Neuvola-ja ultrakuulumiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja iita
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
hei! np-ultrassa käyty,siellä se pieni oli viikkoja 11+4 <3 olo on onnellinen ja kaikki on hyvin ja laskettu pysyy lokakuun lopulla!
 
Eilen olin ekassa ultrassa jossa selvitettiin raskauden kestoa koska siitä ei ollut varmuutta.pieni sinnikäs sisupussi kun päätti tulla läpi e-pillereiden jota söin säännöllisesti. No nyt tiedetään että La on 5.11. pikkusella oli kaikki todella hyvin pikkuinen sydän löi <3 leukaluu muodostunut hienosti ja heilutteli käsiään ja jalkojaan, ultraaja tykkäs kun pikkunen oli niin pirteä ja kääntyili juuri sellaisiin asentoihin mistä pysty hienosti tarkistamaan kaikki, pituutta oli 39mm :) ja niskapussi turvotus oli 0.7mm seuraava ultra on sitten juhannuksena :)
 
Ensimmäinen neuvolakäynti on nyt sitten käyty... eipä siinä viisastunut vielä muutoin, hemoglobiini on 155, joten ei nyt ihan heti taida vaaraa olla, että laskisi liian alas.. labraan on perjantaille aika tilattu (veri- ja pissanäytteet), ja sain tilattua ajan ensimmäisen ultraankin, 10.5. vasta, joten vielä joutuu odottelemaan piiiiiiiiiiiiiiiitkään :( mutta kai tämä aika tässä nyt menee, välissä on työreissujakin yms. toimintaa joten ei nyt ihan joka hetki ehdi miettiä vauva-asiaa...
 
Mulla oli myös eilen ensimmäinen neuvolakäynti ja terveydenhoitaja oli ihana, ei meille riittäny puoltoista tuntiakaan kun haasteltiin :) Yriteltiin kuunnella sydänääniä, muttei ihan vielä löydetty.. mut silti positiivisilla mielillä mennään :) ensimmäinen ultra on mulla 15.5.. eli kuukauden päästä. Tänään ois sit viikkoja 8+4 terveydenhoitajan laskelmien mukaan :)

Mulla tosiaan muuttu la 23.11. Pitäis varmaan infoilla tonne marraskuisiin :)
Onnea vielä kaikille ketkä on saanu hyviä uutisia :)
 
Np-ultrassa olis sitten käyty tänään. Huh sitä helpotuksen määrää mikä tuli kun ruutuun lävähti pikku ihmisentaimi ja mikä hienompaa, pikkuinen läpättävä sydän. Ultran täti näytti kaikki tärkeät asiat ultrassa ja kaikki on ainakin näillänäkymin niin kuin pitää. Down-riskilukukin ol 1/32000 eli hvältä näytää. Jokohan sitä nyt uskaltaisi heittäytyä oikein kunnolla vauvan odotukseen. Ultran mukaan la siirtyikin sitten muutaman päivän aikaisemmaksi eli olis sitten 24.10. mutta kokemuksesta tiedän, että tämäkään kaveri ei tule syntymään lokakuun puolella niin taidan pysyä edelleen tässä marraskuisten ryhmässä.
 
Np-ultra myös mulle tehty vajaa viikko sitten, kaikki ok, pieni sydän löytyi ja kädet heilui ja viuhtoi. <3 Helpottavaa oli, sillä ekassa neuvolassa ei sydänääniä löytynyt.
La tosiaan 28.10, mutta esikoinen syntyi vasta 42+2 ja silloinkin "häädettynä" niin en jaksa uskoa että tää lokakuun puolella syntyisi...eli vähän sama juttu kuin marjilla ja cardelialla.
 
Meillä oli ensimmäinen neuvola tänään, taidetaan olla niitä viimeisiä, kun laskettu aikakin on 30.11. Ja säilyi neuvolan tiedoillakkin siinä samassa päivässä :)

Jännää oli, näin ensikertalaiselle! Mutta kivaa. Nuori, todella mukava neuvolatäti, kenen kanssa reilu tunti höpistiin, mies oli mukana myös. Hemoglobiini oli 130, eli ihan hyvin. Sydänääniä hän ei vielä näillä viikoilla (8+2) kuuntele, mutta tunnusteli makuulla kohdun, ja kertoi, että ihan viikkoja vastaavasti on lähtenyt kasvamaan ja tuntuu appelsiinin kokoiselta! Jo tämä tieto helpotti kummasti, että jotain edes tapahtuu.

