Tänään oli jälleen ns. rutiinineuvola; pissanäyte, paino, verenpaine, hemoglobiini, sf-mitta ja vauvan syke, onko kysyttävää, hyvin menee, lääkäri kahden viikon päästä, kiittihei. Oli sama terkkari kuin kaksi viikkoa sitten (kesätuuraaja ilmeisesti), mutta ei muistanut minua tavanneensa aiemmin, joten sitten kuuntelin samoja juttuja uusiksi samoissa kohdissa vastaanottoa. Tulipahan käytyä :D
Terkkari kysyi myös, että onko supistellut. Eihän mua ole supistellut, tai sitten en vaan kiinnitä niihin huomiota. Tietyissä tilanteissa kohtu kovettuu, mutta se ei erityisesti tunnu miltään. Joinain päivinä se vaan on tiukempi kuin toisina, joten en välttämättä pistäisi supistelun piikkiin. Terkkari sitten mietti vähän aikaa ja sanoi, että mä saatan olla niitä ihmisiä, joille se synnärille lähtö tulee sitten vähän yllärinä, ja mietti että pitäiskö antaa synnytysvalmennuksessa jaettavaa "milloin lähden laitokselle"-materiaalia varulta :D Noh, perhevalmennus alkaa ensi maanantaina, joten enpä usko että ipana on ennen sitä tulossa (koputan puuta), kun vielä tykkää hengailla poikittain, jne.
Kahden viikon päästä sitten synnytystapa-arvio ja katsotaan onko tyyppi jo lähtökuopissa päin.