Neuvola-ja ultrakuulumiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja iita
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli neuvola lääkäri maanantaina , eipä siel muuta tehty kun kuunneltiin sydänäänet ja juteltii. Syke oli 150<3
Kovasti vatsa on pömppänä ja pieniä liikkeen tuntemuksiiki on <3
Tänään kuunneltii esikoisen kanssa sydänäänii kun sain kaverilta lainaan sellasen kotidoblerin. Esikoinen oli tosi innoissaan kun pääs kuuntelemaan kans sydämmen sykkeitä. Hän on todella ylpeä siittä että tulee iso veljeksi.
 
Meilläkin oli nyt se ensimmäinen virallinen ultra ja nt on 1,7 eli ei ole huolta vaikka seulan tuloksia vielä odotellaan <3 Rakenneultra onkin jo 1.7 jolloin on 19+1 viikkoja eli ei enää kauaa tarvii odotella :D
 

Liitteet

  • pienivaavi.JPG
    pienivaavi.JPG
    759.8 KB · Katsottu: 12
Eka ultra oli 16.5, tällä kertaa kaikki hyvin ja yksi pieni tyyppi sieltä löytyi;) Nt 1,5 (esikoisella 4,7 mutta terveenä kuitenkin syntyi) ja kaikki päällisin puolin kuunnossa, joten rauhallisin mielin jatketaan matkaa kohti rakenneultraa. La näillä näkymin 23.11.
 
Heissan! En ihan tiennyt minnepäin tänne ensiksi kirjoittelisi, kun vasta nyt löysin tieni tänne kirjoittelemaan. Eli yksi lapsi on ennestään ja marraskuussa 22 pvä olisi kahden uuden toverin LA :) Ensimmäisessä ultrassa taisi jäädä muutama sydämenlyönti väliin kun ruudusta näkyikin ensin yksi ja sitten näkyikin heti perään toinen <3 Mutta heti oli kyllä olo että ihanaa! :) Rakenneultra ois 5.7 ja seuraava neuvola 28.5. Saa nähdä minkälaisen neuvojen ryöpyn sitä siellä sitten saa niskaansa :D
 
onnea kaksosista Biuzi ! :) kai tuolla oli joku lista mihi sai lisätä tiedot..

mulla on rakenneultra 11.6 jo ,jännitetää! vähä ois hekä tyttöolo ;)

neuvola oli tänää ,syke 156 ja hemppa laskenu aika oli 146 ja nyt 116 et rautaa pitäs syödä ja verenpaineet hyvät ja muutama kilo tullu!
liikkeitä alko tuntuu moin rv 15 eteenpäin,vielä ei kunno potkuja! <3
 
toka neuvola ohi ja sai varmistuksen sydänäänistä :) Mieskin suostui mukaan ja oli enempi äänessä kuin mie. Ehkä tässä pikkuhiljaa pitää uskoa että raskaana sitä ollaan
 
Miten voi olla näin pitkät välit neuvoloissa?? viikolla 8+1 ja nyt sitten just ennen juhannusta, oisko ollu 16+2? eli vielä on aikaa siihen...:D
 
Puhuttiin kyllä miehen kanssa että eipä niitä tarvii sen kummemmin ollakkaan, ei oikein välitetä siitä meidän tädistäkään :D puhuu miehelle että "sitten kun menet seuloihin/ultraan niin.." :D ikään kun ne siltä kattoisivat noita juttuja :D
 
Täällä kans eka silloinjoskus 7/8 viikoilla. tää toinen oli sit 16+1 päivänä. Seuraava vasta heinäkuun 12.... Eka lääkäri elokuussa! Ja minulla siis verenpainetta ja ylipainoa sekä keskenmenoja. eipä ne tunnu oikeen seuraavan mitään....
 
