Neuvola-ja ultrakuulumiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja iita
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä osallistuin kaikkeen mahdolliseen edellisessa raskaudessa (paitsi rokotuksiin ;) ). Kävin kaikissa seulonnoissa ja pojasta otettiin sairaalassa synnyttyään ties mitkä kaikki näytteet... Selvisi ainakin se, ettei hän kanna diabetesgeeniä :) Samalla systeemillä mennään nytkin. 

Pari viikkoa ekaan neuvolakäyntiin ja viikon päästä on varhaisultra.
 
Te, joilla on varhaisultra ollut, niin oletteko saaneet kunnalliselle lähetteen vai pulittaneet yksityiselle omasta pussistanne? Mulla ei oo ihan tarkkaa varmuutta kierrosta ja yks kohdun ulkoinen raskaus taustalla, mutta silti en saa kunnalliselle varhaisultralähetettä tällä kertaa.
 
Mä ainakin joudun pulittamaan itse. Sen verta kovilla säästöpudjeteilla nää meidän kaupungit/kunnat ettei anneta enää mitään ilmaiseksi :(
 
Mä olin varannut yksityiseltä varhaisultran, mutta vatsa- ja selkäkipujen takia passitettiin TYKS:iin ultraan, kun on noita keskenmenoja taustalla.
Eli ultrassa käyty, siellä oli kaikki hyvin, vastasi viikkoja ja sydän löi terhakasti :) Torstaina olis sitten neuvolakäynti. Sinänsä en sitä kauheasti odota, koska ehdin jo viime elo- ja joulukuussa käydä näissä ensineuvolakäynneillä, eli ei ole tulossa mitään uutta. Mutta sain vaihdetuksi viimekertaisen kamalan neuvolatädin tosi mukavan kuuloiseen ihmiseen, että sikäli uutta ja mukavaa :)
 
Mä olisin viime raskaudessa saanut varhaisultran kunnalliselta puolelta ilmaiseksi, koska raskauden kestosta ei ollut juuri mitään tietoa. Tällä kertaa en edes kysynyt, vaan varasin ysityiseltä suoraan.
 
Minä kävin yksityisellä varhaisultrassa ja jouduin tosiaan itse maksamaan. Tosin ei kovin paljoa jää itselle maksettavaa kun käynti maksoi 75e ja siitä saa vielä kelakorvauksen.
 
Minä kävin kanssa tänään varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin, pikkusella löi sydänkin lujaa tahtia ja viikkoja olisi nytten 7+1. :) Itse jouduin jutun maksamaan ja hinnaksi tuli 196€. :/
 
Heips :)

Mulla oli yllätysihana neuvolakäynti tänään :) Ensinnäkin kätilö/hoitaja on tosi mukava nuori nainen, ja sit toiseksi, saatiin dopplerilla sydänäänet kuulumaan, vaikka ensin varoitteli ettei varmaan kuulu vielä, ja niin mäkin kyllä luulin. Mutta siellä se jumputti, syke oli about 170, ihanaa, koska mulla on ollut hiukan rusehtavaa vuotoa pari päivää, ja olin aika huolissani. Nyt on helpottunut olo taas :)
Aikamoisia hintaeroja noissa ultrauksissa muuten.
 

Heippa!

Kirjoitan nyt tännekin noista eilisistä neuvolakuulumisista.

Käynti oli tosi kiva ja munkin suuri pelko (ruskea vuoto, oireet katosivat) osoitettiin turhaksi dopplerilla - pienen sydänäänet kuului hienosti! :) Ihanaa Jomael, että sunkin pelkosi oli turha. :)

HB mulla oli jo laskenut edellisestä mittauksesta (nyt 114) ja yritän nyt lisätä rautapitousten ruokien syöntiä. Todennäköisesti joudun sen raudan kuitenkin purkista syömään, hb romahti esikoisen aikaankin 80:neen (ja sitä myötä sit pyörtyilin). Kaikki muu priimaa. :)

Mulla on sitten alkanut tämä seesteinen aika, ei tietoakaan väsymyksestä tai pahoinvoinnista, mikä on tietysti mahtavaa. Kynnet kasvaa ja vatsan turvotus on alkanut laskemaan kivasti (tosin nuo rinnat vaan paisuu...). Vielä kun tuo iho lopettaisi kukkimisen, niin tässähän voisi tuntea itsensä jo ihmiseksi. ;)

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille! (ps. miten tää nyt toimii, kun ei mitenkään jaksais joka ketjuun erikseen kirjoittaa vointeja ja oloja ja neuvolakuulumisia ja pelkoja??)
 
Hei!
Eilen oli taas ultra ja sieltähän se pikkuinen löytyi ja nyt näkyi jo kuinka pieni sydän siellä kovasti löi :) napanuora kuitenkin esti hiukan mittausta ja uusi ultra on tiistaina. ei mua ollenkaa haittaa et pääsen nii monta kertaa ultraan :) mutta 7+4 se nyt veikkas mut haluaa vielä tarkistaa onko varmasti oikein viikot.
 