Np-ultra pitää varata viikoille 11.-12., ensi viikolla vasta voidaan se varata. Virtsakokeet ja kilpparikokeet käyn antamassa ensi viikon maanantaina, loput labrat otetaan sitten sairaalalla np-ultran yhteydessä. Ensimmäinen neuvolalääkärikin on nyt varattu toukokuun loppupuolelle. Kamala miten paljon asiaa tuolla yhdellä käynnillä tulikin!

Mulla on vähän huonojakin terkkarikokemuksia muissa yhteyksissä taustalla (esim. perhesuunnitteluneuvolassa Lahdessa asuessani aikoinaan), joten oli kiva saada nyt tällainen positiivinen tähän alle. Lääkärin yhteydessä on joku muu terkkari, mutta jatkossa sitten tää sama. Kiva niin :)

On tää kaikki nyt vaan taas askeleen verran todellisempaa!
 
Minä siis kirjoitin tämän, mutta läppäri oli jostain syystä kirjannut minut ulos... enkä tajunnut sitä, vaikka kyselikin nimeä kirjoitusvaiheessa. Kaikkea uutta, uudella foorumilla... en oo vielä ihan sinut tän kanssa.

hakael

Meillä oli ensimmäinen neuvola tänään, taidetaan olla niitä viimeisiä, kun laskettu aikakin on 30.11. Ja säilyi neuvolan tiedoillakkin siinä samassa päivässä :)

Jännää oli, näin ensikertalaiselle! Mutta kivaa. Nuori, todella mukava neuvolatäti, kenen kanssa reilu tunti höpistiin, mies oli mukana myös. Hemoglobiini oli 130, eli ihan hyvin. Sydänääniä hän ei vielä näillä viikoilla (8+2) kuuntele, mutta tunnusteli makuulla kohdun, ja kertoi, että ihan viikkoja vastaavasti on lähtenyt kasvamaan ja tuntuu appelsiinin kokoiselta! Jo tämä tieto helpotti kummasti, että jotain edes tapahtuu.

Np-ultra pitää varata viikoille 11.-12., ensi viikolla vasta voidaan se varata. Virtsakokeet ja kilpparikokeet käyn antamassa ensi viikon maanantaina, loput labrat otetaan sitten sairaalalla np-ultran yhteydessä. Ensimmäinen neuvolalääkärikin on nyt varattu toukokuun loppupuolelle. Kamala miten paljon asiaa tuolla yhdellä käynnillä tulikin!

Mulla on vähän huonojakin terkkarikokemuksia muissa yhteyksissä taustalla (esim. perhesuunnitteluneuvolassa Lahdessa asuessani aikoinaan), joten oli kiva saada nyt tällainen positiivinen tähän alle. Lääkärin yhteydessä on joku muu terkkari, mutta jatkossa sitten tää sama. Kiva niin :)

On tää kaikki nyt vaan taas askeleen verran todellisempaa!
 
Kävin eilen ekan kerran neuvolalääkärillä. :) Kaikki meni hyvin ja pikkuinen heilui siellä hirveesti ja oli jo 3.5cm pitkä ja sydämen lyönnitki näky hienosti! Ensimmäinen kunnon ultra olisi 6.5. Tällä hetkellä viikkoja olisi tasan 10. :)
 
hei taas,neuvolalääkärissä käyty ja kaikki hyvin,eipä mitä erikoista,ihana nähä taas pieni minun vauva <3
 
hei taas,neuvolalääkärissä käyty ja kaikki hyvin,eipä mitä erikoista,ihana nähä taas pieni minun vauva <3
 
Onnittelut hyvistä uutisista! Myös mulla hyviä, eilen oli nt-ultra ja kaikki oli ok. LA pysyi neuvolan laskemassa 1.11. Kuulema eivät enää muuta päivää, jos muutos olisi alle 5 päivää kuukautisista laskettuun verraten. Mullahan kierto ei ole koskaan ollu tasan 28 vrk vaan aina vähän pidempi, mutta tolla 28:lla se nyt kuitenkin on laskettu...

