Neuvola- ja ultrakuulumiset

Kiitos
Chipmunk86 :)

Tää on elämää...oishan ollu aika ihmeellistä että olis 4 raskautta ja 4 lasta...vaikka toki sitä toivoo :)
 
Tiinagr: Pahoittelut keskenmenosta :sad010Ei ole reilua, ettet saanut jatkaa matkaa meidän muiden kanssa...

Aamupäivällä käytiin siellä alkuraskauden ultrassa kunnan puolesta. Alakautta ultrasi ja rakon piti olla tyhjä.
Yksi "pikkuinen" sieltä tällä kertaa löytyi, jonka sydän sykki hienosti <3
Oikeassa paikassa on ja pikkuinen oli 15mm pitkä ja vastasi viikkoja 8+1.
Nyt siis oman/neuvolan laskujen mukaan menossa vasta 7+4.

Seuraava neuvola onkin sitten 23.9 ja siellä kuunnellaan sitten sydänääniä yms <3
Joten täällä suunnalla rauha maassa toistaiseksi ja on mukava huomenna lähteä hyvillä mielin reissuun :)
 
Pahoittelut keskenmenosta!
Kävin tänään (rv 10+1) neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä ja löytyihän ne sieltä :) Nyt voi huokaista hetkeksi!
 
Pahoittelut keskenmenosta! Keskeytynyt keskenmeno on niin julma, tosi väärin. Toivottavasti teillä vielä tärppää!!
 
Mä olin hetken poissa tältä palstalta. Mutta nyt jatkuu taas. N. 2.5 viikkoa sitten tuli hiukan verta Ja kovat alavatsakivut. Kävin lääkärissä joka halusi poissulkea kohdun ulkopuolisen raskauden. Lähetti ultraan. Siellä näkyi ruskuaispussi sekä alkio ja syke. Vastasi viikkoja 6+4.. Kuitenkin oli paljon verta kohdussa ja sanoi että on uhkaava keskenmeno ja he eivät voi asialle mitään. No toki ymmärsin sen ja tulin kotiin ihan maassa... Kontrolliin pääsin viikko sitten keskiviikkona jossa totesivat että alkio ei vastaa viikkoja. Oli edelleen 6+4. Eikä löytänyt sykettä. Sanoi et keskeytynyt keskenmeno. No onneksi se vielä katteli ja väänteli hetken aikaa.. Koska se syke löytyikin sieltä.. pahoitteli hirveesti että oli mennyt jo sanomaan meille että kesken on mennyt.. No eihän se mitään..

Sovittiin nyt viime torstaille vielä yksi kontrolli.. Ja tällä kertaa vastasi viikkoja eli 7+4. Neuvolan mukaan oli 8+0. Se meinas että ensimmäinen ultraaja on mitannut väärin. Ja kertoikin mulle että tommosta muutaman millin pituista on hiukka vaikea mittailla... Totes että kaikki hyvin eikä vertakaan näkynyt kohdussa. Se selitti vielä että sitä verta on voinut tulla esim siitä kun istukka alkaa kehittymään kohdun seinämään ja jos siinä seinämässä on pullistumia niin ne saattaa vuotaa sitten verta hiukkasen.. Keskenmenon riski on enään 10%... Olikin vähän rasittavaa tää odottelu että miten käy.. Saatiin pari kuvaakin toukasta matkaan :)
 
hui kamala kuinka piinaavaa ollut varmasti sun viime viikot :smiley-ashamed004 ! Onneksi kaikki hyvin loppujen lopuksi <3 ! Vaikka varmasti vähän epävarma olo tommosten kokemusten jälkeen. Tsemppiä!

Mulla on huonoja kokemuksia varhaisultrasta viime kerralta.. tehtiin yksityisessä neuvolassa Oulussa. Eka kerralla sanoi että kaikki hyvin, mutta ei saa sykettä esiin ku kohtu on voimakkaasti taaksepäin kallellaan, lähes kaksinkerroin. Sanoi että ei tarvi olla huolissaan, kaikki on hyvin. Antoi sitten kontrollin viikon päähän. Viikon päästä menin ja ultrasi taas mahan päältä. Löysi raskauspussin ja alkion ja lopulta myös sykkeen. Kohta yritti mitata alkiota ja sanoi että "jaa, eipä täällä taidakkaan olla mitään". JA sanoi vielä että "varmaan tajusitkin viikko sitten ettei kaikki ole hyvin ku ei siellä mitään näkyny". Sanoin että "itseasiassa en tajunnut koska sanoit mulle että siellä näky alkio ja kaikki on hyvin". Meni hiljaseksi. Ei sillä, en mä ees ite nähny mitään alkiota saatikka sykettä kontrollissa omin silmin mutta tottakai sitä luotti sen sanaan.. Hoidin asian sitten loppuun julkisella puolella, en halua enää ikinä mennä kyseiseen paikkaan... Tuulimunaraskaus oli kyseessä. Viimeks tänään sain kuulla samanmoisen kokemuksen kyseisestä paikasta, ja oli sitten paljastunu tuulimunaksi. Ja onhan noita vastaavia enemmänki ku rupeaa googlettelemaan :angry1.