No on näissä sitten eroja! Meillä eka neuvola 8+2, toinen oli viime viikolla 13+2, ja tällöin siis myös ensimmäinen neuvolalääkäri. Sitä ennen oli se nt-ultra, 11+2. Seuraava neuvola on juhannuksen jälkeen, rv 18+5. Ja mulla ei ole siis mitään riskejä, kaikki arvot hyvät ja perusterve ihminen :O

Onneks on kiva neuvola"täti" (ehkä mua 5v nuorempi), joten siellä käy ihan mielelään :D
 
Ensisynnyttäjänä aika hassua joo, mulla on riskisairaus ja kkm takana kanssa, ehkä ne ajattelee ettei tuhlata aikaa ja rahaa :D mutta eipä tosiaan haittaa kun ei tarvitse siellä rampata, mielummin käynkin omalla lääkärilläni seuraamassa tilannetta nykyään kuukausittain :) mietin että mitä ne tekisikään siellä aiemmilla viikoilla? kuuntelis sydänääniä? no mulla on doppleri kotonakin! :D
 
Minä taas olin ymmärtänyt ettei toisen kanssa käydä yhtä usein kuin ekan kanssa. Tähän asti on kuitenkin toimittu ihan samalla tavalla, eli eka neuvola 8+2, ultra 12+4, toinen neuvola&lääkäri 14+3 ja seuraava kerta buukattu juhannuksen jälkeen jolloin viikkoja 18 ja risat. Ehkä kerrat harvenee sitten kun päästään pidemmälle, mene ja tiedä. Täti kuitenkin ihan mukava (ja sama kuin esikoisen kanssa), joten no problem sen asian suhteen;)
 
Mulla myös sama kuin sulla kpa79, eli luulin että käyntejä ois harvemmin, mutta ihan suht samoilla viikoilla oli myös ekaa odottaessa. Eka nla oli rv 9, nt-ultra rv 12, neuvolalääkäri rv 13 ja toinen normaali neuvola oli 18+0. Seuraava on rakenneultra noin rv 21 ja neuvolakäynti varattu rv 23. Mulla kans ihan mukava oma terkka, ei hössötä yhtään liikaa mutta ottaa kuitenkin mun kysymykset tosissaan.

Nyt 18+0 neuvolassa paino oli noussut 3 kg ekasta punnituksesta. Ekassa raskaudessa oli sama lähtöpaino ja sama tilanne näillä viikoilla, mutta tän jälkeen painoa alkoi kertyä loppuun asti noin 800-1400 gramman viikkotahtia... huh, toivon että nyt pysyis vähän enemmän hanskassa tuo painonnousu, painoa kertyi silloin se 17 kg ja olo tuntui itsestä jo erittäin tukevalta :(

Tähän asti on kyllä sillai ollu helpompaa, että pahoinvointi on ollu pikkasen vähäisempää ja siksi suklaata on kulunut vähän vähemmän ja terveellinen ruoka maistunut suht hyvin.
 
Kävin perjantaina neuvolassa, silloin viikkoja oli 14+6. Seuraava neuvola onkin sitten heinäkuussa viikko ennen rakenneultraa. Silloin viikkoja onkin jo 19+2.

Painoa oli tullut raskauden alusta 1,6 kg, enkä ole vielä ensimmäisen raskauden lähtöpainossakaan. En todellakaan haluaisi taas kahtakymmentä lisäkiloa... Oli todella norsuolo silloin, ja vielä pitkään synnytyksen jälkeenkin. Mulla nuo kilot ei todellakaan jääneet synnärille. Siellä kun on ruokaa koko ajan tarjolla, niin taisin vain syödä päivät pitkät :D

Saatiin vauvan sykin kuulumaan, vaikka pitkän hakemisen takana se olikin. Mä vähän epäilen, että istukka on taas keskellä edessä kuten esikoisenkin aikaan, sillä sydänäänet kuuluivat todella hiljaa oikean lonkan vierestä. Keskeltä kuului vain suhinaa ja kohinaa.

Mulla on ällötykset loppuneet ja tilalle tullut pyörrytys. Veikkaisin pyörryttämisen johtuvan matalasta verenpaineesta. Kotimittarilla sain tuloksia 50-60/90-100. Nuo ovat ehkä aavistuksen normaaleja lukemiani matalampia. Pyörrytyskohtauksen aikaan mittari ei ole kertaakaan ollut käsillä.
 
Takaisin
Top