Neuvola-ja ultrakuulumiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja iita
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ja mitenkähän ton tickerin oikein saa näkymään tuohon oikeella tavalla? Mulla menee hermo tämmösiin ku aina pitää olla jotain muuttelemassa ;)
 
Valitse tuolta lilypiesta Forum signatures ja PseudoHTML. Kopioi se allekirjoitukseen. Pitäisi toimia :)
 
jospa mäkin päivittäisin neuvola ja ultra kuulumisii. Mulla oli eka neuvola jo 27.3 ja nyt viime perjantaina eka ultra <3
Siellä se pikkunen liikkui kovasti ja kaikki näytti olevan hyvin :-) Laskettu aika aikaistu vähän, eli on 4.11.
Toinen ultra sit 25.6 <3
 
Onks kellää kokemusta tosta sokerirasituskokeesta? Mä joudun torstaina siihen, se litku on kuulemma aika äklö makeeta :-(
 
Eilen oli eka virallinen ultra. Varhaisultrassa käytiin viikoilla 6+2 ja olihan pikkuinen siitä kovasti kasvanut ja muuttunut pavusta ihan vauvan näköiseksi. Kaikki oli vallan loistavasti. Koon puolesta (63mm) viikkoja oli jo 12+5, mutta pidettiin kuitenkin laskettu aika samana 11.11, kun muutamalla päivällä ei niin ole väliä. <3
 
Mulla oli jo 10.4 ensimmäine ultra joka tehtiin sisäkautta ja rv sillon oli 9+1,siellä se pieni näytti kovasti liikuskelevan <3 vielä ei sydänääniä kuunneltu mutta sanoivat että siellä se kovasti jo sykkii :) Viikon päästä ois sikiöseulonnat ja verikokeet ja kaikki otettu. LA ois tosissaanki mulla 8.11 :)
 
Ihania uutisia tulee täälläkin :) Mä olin onnessani tänään verikokeista, multa lähti nyt seulontakokeet matkaan ja ei oikeestaan pelota niiden tulokset kun ei oo suvussa mitään, eihän tuo tarkota ettei voisi osua kohdalle mutta en halua pelätä etukäteen :) vielä pitäs kaksi viikkoa jaksaa odotella ultraa, mutta sitten saankin varmaan hegähtää ja alkaa nauttia kunnolla jokaisesta raskaana viettämästäni päivästä :D
 
Ultra oli maananaina ja vihdoin minäkin alan vähän uskaltaa iloita niistä kuvissa näkyneistä heiluvista jaloista ja käsistä <3
 
Täällä myös np-ultra takana ja ihanaa oli nähdä pikkuinen siellä huitomassa käsillään ja jaloillaan. :) Kaikki pitäisi olla hyvin ja seulan tulos negatiivinen. :) Kooltaan pikkuinen oli 62 mm ja viikkoja ultran mukaan 12+4, joten laskettu aika pysyy samana kun ei heittänyt kuin muutamalla päivällä.
 
kiva kuulla hyviä uutisia!

mä en oo ollu sokerirasituksessa mutta otettii multa paastoarvo et sen tuloksen jälkee saatan joutua
 
kiva kuulla hyviä uutisia!

mä en oo ollu sokerirasituksessa mutta otettii multa paastoarvo et sen tuloksen jälkee saatan joutua
 
Onks kellää kokemusta tosta sokerirasituskokeesta? Mä joudun torstaina siihen, se litku on kuulemma aika äklö makeeta :-(

Sulla taisi tuo testi olla jo männä viikolla? Musta se juoma edellisraskaudessa maistui vähän cokikselta, eli kyllä sen saattoi juoda ihan hyvin. Pahempi oli vaan se paasto kun ei saa juodakaan mitään sitä ennen :( Tällä kertaa se on taas edessä keskiraskaudessa iän ja BMI:n takia.
 
Juu, tuli torstaina 2.5 oltua tossa sokerirasituksessa ja ehkä sit viel uusiks myöhemmin, jäi epäselväks. Toi litku maistu vadelmalle, oikeen öklömakeelle. Ei varmaan tee mieli hetkeen vadelma mehua yms. En oksentanu onneks, vaik ei kovin kaukana ollu sekään. Perjantaina sain jo tietää tulokset ja niitten perusteel ei oo riskii että ois raskausdiabetes uhkana, onneks. Sain myös yhdistelmä seulan tulokset ja kaikki oli ok senkin puolesta. Ehkä tässä uskaltaisin koht jo nauttiakkin olosta <3
Pää-peppu mitta oli 70mm sillon pari viikkoa sitten ultrassa <3 unohdin mainita.
 
