Olipa erikoinen neuvolakäynti! Siellä oli opiskelija minua vastaanottamassa, jolle neuvoin Effican käyttöä.. Sitten tuli uusi neuvolatäti paikalla, jonka siis piti korvata nykyinen täti kesän jälkeen, mutta paljastuikin että aloittaa hommat 1.6., on siis tästä eteenpäin mun neuvolatäti. Mukavia ihmisiä molemmat, mutta kumpikin oli pihalla kuin lumiukot (toistaiseksi)!! Sitten käynnin lopuksi vielä nykyinen neuvolatäti saapui paikalle, ja kyseli kuulumisia, eli selvittelin asioitani sitten kolmeen kertaan kolmelle ihmiselle.....
No, ei mulla ainakaan raskausajandiabetesta ole, lukemat oli paasto 4,7, 1h arvo 5.9 ja 2h arvo 5.2. Meinasin vallan unohtaa kysyä asiaa! Syke oli tällä kertaa keskimäärin 145 ja sf-mitta 20cm. Painoa oli tullut 327g/vko eli tällä kertaa varsin maltillinen nousu. Hemppari oli laskenut 121:stä 117 huolimatta syömästäni raudasta, eli nyt on sitten muistettava ottaa rautaa ihan joka päivä. Kysyin myös, että onko tällaisen väsymyksen takia mahdollista jäädä saikulle tai onko se tavallista, niin kyllä siellä tädit kehotti tarkasti kuuntelemaan omaa vointia ja kertoivat että melko herkällä kädellä lääkärit myös sairaslomaa myöntävät. Nykyinen neuvolatäti oli jopa sitä mieltä, että kun raskaudessa on tämä stressielementti nyt voimakkaasti mukana, niin kannattaa olla vielä herkemmin kuulolla oman jaksamisen kanssa... No, menen mä maanantaina joka tapauksessa töihin kokeilemaan, huolimatta melko olemattomasta motivaatiosta, en haluaisi kuitenkaan "syyttä suotta" olla poissa...
Niin, ja raskaustodistuksen sain, eli nyt voi alkaa hakemaan kaikkia juttuja Kelalta!