Neuvola käynti takana (rv21). Painoa oli tullu 5,5kg, mikä ei yllättänyt. Viime kerralla paino ei ollut noussut yhtään. Luulen, että tässäkin raskaudessa kertyy painoa n. 20kg. Tosin toivon, että ei tulis niin paljoa. Lähtöpaino on kuitenkin suurempi, kuin edellisessä raskaudessa.
Sf-mitta oli 24 ja neuvolatäti sano, että johtuu siitä että vauva on nyt niin ylhäällä. Kohdun alaosa oli kuulemma ihan "tyhjä". Katoin edellistä neuvolakorttia ja sielä oli sama homma, oli sitten tasaantunut parin käynnin aikana.
Hb oli 119, ihan hyvä. Saan alkaa syömään rautaa, jos siltä tuntuu muttei ole pakko. Kaikki oli muutenki hyvin, PAITSI....
Joudun siihen hiton sokerirasitukseen. Syy, ennen raskautta BMI yli 25.
Mulla on kauhea neulapelko (tai siis verinäytepelko). Mua alkaa pyöryttää, kun otetaan näyte mistä on sitte tullu ihan kauhea pelko siihen hommaan. Jos makaan, niin ei pyörytä, mutta silti pelkään sitä. Onneks on 5vk aikaa valmistautua. Olin siinä edellisessäki raskaudessa, plaah. Yritin kyllä vältellä sitä nyt, mutta ei auttanu.
Sain ne kela-paperit, mutta ens viikolla vasta tulee 22 viikkoa täyteen, niin sitten kannattaa kuulemma vasta lähettää ne.
Mulla kans hermo menee niin herkästi nykyään. En jaksa yhtään kuunnella meidän 2,5v neidin kiukuttelua.
Nyt neiti lähti isänsä kanssa reissuun viikoksi, niin saan yksin raivota. :D