanoin että huolettaa toisinaan onko kaikki hyvin niin täti yritti kuunnella sydänääniä mut eihän sieltä mitään kuulunu :( Sanoi kyllä että harvemmin tässä vaiheessa kuuluu ja mulla vielä kohtu takana niin sekin vaikuttaa asiaan. Mutta saan mennä ens viikolla uudestaan josko sitten kuuluisi! Vakuutteli ettei kannata huolestua yhtään vaikka ei nyt kuulunutkaan mut mä huolestun aina kaikesta... No sain kuitenkin np-ultran jo 13.9. eli ei enää kauaa :)
 
Meilläkin oli tänään neuvola, viikkoja 8+0. Mitään kovin ihmeellistä ei tehty, neuvolakorttia vaan täyteltiin ja mitattiin verenpaine ja hemoglobiini sekä virtsasta proteiinit, sokerit yms. Juteltiin "neuvolatädin" kanssa meidän terveystottumuksista yms. ja mietittiin jatkoa, verikokeita ja seuraavaa neuvola-aikaa :) Hyvä fiilis jäi käynnistä, ja ihanaa, että sama täti pysyy meillä kuulemma koko ajan (mikäli emme muuta pois Espoosta). Pistettiin myös lähetettä Kättärille, josta pitäisi pian tulla kutsu np-ultraan :)
 
Hihii! PikkuTilli siellä tänään köllötteli, 7+2 ultran mukaan ja pieni sydän läpätti vahvasti! Ihan pieni papujainen vielä, kovasti kasvua nyt vain! Paijailen ja silittelen massua olematonta. :) ainiin, ja eilisen nauroin vatsa kippurassa kun selailin youtubesta tim hawkinsin stand uppia parisuhde- perhe- ja vauva juttusista, pakko suositella muillekkin, varsinkin nyt kun hormonihuuruinen mieli on muutenkin herkkä ja heittää häränpyllyä, pienet itkunaurut on vallan hillitön juttu!
 
Voi hitsin hitsi, just kirjotin hirveen sepostustuksen ni eiköhän tyttö tullu häirihtemään ni kaikki hävis, arghh!

Yritetäänpä uudelleen..
Mulla oli tänää vihdoin ja viimein eka neuvola. Kaikki oli ok, paitti verenpaine oli ehkä himpun verran korkea, mut mulla nyt on aina tollasessa tilanteessa. Sovittiin, että otan itse verenpaineen sellasessa itsepalvelu -pisteessä (tai mitä ne nyt on ) ennen ku menen vastaanotolle. Tai voin mitata kotonakin jos haen äitiltä mittarin. Minun yllätykseks kuunneltiin myös sydänäänet, täti sano, ettei sovi huolestua, jos ääniä ei kuulu, mutta kuuluhan ne!!
Np-ultraan tulee aika sitten postissa. Täällä kuulema tuo ultra korvaa alkuraskauden lääkärikäynnin, säästävät. Eka lääkäri on vasta n. puoli välissä raskautta. Seuraava neuvolakäynti mullon vasta 21.10, siihenhän on melkein 2kk! Nooh.. Painoa oli tullut vaan puoli kiloa, vaikka oon syöny ku sika!
 
Eilen oli eka neuvola. Hirvee pääkipu oli, niin en jaksanu olla niin innokas höpöttäjä. Käytiin vaan perusasiat läpi, ja se skippas onneksi ne mitä ekassa raskaudessa käytiin, eli oli nopee 45 minuuttinen. Sais varata ekan ultran kuukauden päähän ja parin viikon päästä antamaan pissänäyte ja verikokeet. Ähhh, inhoon verikokeita :puke_l
 
Dodii, tänään nyt sitte käytiin neuvolassa. Lievistä ennakkoasenteistani huolimatta visiitti osoittautui mukavaksi kokemukseksi. Neuvolantäti oli nuori, järkevänoloinen ja rento, joten mitään rautalankaa ei tarvinnut vääntää puolin eikä toisin. Reilu tunti siellä vierähti ja käyntiä nopeutti jonkin verran se, että neuvolakortti ja synnytysraportti esikosta olivat mukana. Seuraavaks sitten labran kautta äitiyspolille.:happy090

Rv 8+6
 
Eilen olin kans varhaisultrassa! Pahoinvoinnista huolimatta epäilys oli suuri, mutta oikeassa paikassa yksi pieni <3 Viikkoja olisi yksi vähemmän, kuin menkoista laskettuna, mutta nt-ultrassa sit vasta säädetään ne kohdalleen... Lääkäri suositteli popsimaan foolihappotabletteja. Onko muille näin neuvottu?
 
Eka neuvola oli maanantaina 26.päivä rv 6+1. Neuvolan kautta pääsen alkuraskauden ultraan, joka on jo ensiviikolla torstaina 5.9. Tulen päivittämään kuulumisia tuon ultran jälkeen, toivottavasti kaikki on kunnossa :)
Mukavaa alkavaa vkloppua muille masun kasvattajille :)
 
Mintski, minä oon syönyt Befoli nimistä b-vitamiinivalmistetta jo pari kk ennen tärppiä juuri sen sisältämän foolihappopitoisuuden vuoksi. Befolia saa apteekista.
 
Takaisin
Top