En nyt lukenu ihan kaikkia viestejä, minkälaisia niskaturvotuksen lukemia ootte saaneet? no mulla oli 1,9 mm ja hälytysraja kuulemma joku 3 mm eli kaiken pitäis olla kunnossa. Sairaalassa vielä laskettavat sen riskilukeman verikoetuloksen ja iän kanssa mutta: enpä usko, että ottaisin nyt enää kovin vakavasti vaikka sieltä joku riskilukema pompahtaisi. Oon ymmärtäny että tuo turvotus kuitenkin on se tärkein "oire"; ja toisaalta kuitenkin sitäkin voi olla paljon enemmänkin, ja silti terve vauva syntyy. Eli en varmasti enää harkitsisi mitään lapsivesipunktiota vaikka laskisivat isomman riskilukeman. Ultrassakin kaikki rakenteet mitä näkyi, olivat kunnossa :)

Jännän ahtaalta kyllä näytti kohtu. Näytti että ei se pieni siellä mitään voltteja pysty tekemään ku tulee seinät vastaan. Ja monet sanoo että ultrassa sikiö on pyörinyt ja tehny kuperkeikkoja ja vaikka mitä? :O Sanoin kätilöllekin mutta ei se siihen mitään kommentoinu, vissiin näytti ihan normaalilta kuitenkin.
 
Mullakin oi ensimmäinen ultra tänään ja kaikki näytti olevan hyvin. niskaturvotus oli 0,6mm tyypin pituus oli 38mm, sydän sykki hienosti ja muitakin elimiä sieltä löytyi, vaikken niistä mitään kyllä erottanut. Laskettu aika siirtyi myöhemmksi n. viikolla eli 15.11. Osasin tätä vähän arvaillakin, koska mun kierto on aina pidempi ku 28 päivää. Tyypillä oli aika kova vauhti päällä ja pyöri ja kieri joka suuntaan <3

Neuvolalääkäriaika onkin sitten seuraavaksi 6.5.
Rakenneultra menee sitten juhannuksen jälkeen 27.6.

Kauheaa sanoa, mutta tilanne ei sinäänsä ollut mikään erityisen mukava, siis ihanaa oli nähdä tämä tyyppi, mutta ultrahuoneessa oli aika ruuhkaisaa. Oli kätilö, terveydenhoitaja- ja lääkäriopiskelija, kaikki kuitenkin todella mukavia. Enemmän tilanne meni siihen, että kätilö selitti opiskelijoille, mitä nappeja pitää painaa ja miten saa mistäkin mitäkin, lopussa kätilö kuitenkin näytti meille vielä sydäntä ja muita juttuja kuvasta. Ymmärräin toki, että tekemällä oppii, mutta tuossa tilanteessa, olisi voinut ottaa enemmän myös meitä vanhempia huomioon.

Tällä hetkellä kaikki kuitenkin loistavasti ja alkaa hiukan hahmottaa jo tilannetta.
 
onnesa muillekki! mulla heitti päivällä et oikeesti ois kans 1.11 muttei siirrettuy ja yllättävää onki et mulla on ollu aina pitkä kierto n.35 ja nyt tosiaa 28 ja mun esikoinen on synytyny samasta kierrosta mutta vuonna -11 ja synyty vasta marraskuun puolessa välissä et selvästi pitkä kierto ollu sillo :)

esikko pyöri ja hyöri hulluna,vispas käsiä,jalkoja,pomppi ja on vilkas vieläki mutta tää ei liikkunu mihkää,mä luulin jo et se on kuupahtanu mutta eile se nii hienosti käänsi meille selkää <3 muute oli rauhallinen vaavi <3
tänää siis 13+0 <3 ja niskaturvotus oli 0,57
 
Eli tänään oli ensimmäinen ultra! Viikot muuttuivat tasan viikolla, eli pikkuinen onkin 11+1 viikkoa ja lasketttu aika siirtyi täten 13.11.13 :)
Niskaturvotus oli 7mm eli tosi vähäinen ja pää-peppumitta oli 43mm :) Ihan ensimmäinen kuva oli kun pikkuinen kieriskeli ja liikkui. Sitten kätilön mukaan nukahti eikä saatu mittaa otettua :D Sitten taas heräsi ja mies tokaisi, että siitä tulee uimari kun näytti sammakkoa uivan :) Kuvat saatiin mukaan enkä voi olla tuijottamatta niitä. Mieskin on nyt niin onnellinen kun on jotain konkreettista pikkuisesta myös hänelle.
Eli mun tulee nyt kätilön mukaan nauttia raskaudesta, oireettomasta sellaisesta kun mullahan katosi kaikki oireet rv9-10 :) Eli nyt jos muillakin on oireettomia viikkoja, niin on mahdollisuus, että siellä se pikkuinen silti on :)
 