Ihanaa että Nalsulaisellakin hyviä uutisia, onnea!

Täällä alkaa paniikki nostaa päätään, kun nt-ultra ensi maanantaiaamuna... entisenä paniikkihäiriöisenä tiedän jo nyt, ettei edellisenä yönä nukuta ja kaksi viikkoa odotan paniikki persiissä soittoa sairaalasta, että seuloista löytyi jotain, vaikka turvotusta ei olisikaan. En käsitä miten oon yhtäkkiä näin pessimisti, pelottaa ihan kamalasti. Elämä on kohdellu tässä pari viikon sisään aika kaltoin kaikin puolin, ja on sellanen fiilis, että se viimenen niitti on tulossa... onneks on tuo mies, joka puhuu tälle pessimistille vähän järkeäkin :D Toivotaan, että menis meilläkin kaikki hyvin, ja maanantain jälkeen helpottais. Tänään sain ekojen verikokeiden tulokset, joissa kaikki kumminkin hyvin. Jopa mun kilppariarvot on pysyny kohdillaan,vaikka ne kuulemma yleensä huononee.

Ihanaa odotusaikaa kaikille <3.
 
munki paastoskeri on ok,hmm missäs täällä kirjotellaa? ei oo toukokuu höpinöitä? :)
 
ei oo höpinöitä, ei :) aika hyvin porukka tuol fb:n puolella varmaan. itsellä tää on ollut kiinnitettynä välilehtenä niin pyörähdän aina välillä täällä jos on jotain ilmotuksia tullu :D
 
Meillä oli vihdoin ensimmäinen ultra tänään, nt-ultra. Seulontoihin siis osallistutaan. Ja voi että sen pienen ihmeen näkeminen ekaa kertaa oli jotain sanoinkuvailemattoman ihanaa! Ei voi käsittää. On ollut ihan "raskaudeton" olo jo tovin, siis oireet ovat lähes hävinneet pientä rintojen ilta-arkuutta lukuunottamatta, ja pelotti ihan vietävästi. Mutta siellä se masuasukki polski menemään, 2 jalkaa, 2 kättä, sydän hakkasi vimmatusti, selkäranka erottui selkeästi, napanuora, aivot... voi vitsit. Pituutta oli 51mm, vastaa viikkoja 11+6, mutta koska heitti 4 päivää niin ei vaihdettu laskettua aikaa, vaan se säilyy 30.11.2013. Niskaturvotusta 1,12mm, normaali tulos. Nyt vielä jännätään veriseuloja ja odotellaan, kuuluuko kahteen viikkoon soittoa sairaalasta :)

Nyt uskaltaa alkaa tosissaan odottaa! Käytiin miehen kanssa jo vauvakirja ostamassa, jossa on odotusajalle oma osionsa. Pääsee kirjoittamaan tuntemuksiaan nyt vauvalle itselleenkin muistoksi.

Voi tätä helpotuksen ja onnen määrää :)
 
Meillä oli NP-Ultra viime perjantaina. Pikkusenko oli vehkeet muuttunu 18 vuoden aikana. Ei tuommoisia ollu siihen aikaan. Mulla oli oikeen oma tv-näyttö katon rajassa mistä miehen kanssa katottiin. Oli se huikeeta nähä Pikku Piltti livenä. Oli upeeta nähä se joka suunnasta, sekin oli uutta että ylhäältä alaspäin saatiin nähdä se ja se verisuonisto ja SYDÄN värillisinä. Kovasti syke kävi, 130 ja jos normaali on 110-160 välissä niin tuohan lukema vois viitata siihen että poika sieltä tulee ;)

Kaikki oli kunnossa, mitat oli niinku pitää ja niskaturvotus 1.75mm eli ei hätiä. Minä sain tietää heti ns.riskit. trisomia 21 oli 1:3500, trisomia 13 ja 18 oli 1:100 000 eli tosi pieni riski että olisi mitään häikkää :) Kyllä tuli helpottunu olo.

LA muuttui 5 päivää aikaisemmaksi eli se nyt on sitten 17.11. Ja viikkoja oli ultran aikaan 12+5
 
Takaisin
Top