Kävin aamulla ultrassa ja siellä näkyi ihan pikkuinen sydän :) Viikkoja olikin 7+0 sijasta 5+6 :) Eli ihan minikaveri vielä (3mm). Nyt voi paljon turvallisemmin mielin odotella toukokuista nt-ultraa.
 
Mäkin kävin tiistaina ultrassa yksityisellä. Sieltä löytyi papunen 8+3 :) Kaikki siis hyvin ja oireettomuus ei johdu siis tuulimunasta <3
 
Voi ku olis äkkiä 18.pv. Sillo olis kauan ootettu np-ultra! <3  Rahatilanteen vuoksi ei raaskittu mennä varhaisultraan, esikoisestakaan ei käyty. Jotenkin oon ollut neuroottisempi tän toisen kanssa. Ehkä tieto lisää tuskaa. :D
 
Yritin kinuta neuvolan kautta varhaisultraa, kun taustalla oli jo kolme keskenmenoa. JuuEI! Mentiin sitten yksityiselle ja onneksi nyt uutiset oli hyviä! Viikkoja 6+5, sydän löi vimmatusti ja mittakin vastasi täsmällisesti viikkoja. 

Pari viikkoa sitten kävin hakemassa progestronia alkuraskauden tueksi ja liekö se syy, että nyt meni paremmin kuin aiemmin, vai vainko säkää. Sitä ei saa tietää. 

Ultra Felicitaksessa maksoi mahtavat 170e, mutta eipä tässä konkurssissa paljon haittaa. 
 
Tänään käyty toista kertaa neuvolassa ja sydänäänet kuului tosi hienosti <3 samalla otettiin ne veriseulat, kuus putkellista verta,yöh :/ olin tosi huolissani oireettomuudesta melkein pari viikkoo ja luulin et on menny kesken tai et tuulimuna,mut ihanat jumputukset sai neuvolantäti kuulumaan :) ens viikon tiistaina olisi sitten np-ultra,pääsee näkemään pikkuisen ensimmäistä kertaa :)
 
Mulla oli viime perjantaina 5.4. neuvolalääkäri. Ajattelin että se siellä vain tekee sisätutkimuksen ja that's it. Iloisena yllätyksenä lääkäri ilmoittikin että aikoo ultrata! Olin ensin ihan innoissani mut sit iski kauhee paniikki että nyt se sit selvii onko siel ketään ja mitäs jos ei olekaan?? Olin niin varautunut siihen että eka ultra on vasta sitten nt-ultra viikolla 12+5, koska alkuraskauden ultraan yksityiselle en ajatellut meneväni.
Lääkäri teki ensin siis sisätutkimuksen ja kaikki oli hyvin, kohtu oli hyvin noussut. Sitten oli ultran vuoro joka tehtiin sisäkautta. Ensin näkyi pelkkää mustaa, sitten ruskuaispussin jämät ja mä jo ajattelin että nonii, ei siellä ketään ole. Sitten kuvaan ilmestyi pienen pieni ihmisenalku! <3 Pituutta päästä peppuun oli 3cm. :) Sydämen syke näkyi ruudussa ja meikäläinen purskahti ihan hillittömään itkuun. Lääkäri hoki että "kaikki on hyvin, ei mitään hätää" ja sain jotenkin soperrettua itkun seasta että onnen kyyneleitä nämä vain on. :D Viikkoja tuolloin oli siis 9+6 ja vaavi vastasi viikkoja 10+0. :)
Harmittaa todella paljon, että mies ei päässyt mukaan. Kuvittelin siis että siellä vaan tehdään sisätutkimus eikä miehen tarvitse olla paikalla. Jos olisin tiennyt että ultrataan niin mies olis järjestelly työt niin että olis päässy mukaan.. :(

Kiva kuulla että muutkin on saaneet hyviä uutisia ultrassa ja neuvolassa! :)
 
Bofink: Kiitos paljon! :) Kyllä se torstai tulee kovaa vauhtia, ainakin itestä tuntuu että aika menee tosi nopeesti vaikka aluksi ajattelin että aika vaan matelee. :) Tuntuu kuin ihan vasta viikko pari sitten olisin tehnyt positiivisen testin, mutta siitä onkin jo reilusti yli kuukausi aikaa!

Tsemppiä ens torstaille! :)
 
voi siitä on muuten jo aikaa kun on päässyt plussaamaan, totta! :) menee mukamas hitaasti, seuraava jännä etappi on 16.5 vasta kun on np-ultra ja se onkin sitten 13 raskausviikolla vasta!

Tänään pääsin sattumalta ultraan ja papunen oli ihana ja pienen pieni vähän jäljessä menkoista laskettua aikaa (pelottaa sillä viimeksi kehitys oli jääny junnaamaan ennen kkm) mutta ne sydänÄÄNET<3 äiti ja isi herkistyivät molemmat <3

neuvolaan VIIKKO! :)
 
hei! np-ultrassa käyty,siellä se pieni oli viikkoja 11+4 <3 olo on onnellinen ja kaikki on hyvin ja laskettu pysyy lokakuun lopulla!
 
Takaisin
Top