Onneks tämä ultra on eri paikassa. Enää 5 päivää... Oon niin hermona :BangHead
 
Joo ei kiva kyllä toikaan! Toivotaan et menee nopee nää 5 päivää vaikka odottavan aika on pitkä!... Mullaki se kätilö ku käänteli siinä ja näytti meillekki sen jälkeen kun oli todennu keskenmenon et joo tota kohtaa kattelen että väreileekö siinä joku ni mies sano että kyllä mä ainakin ihan maallikkona nään selkeesti ton sykkeen..mut ymmärrän ettei se heti sitä voinu nähdä. Jotain se vielä selitti että niiden laitteet ei oo ihan tohon tarkotukseen kun kävin naistentautien polilla. No en tiedä mutta pääasia että kaikki on hyvin!
 
Neuvolassa käyty tänään, yksi viikkoja 9+1 vastaava pienokainen siellä köllötteli. Syke näkyi ja samaten pikkuruisen vauvanalun potkut <3 Lääkäri 2,5 viikon päästä.
 
Itse kävin sunnuntaina yksityisellä varhaisultrassa, viikkoja neuvolan mukaan oli silloin 7+2. Yksi pienokainen siellä näkyi ja viikkoja olikin 6+4. Syke oli pikkuisella kova ja niinhän se pitääkin olla <3
 
Eka neuvola tänään, ja 6+6 menossa, niin ku itsekin jo laskin. Kaikki ok..UÄ vasta sitten syyslomilla 17.10.. huoh! Toivottavasti viikot kuluis nopsaan... Lääkäri siitä viikon päästä, ja siihen kuuluu sisätutkimuskin. Hehe, muistelen viime raskauden sisätutkimusta, kun mieslääkäri oli varmaan just valmistunut ja siinä punastellen teki tutkimuksen XD. Oh dear...
 
Kävin tänään yksityisellä varhaisultrassa ja kaksihan siellä killitteli :D Erimunaisia olivat ja vastasivat 8+1 ja neuvolan mukaan taitaa olla 8+2. Shokki oli, mutta nyt töytyy laittaa kädet ristiin ja toivoa, että molemmat pysyvät mukana matkassa.
 
Kukkamaaria, oi että ihanaa, onnea :love2 ! Taitaa noita kaksosia olla huhtikuisissa nyt ainaki parit. Mulla huomenna varhaisultra ja jännittää ihan tosi paljon.
 
Helpotuksen huokaus ! :gen053 Varhaisultra takana ja pikkuinen alkiohan siellä näkyi ja sydän löi villisti :love7 ! Oon niiiiin onnellinen !! Oikeassa paikassakin oli, vastasi viikkoja 6+4. En voi lakata tuijottamasta noita saamiamme ultrakuvia, sitä pikkuista valkoista länttiä niissä :love017
 
Mulla oli tänään ikäänkuin toinen neuvola vkolla 10+4. Näin ajoissa siksi, kun muutan kuun vaihteessa toiselle paikkakunnalle ja tahdoin treffata vanhan mukavan terkan vielä ennen lähtöä, ja viikko sitten np ultrassakin tosiaan löytyi 10 pvää nuorempi tapaus. Eli alunperin aika varattiin viikoille 11+4. :) Sydänäänet kuului heikosti, mutta sykkeet näytti lukemaa 133. Painoa tullu tässä odotuksen aikana lisää jo 4 kg, nyt painan 51 kg.. Että kaipa tuota saa tullakin, mutta jotenki järkkyä kun vertaa siihen, että esikoisesta painoa tuli koko raskauden aikana lisää vain jotain 10 kg... Ilmankos olo tuntuukin turvonneelta, ja terkka sanoi mun lihoneen myös naamasta.. Nice! :D
Ja niin juu, käsky kävi pikkuhiljaa vaihtaa farkut löysempiin housuihin, jotta lapsivesi pääsis sitte muodostumaan kunnolla... Mulle tää oli uus tieto, viimeksi menin tosi pitkälle omilla farkuilla ja niitä pidinkin niin kauan kuin vain pystyin.. Eikä kukaan mistään lapsivesistä mitään varotellu.
 
