Heidi, Marsi, joo olihan mulla tossa välissä se Jorvin synnytystapa-arvio, mutta ei ne siellä mitanneet veranpaineita, kattoneet pissoja tai hemoglobiineja jotka koen ehkä hieman tärkeiksi tässä vaiheessa tarkastaa useemmin kun kolmen viikon välein... Mainitsin asiasta sille neuvolaterkkarille että by the way tiedoks sulle, että Jorvissa ne ei paineita mittaile tai pissaa kato, että on vähän uskomatonta että kolme viikkoa on tässä vaiheessa väliä. No tietty se mun terkkari vähän näytti loukkaantuneen asiasta mut sainpahan sanottua.
Puhuin kyllä muutenkin suuni vähän liian puhtaaks siellä, mutta alko vaan jotenkin ärsyttää kaikki ja sit jotenkin tulvahti kaikki asiat pihalle mitkä asiat mua on ärsyttäny :D Esim. just se, että mun "omaa" terkkaria olen nähnyt ehkä jotain kolme kertaa. Alkuun mä kävin yhden toisen terkkarin luona, joka jäi eläkkeelle. Sen jälkeen mua pompoteltiin millon kenenkin luona ja kesällä oli joku tuuraaja ja tätä mun "omaani" siis nähnyt sen muutaman hassun kerran. Ja neuvolalääkärissä olen käynyt neljä kertaa ja joka kerta ollut eri lääkäri! Mainitsin vaan että on jotenkin hölmöä kun kysyy että mitä kuuluu enkä tiedä mistä alottaisin kun ei siellä kukaan mua tunne. Tää mun oma terkkari ei edes yhdellä käynnillä ollut sen vertaa mun papereita ennen vastaanottoa katsonut, että olis muistanut, että oli kirjottanut mulle edellisellä viikolla puhelimitse sairaslomaa. Siinä vaiheessa tuli vähän hölmö olo. Oon kuitenkin ensikertalainen ja sitä tukea varmaan tartteis ehkä vähän enemmän kun esim. tokan kanssa. Kaikki on uutta, outoo ja ihmeellistä... Ja nyt kun vauva syntyy, niin me siirrytään perheneuvolan asiakkaiksi, eli TAAS vaihtuu neuvolaterkkari! Joten mitä järkeä mun on tuohonkaan nyt sitten luoda mitään suhdetta kun laskettuun aikaan on se vajaa kolme viikkoa.
Viimeks toi mun oma terkkari mainitsi että mulla on tullut liikaa kiloja ja liian iso sf-mitta. Vaikka oon käynyt sokerirasituksessa ja saanut tosi hyvät lukemat, niin silti se alkoi sillon viimeks tyrkyttää mulle jotain diettiohjeita. No, Jorvissa totesivat että mun mahan iso koko johtuu siitä että mulla on paljon lapsivettä. Sanoin myös siitä sille terkkarille että anteeks vaan jäi vähän viimekerrasta hampaankoloon kun alkoi mulle sellasia diettiohjeita tyrkyttämään. Niin siitäkin se vähän näytti loukkaantuvan ja totesin vaan että joo ymmärrän että näistä asioista pitää puhua, mutta paha mieli jäi silti. Miks pitää aina uhitella sitä "pahinta"? Kun kuitenkin tässä yrittänyt syödä ja elää terveellisesti. Ja esim. tossa sf-mittakäyrässä ei ole ollenkaan huomioitu äidin pituutta. Mä esim. 155 cm, niin tottakai se maha varmaan on isompi mulla, kun jollain sellasella jolla on 15 cm enemmän pituutta.
No, ehkä olis voinut pitää vaan naamansa kiinni, mutta kun mä satun olemaan tällanen hölösuu ja aika pippurinen tapaus niin minkäs teet. Aloin sen neuvolan jälkeen taas miettii et helvetti olisin nyt vaan pitäny tän suuren suuni kiinni, mutta en aina onnistu siinä ;D
Mun sisko sano yks päivä, että aikamoista hengellä leikkimistä niillä Jorvin kätilöillä kun antavat mun yrittää synnytystä alakautta :D Mä oon aika kova suustani, mun mies saa varmaan hävetä silmät päästään kun ollaan jossain synnärillä:D Mä en välttämättä kovissa kivuissani ihan hirveesti sanomisiani säästele :D Ja TIIÄN, että sellasesta kiukuttelusta on vaan enemmän haittaa kun hyötyä, mut hyvä sitä on ennen ja jälkeen miettiä :D