Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elenna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollut 34 viikolta alkaen kahden viikon välein, sitä ennen harvemmin. Eli nytkin viimeks oli 37+4 ja seuraava vasta 39+4, kun ei oo ollut arvoissa mitään vikaa. Oletan kyllä, että sitten seuraava olisi viikon päästä eli 40+4.....

Mulla olis kyllä kysyttävää taas tullut tässä viikon aikana. Esim. se kun oon aiemmin sanonut neuvolatädille että mun veli painoi 3600g, mutta äiti olikin katsonut sen väärin. Syntymäpaino olikin vaan 3200. Ja nyt mahdollisesti meille on tulossa kyllä tuota isompi vauva, mut edelleenkään ei ole sitä ulos mahtumista arvioitu muuten kuin että synnyttihän äitinikin. No ei siinä, kyllä mä uskon, että se mahtuu, mut mietityttää vaan. Ja toinen seikka olisi se, että syntyykö se nyt ikinä kun mahakaan ei ole laskeutunut, mutta sitä ehdin kyllä kysyä viikon päästäkin. Ja kysyinhän mä sitä viimeksikin :)

Nii ja Heidi, mulle ainakin neuvolassa sanottiin, että sf-mittaan kuuluukin tulla sellanen notkahdus siinä lopussa, se johtuu siitä, että vauva on alempana ja synnytys lähestyy. Mulla sitä ei vielä näkynyt viikko sitten :/ Ja en tiiä miten isosta notkahduksesta on kyse.

Hienoa Anna_ :D kyllä niille pitää antaa palautetta, koska on tässä sen verran tärkeestä asiasta kyse. Mulla oli ihan sama fiilis, kun nyt muutamalla sijaisella ravannu, että "täytyykö taas jaksaa kaikki selvittää alusta asti?" varsinkin näin loppu metreillä. Pää asia kuitenkin, että kattovat ne tärkeimmät asiat ja ovat asiallisia.

Mulla ollu kyllä sama lääkäri, paitsi viimeksi, koska menin päivän liian myöhään lääkäri ajalle :p HUPS! oli aika keskiviikkona ja menin torstaina. noo ei aina voi kaikkee muistaa, ei ees joka kerta :D järkkäsivät mulle siihen väliin sitten ajan ja se lääkäri hoiti asiansa hyvin ja mä pyytelin anteeks :)

elena tiedän kyllä:D mutta mulla se notkahdus tuli jo neljä viikkoa sitten. Mut voi olla, että se laskeutu lisää, koska paineen tuntu lonkan alueella lisääntynyt kyllä. ja siis viimeksi sijainen mittas sf35 ja nyt taas tää uus toinen sijainen sf34. Itekin tää sijainen sano viimeksi, että voi olla käsiala eroja. kun vaan sentin heittää :)

Heidi, no joo ja on se neuvolaterkkari varmaan kaikennäköstä kuullut ;D

Tuli tosta sun lekurikäynnistä mieleen kun mä menin tänään ihan pokkana kosmetologille laittamaan kulmiani johon olin varannu ajan jo jotain 1,5 kk sitten. Se kosmetologi vaan totes että se aika oli eilen :D Oli vähän noloo! Mietinpähän vaan että jos tässä joku paikka pehmenee niin nähtävästi vaan mun aivot... :D

Niin ja joo kun vatsa laskeutuu niin sf-mitta pienenee sen seurauksena, joitakin muutamia senttejä. Tosin mun neuvolaterkkari sanoi, että joillakin se vatsa laskeutuu viikkoja ennen synnytystä ja joillakin se vatsa laskeutuu vasta synnytyksen aikana... Itellä siis edelleen tää masu tosi korkeella ja saas nähä laskeutuuko ollenkaan.

Mulla tosta ekasta laskeutu kolmen viikon aikana, korkeimmillaan oli 34 ja päivää ennen synnytystä oli 31 ja silloinkin oli viimesellä kerralla sijainen :D Mutta siltikään lapsi ei ollu laskeutunut ja kiinnittynyt ja kun vedet meni sitä tuli ja paaaaljo :D

Mulla myös tuo laskeutumattomuus samalla tavalla kun sulla. Odotan sitä kovin. Painaa kylkiluita päivä päivältä ikävämmin.

siis samalla tavalla kun sulla Anna_. Ja odotan sitä laskeutumista siis. Olipas edellinen viesti epäselvä!

itellä oli sf noussu viime viikosta reilu sentin.. ja laskettuaika viikonpäästä.. turvottaa pirusti ja käsien nivelet TODELLA KIPEÄT... huomenna labroja, maksa arvoja.. ja tuo kuspissa näyte oli yhdellä lussalla.. tämä on tullut jäädäkseen..

Neuvola rv 40+0 käyty. Pissa kunnossa, verenpaineet hiukan koholla, mittailen nyt sitte kotona vielä niitä. Muuten kaikki mallillaan, neuvolantädin silmissä maha selkeästi pudonnut vielä alemmas, mutta pää tuntuu vielä ettei niin alhaalla ole vielä. Toivotteli minut vielä lämpimästi tervetulleeksi neuvolaan ensi tiistaina jolloin rv 40+6. Kökkö.

