Neuvola-ja ultrakuulumiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja iita
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heips, löysin tämän nyt, katsotaan tuleeko pahemmin käytyä, kun puhelimella hankalaa. Ilmeisesti facessakin joku ryhmä? Laskettu aika siis 5.11, keskiviikkona rakenneultra, oli niskaturvotusta ekassa ultrassa ja otettiin istukkanäyte, siinä kaikki hyvin, mutta nyt katsotaan sitten vielä tarkemmin sydäntä lapselta. En ole oikein mitään liikkeitä tuntenut, vaikka tämä on toinen lapsi, huolestuttaa, mutta toivottavasti turhaan. Tosi harvoin täälläkin ollut neuvola, kai kahesti tähän mennessä..Ja sitten se ultra ja se näyte. Vähän vielä outo tämä vau.fi, vasta tein tunnukset.
 
Tervetuloa mukaan :)

Meillä oli kans tuota niskaturvotusta, en tosin menny näytteeseen kun en sillä tiedolla tekisi mitään :)
Saako udella minkäverran oli turvotusta?
Jos sulla on istukka edessä niin liikkeet ei välttämättä tunnukkaan.
 
En muista nyt ollenkaan, en muista myöskään paljonko esikoisesta oli, täytyy jostain kaivella niitä tietoja. Muistelen et näytteenotossa kyl sano, että istukka ei ois edessä, mut siitäkään en oo nyt varma :D

No nyt löytyki 3,3 oli nyt ja muistaakseni esikoisella enemmän, mut hän on ainakin terve poika, et toivotaan että tämä tyttökin kunnossa.

Nyt sain nimenkin vaihdettua, olipas se hankalaa :D Ja tää näyttää et oon liittyny tänne 1.1.1970.
 
Mullakin ollut vasta neuvola, neuvola+lääkäri ja ultra. Rakenneultra 26.6 ja neuvola 4.7. :) Että ei turhan usein tule sielä ravattua. :) Tosin ei mitään suurempaa tarvettakaan vielä tässä vaiheessa. :)
 
Neuvolakäynnithän harvenee vielä entisestään uusien suositusten tullessa voimaan. Mulla on ollut nyt niitä kyllä jo yllättävänkin paljon: neuvola, ultra, lääkäri, sokerirasitus ja neuvola. Seuraavaksi rakenneultra 24.6. ja neuvola joskus heinäkuussa. Heinäkuussa onkin sit myös neuvolalääkäri ja toinen sokerirasitus parin viikon päästä tuosta seuraavasta neuvolakäynnistä. Verikokeita musta otetaan hieman normaalia enemmän, koska veressä on pieniä pitoisuuksia vasta-aineita. Jotain selittivät, että veret menneet sekaisin sikiön kanssa joko tämän tai jonkun aiemman raskauden kohdalla. Sokerirasitukseenkin "pääsen" vielä toistamiseen, vaikka arvot olivat hyvät viime kerralla.
 
Pikkuisena poikana mahakas on pysynyt. 278g ♥ Rakenteet näytti hyvältä, ainut oli sydän jossa saattaa olla reikä, kontrolli kk päästä. Mutta ei siis mitään vakavaa. Kohdunkaulaa jäljellä hyvin, ulkosuu pehmeä. Raivotarjontaan kääntynyt. Istukka edelleen takaseinässä, noussut vähän ylöspäin. yli tunti meni taas ultrassa, mutta oli ihana lääkäri verrattuna siihen edelliseen.
 
Mitäs se sit meinaa, jos on reikä sydämessä? Tehdäänkö sille jotain, kun lapsi syntyy vai milloin? Ikävää, kun kuitenkin joutuu vielä jännittämään. Tai itse ainakin jännittäisin, oon jotenki tähdänny, et ehkä se jännitys loppuu ton ultran myötä, jos sieltä saisi hyviä uutisia.
 
Yleensähän ne paranee itsestään viimestään 2v ikään mennessä. Sanoi lääkäri ettei tartte huolta siitä kantaa. Mutta haluaa tarkistaa sen vielä kun sydän vähän kasvaa :) ja samalla kontrolloida kohdunkaulaa.
 
On kyllä tosi kiva, että sait lopulta ihan hyviä uutisia sieltä ultrasta! Onneksi pieni reikä sydämessä ei yleensä aiheuta mitään vakavaa, jotkuthan saa tietääkin sellaisen olemassaolosta vasta aikuisiällä muissa tutkimuksissa. Ja suurin osa tosiaan umpeutuu itsestään. Hyvä silti, että seuraavat tilannetta! :)
 
Tulikin käsky mennä maanantaina neuvolalääkäriin tarkistukseen. Oli lääkäri vertaillu noita 3vk välein otettuja kohdunkaulakuvia ja todennut että ovat tosi paljon erinäköiset.. Saas nähdä kuinka usein tätäkin nyt kontrolloidaan. viimeks kävin vähintään 1x viikossa..
 
Lääkärillä olikin ultralaite neuvolassa :) Masukas nähty siis jo 5x <3

Painoa tullut jo 6kg :O
Kohdunkaulan tilanne suurinpiirtein sama, vähän lyhentynyt ja ulkosuu pehmeä.
Vauva kasvanut hurjasti 430g painoarvio, Kohdunpohjankorkeus 20,5cm.

Rv tänään 20+5.
 
Heips :)

Täällä rakenneultra takana. Pikkuisella on kaikki hyvin, kuulemma pitkä ja hoikka, sirorakenteinen ainakin tässä vaiheessa siis :D Painoarvio 360g, ja poikahan hän ihan selvästi on :D Ihanan helpottunut olo <3
 
Meilläkin oli tänään rakenneultra, kaikki ainakin tällä hetkellä hyvin :) Vauvan sukupuoli jäi arvoitukseksi, kun mies ei sitä halua tietää. Ultran jälkeen tuli joku onnenhöpsähdys ja kävimme koko perheen voimin ostamassa vauvalle kaksi suloista bodya <3 vaatteita kyllä on varastossa ihan tarpeeksi jo etukäteen, kun olen aiempien lasten kaikki vaatteet säästänyt.
 
Nyt on tullut Ultrassa käytyy, rv 22 <3 pikkuinen kasvaa kovasti, paino arvio 550g :-)
Kaikki oli hyvin, kovin on liikkuvaista sorttia ja heilutteli mulle peukaloaan moneen otteeseen <3
istukka oli täl hetkel etu ylä seinämässä.
Sain passitukset varmuuden vuoksi sokerirasitukseen taas, vaik edelliset tulokset olikin tosi matalat.
Ihanaa kun kaikki oli hyvin. Seuraava ultra sit rv 28 <3
 
Eile oli neuvola. Pikkuinen oli kasvanut paljon. Kohdun korkeus oli jo 24 cm ja nyt on 19+6. Minkä korkuisia teillä on?
Ensi viikolla on sitten ultra.
 
20.5cm oli nyt rv20+5. Siihen vaikuttaa tosin paljon ruumiinrakenne ja paino. Jos on tosi hoikka nousee hitaammin kun sellasella jolla oma massa nostaa korkeutta. Lääkäri totes että kohtu on todella iso ja vauvalla paljon tilaa liikkua.
Olen siis normaalipainoinen ja lyhyt, 158cm.
 
Takaisin
Top