Tänään käyty np-ultrassa ja kaikki hyvin. Menkkojen mukaan viikot 11+2 ja ultran 11+4 eli laskettuaika pysyi samana. Niskaturvotus oli 0,67 ja riskiluku 1:25000. Nyt pystyy taas asennoituun tähän raskauteen vähän eri tavalla kun on pikkuinen nähty ja pian on 12 viikkoakin täynnä :)
 
Eilen oli ensimmäinen neuvola aika. Melkein kaksi tuntia siellä sai aikaa vierähtämään. Onneksi käytin yhden lomapäivistäni, niin ei tarvinnut töihin mennä ollenkaan. Olisi pitänyt keksiä tekosyy miksi yhtäkkiä pari tuntia menee muualla kesken työpäivän. Neuvolan vastaanotto oli onneksi tyhjillään niin ei päässyt tuttuihin törmäämään. Pitkän kyselytuokion päätteeksi sain lähetteen labraan pissapurkkeineen. Verenpaine, hemoglobiini ja paino mitattiin. Kaikki oli normaalit. :) Sydänääniä ei edes yrittänyt etsiä vähäisten viikkojen takia. Ison pinkat materiaalia sain kotiin luettavaksi ja miehelle näytettäväksi. :)
 
Heippa te odottavaiset!

Te jotka olette saaneet sydänäänet jo kuuluviin (joko neuvolassa tai sitten kotona dopplerilla), niin mistä kohtaa/miten korkealta ne kuuluvat teillä? Ja missä vaiheessa olette menossa/olitte silloin kun sykkeen kuulitte?

Itselläni on taustalla yksi varhaisraskauden km (meni edellinen kesken heinäkuun alussa, rv 5+4 muistaakseni), mutta vuoto oli erittäin niukkaa ja kivutonta ja kesti vajaan 24h. Kirjoitinkin tänne yhdelle palstalle viikko sitten, että sain äänen kuuluviin ekan kerran kotona viikko sitten (kun oli rv 9+0) ja ääni kuului tosi alhaalta juuri ja juuri luun päältä. Nyt ihmettelen kun torstaina kokeilin (rv 9+6) äänet kuuluvat erittäin kovaa ja n. sentti navasta alaspäin.. Onko mulla jotenkin tosi eteenpäin kallistunut kohtu vai mitä (vatsan kokokin on jo suhteellisen iso), onko kellään tullut vastaavaa vastaan aikaisemmin? Eka ultra vasta 1.10. eli reilu 2 vk pitäisi vielä odotella. Ensimmäinen lapsi tulossa (neuvolan mukaan siis toinen raskaus) ja lähtömitat 171/56.

Auttakaa tietämätöntä!
Kiitos paljon vastauksista! :)

pallero14, rv 10+2
 
Jos on lapsivettä jo paljon niin saattaa se napero siellä liikkuakin tai sitten syke heijastuu jotain kautta. Minulla se syke on ollut aina kohtuu samalla kohtaa, juuri häpyluun päällä, hieman vasemmalla puolella. Papu on vaan niin pieni että saa vähän etsiä :)

Ohjeenahan yleensä on aloittaa navan alta ja siitä siirtyä hiljalleen alas ja sivuille. Yleensä se syke siirtyy ylöspäin sitä mukaa kun kohtu kasvaa.

Tai sit siulla on siellä kaks kaveria, yrititkö "alkuperäiseltä" paikalta myös uudelleen? Kannattaa yrittää jos hermo kestää ja laskea syke tarkkaan. Yleensä kuitenkin kyseessä on heijastuva ääni samasta sikiöstä eikä kaksin kappalein.
 
Mulla kuunneltiin neuvolassa 9+3 ja ne kuulu kans tosi alhaalla. Ens viikolla ois eka ultra :cheers
 
Tänään kun kuulostelin niin sain heijastuman kuulumaan n. 2 cm navan alapuolelta myös. Mutta se kunnon thump-thump-thump syke kuuluu sit juuri häpyluun yläpuolelta. Toi heijastuma kuuluu myös laajemmalla alueella, jumputus hyvin paikallisesti. Plus se papu ei näemmä tykkää siitä että sitä tökitään kun sain sen kunnon sykkeen esiin yleensä n. 15 sek kerrallaan ja sit se väisti :angel4 Huippu tyyppi.
 
Takaisin
Top