Silloin ilmeisesti katsotaan sitä yliaikaiskontrolliaikaa sitten jo, kun sattuu se 41+3 olemaan lauantai niin sitten äitipolilla harkitaan kuulema otetaanko mut perjantaina (41+2) vai vasta seuraavana maanantaina (41+5) sinne. Huoh. Varmasti vasta maanantaina kun kaikki niin mallillaan mulla. Ellei poika tee yllätyshyökkäystä ja ala syntymään :welcome

emmu_ma, toivotaan että alkais!!

Mulla oli kans eilisellä käynnillä paineet koholla. Meen huomenna uudestaan mittauttamaan, ja jos edelleen koholla tai nousseet vielä, niin sitten laitetaan äitipolille lähetettä. Ei päivystyskäyntinä, vaan niin että sieltä otetaan yhteyttä ja annetaan aika. Mutta ei terkka epäillyt raskausmyrkytystä kuitenkaan, kun mitään muita oireita ei oo. Turvotus on ennemminkin vähentynyt (painokin oli muutama sata grammaa), ei mitään päänsärkyjä tms. ja ei proteiinia pissassa. Neuvolantäti myös sanoi, että joillain paineet nousee vähän ennen synnytystä, nyt elän toivossa, että mun kohdalla on kyse siitä! Tänään ollaan täysiaikaisiakin, niin tervetullut olisi jo hän :) Jossain toisessa ketjussa valitinkin, että olin täydellisen tyyni ja rauhallinen ja kärsivällinen ja ajatellut että vaavi saattaa hyvin syntyä vasta lokakuun puolella, kun on loppukuusta LA, niin viime viikonlopusta alkaneet supistelut ja limatulpan vaiheittainen lähteminen on saanu mut odottamaan synnytystä malttamattomana vaikka vielä ei-niin-kovin-montaa päivää sitten olin viileä kuin viilipytty.

Eleanora, toivotaan että miunki korkeahkot paineet enteilee synnytystä sitten. Mie muuten myös tulin kärsimättömäksi jokunen viikko sitten kun oli niitä säännöllisiä supistuksia muutamana iltana. Nyt niistäkin on jo niin paljon aikaa eikä mitään muita oireita, että oon jo asettunut :laughing001 Toi limatulppa-asia kuulostaa kyllä lupaavalta, pidän peukkuja :)

Neuvolakäynti takana.. Viimme lääkärineuvolas otettiin se strebtokokki-B näyte ja se oli mulla positiivinen :(.. eli tippaan sitte vähä ennen synnytystä ettei vauvalle tule mitään..P*SKA!
100g tullu painoa, turvotuksia ei vielä, rr 109/66, sf 33½ .. Kyllä menee nyt niiin perus rutiinilla koko neuvolakäynti. Alkuvuodesta laski niin kaikki päivät, että koska on seuraava neuvola, enää ei tartte.. melkein pitää pistää muistutus että muistaa mennä sinne :D
neuvolatäti oli hieman ihmetellyt viimmekertaisen lääkärin kirjoituksia ku oli lukenu että mukava pariskunta..Ei kuulemma ikinä kirjoittele mitää tuollaista, kaikki teksti mitä yleensä kirjoittaa on asiallista ja "lääkärimäistä" :D

Meillä myös tänään neuvola, kaikki ok. Pää on kuulemma jo alhaalla mutta liikkuu vielä... Nyt oon vähän pyörinyt kaupungilla ja ihan itseäkin hävettää, kun välillä sattuu niin paljon että liikkuminen on ihan hirveetä lyllerrystä ja naamalla varmaan tosi tuskainen tai vihainen ilme... :dance008

Juuri kotiuduin neuvolareissulta, pää kuulemma kiinnittynyt eikä oikeastaan enää heilu, mutta maha ei ole laskeutunut.. Sf mitta 38cm, jättiläistä odotellaan. Ei ole tarpeellista kuulemma käydä synnytystapa-arviossa, koska pää niin hyvin kiinnittynyt, paitsi jos ensi viikolla mitta vielä kasvanut. Nyt kasvanut kahdessa viikossa 4cm..

Niin, ja viikkoja nyt 37+5.. Kuulemma voi syntyä joko huomenna tai kuukauden päästä. :D

Voi harmi Kippu :/ Oon jo valmistautunut, että kuulen ens tiistaina tuon saman tuomion. Mutta eihän sitä koskaan tiiä, milloin pikkunen päättääkin syntyä...

Mulla on huomenna neuvola ja kuulen varmaan samaa.. Koska viime torstaina neuvolassa pää vielä liikkui... ja jotenkin tuntuu siltä että tää menee yliaikaiseks... o_O

Mulla tänään 39+0 ja eilen neuvolassa sanoi että laskeutunut mutta ei kiinni.... Ja hyvin tuntuu kyllä liikkuvan... Sf 33...

Takaisin