Eli tänään oli ensimmäinen ultra! Viikot muuttuivat tasan viikolla, eli pikkuinen onkin 11+1 viikkoa ja lasketttu aika siirtyi täten 13.11.13 :)
Niskaturvotus oli 7mm eli tosi vähäinen ja pää-peppumitta oli 43mm :) Ihan ensimmäinen kuva oli kun pikkuinen kieriskeli ja liikkui. Sitten kätilön mukaan nukahti eikä saatu mittaa otettua :D Sitten taas heräsi ja mies tokaisi, että siitä tulee uimari kun näytti sammakkoa uivan :) Kuvat saatiin mukaan enkä voi olla tuijottamatta niitä. Mieskin on nyt niin onnellinen kun on jotain konkreettista pikkuisesta myös hänelle.
Eli mun tulee nyt kätilön mukaan nauttia raskaudesta, oireettomasta sellaisesta kun mullahan katosi kaikki oireet rv9-10 :) Eli nyt jos muillakin on oireettomia viikkoja, niin on mahdollisuus, että siellä se pikkuinen silti on :)
 
Toissapäivänä oli ensimmäinen neuvola ja viikkoja oli 10+4. Neukku yritti kuunnella sydänääniä mutta mitään ei kuulunu, olin jo ihan varma että on menny kesken.. sit neukku ehdotti että jos kuitenkin vielä ultralla katsottaisiin ja siellähän se pieni oli ja sydän löi ! <3 ultra on sairaalassa vasta 10.5 joten oli todella kiva saada tietää että kaikki on ainakin tähän mennessä hyvin :) muut raskaudet olleet niin erilaisia, kauhee olo ollu koko ajan ni on kyllä positiivinen yllätys tää oireettomuus :)
 
Huomenta :)

Täälläkin käyty nt- ultrassa keskiviikkona, ja kaikki oli hyvin :) NT-mitta oli 1,1mm, joten ei mitään turvotuksia. Kaveri oli tosin niin kova liikkumaan, että piti jonkin aikaa odotella, että pääsi mittaamaan :D 52,5mm oli pituutta päästä peppuun, ja kovasti ojenteli ihania pikkujalkojaan <3
 
:happy7 Helou!

Minulla oli tänään eka neuvola. Täti siellä oli oikein mukava ja hänen kanssaan oli kiva jutella kaikkea mahdollista. Minä sitten valittelin että kun on tuo pissa ongelma että tokko voisin jo päästä mahdollisimman pian ultraan että jos näkis mitä sieltä mahasta löytyy niin kuinka ollakkaan mulle saatiin ultraan aika samalle päivälle! Voi että olin onnessani, ei tarvinnu enään odotella.
Neuvola täti miettikin että jospa raskaus onkin pidemmällä ja siksi nuo pissa ongelmat vaivaa ja hän ajattelin kokeilla sydän ääniä ja voi sitä tunnetta kun sieltä ne pikkupiltin sydämen lyönnit alkoi kuulumaan ja vielä aika voimakkaana!

Ultrassa sitten todettiinkin että olisin viikon pidemmällä eli la aika onkin nyt sitten 16.11.13. Lääkäri ei oikein osannut siihen pissavaivaan sanoa mitään sen kummempaa. Kohtu on minulla taaksepäin kallellaan joten liittyykö se sitten jotenkin siihen. Pikkupiltti kyllä kovasti potki ja sätki menemään että voi miten olikin hellyttävää nähdä vauveli pirteenä siellä masussa <3 Harmitti kun mies ei ehtinyt mukaan kun oli töissä.
Toivottavasti pääsis pian siihen np-ultraan niin pääsis vielä siitäkin piinasta eroon ja vois sitten kailottaa vanhemmillekin tästä ihanasta asiasta :)
 
Takaisin
Top