Neuvola- ja Ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ainola
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ensimmäistä lasta jännityksellä odottelen, ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon viikolla 6.

Tämän raskauden ensimmäinen soitto neuvolaan ja laittoivat ensiksi lääkärille ultraan.
Pikkuinen "katkarapu"näkyi ja kuviakin sain kysymättä mukaan. Viikkoja oli silloin 8+1.
Sen jälkeen kävin viikolla 8+6 neuvolatädillä 1,5 tuntia jutustelemassa. Mukaan tarttui nippu papereita täytettäväksi tai vain luettavaksi. Verikokeissa ja virtsakokeissa on myös käyty, olen menossa np-ultraan ja sokerirasituskokeeseen syyskuun puolella.

eilinen neuvolareissu meni kyllä ihan päin peetä :D ei saanu neuvolatäti edes kohtua näkyviin, muutakun kerran vilaukselta.. :D hohhoijjaaaa.. ens maanantaina saan käydä uudestaan jos sitten näkyis jotakin :)

cassu: taitaa olla neukkutädillä vielä pikkasen treenaamista hommassa jos ei edes kohtu näy! ;)

Itsellä oli tänään eka äippäpolikäynti tälle raskautta. Sairastan 1 tyypin diabetesta niin pitää siellä kulkea, sokereita seurataan ja tiiviisti vauvan kasvua. Kaikki oli pienellä hyvin, ihana oli taas pikkunen nähä, rakenteet kunnossa mitä näillä viikoilla voi nähä, kaks kättä ja kaks jalkaa jne. <3 Niskaturvotuksen mittausta en halunnu.

jeliina rv 11+0

Ylihuomenna eka ultra Tampereella. Itse asun Valkeakoskella, niin pitää varata tunti matkaan että ei vaan myöhästy. Etenkin jos ei heti löydä parkkipaikkaa. Sain oman äitini pienimmälle lapsenvahdiksi, niin päästään miehen kanssa molemmat sinne ultraan. 

Toivottavasti sieltä mahasta nyt jotain löytyy kun on ollut jonkin verran rusehtavaa vuotoa. 

jeliina: joo tuo neuvolantäti on ilmeisesti joku kesälomasijainen joten... :D ja hän sanoi itsekkin ettei tapaa ultraa tehdä sisäkautta vaan ihan mahan päältä katteli :o

toivottavasti ensviikolla onnistuis.. :)

Uusinta "ultra" neuvolassa ja näkyihän siellä nyt muutakin kuin liikettä! Sydämen syke ja kaikki! Nyt jaksaa odottaa oikeaan ultraan.

Mulla oli eka neuvola jo rv 8 tienoilla :) Ihan perusasiat vaa käytii läpi, neuvolakortti, hmg, verenpaine, painonki katto ja pissanäyte. Seuraavaksi olisi syyskuun puolella lääkärineuvola.
Pari päivää sitte oli eka ultra, jännitti kyllä ihan hirveesti ku viimeks sai vaan huonoja uutisia mutta nyt löyty pieni herne joka voimisteli ja pomppi paljon<3 Ja kuviaki saatiin mukaan, sydäntäki sai kuunnella. Ihana hetki!<3
Lokakuun lopulle saatiin sitte uus aika. Ei millää jaksais odottaa!! :)

Just palauduttu kahentoista viihon ultrasta... Vatsassa oli pieni ja hyvin kehittynyt vauva, sydän vaan ei sykkinyt :( Ihan parin päivän sisällä oli tapahtunut.. voi tätä elämää :( :(

Saaga**: Voi ei, toi oli juuri sitä mitä itsekin pelkäsin. :( Pahoittelut menetyksestä! Ja voimia + jaksamisia!

Itselläni edellisen viikonlopun vuodoista huolimatta np-ultrassa näkyi sykkivä sydän ja todella vilkas pikkunen. :) Ultraamalla ei löytynyt syytä vuodoille. Epäili sen olevan hormonaalista, eli vähän niinku valemenkat. Nyt on huojentunut olo, eikä haittaa vaikka pahoinvointi ja muut ällöoireet ovat loppuneet.

Ainiiiin, ja la siirtyi 7.3.

Voi ei Saaga** :( surullisia uutisia. Eipä oikein osaa muuta sanoa, kuin voimia!

Minulla oli tänään np-ultra ja kovasti olin jännittänyt sitä! Minulla kun oli sitä vuotoa rv 5-9 ja viikonloppuna tuntui harkkasupistuksia. Kohdusta löytyi vauveli, joka vastasi viikkoja 12+2, lääkäri vaihtoi lasketun ajan 6.3. ja sen mukaan laskurit antavat viikot 12+1. No oli miten oli nuo viikot niin kaikki oli tällä hetkellä hyvin. Niskaturvotus oli normaali, odotellaan kuitenkin vielä seerumiseulan tulokset.

Lääkäristä en oikein tykännyt. Oli kovin hätäisen oloinen ja sekoili laitteiden kanssa. Esikoisesta saimme aikoinaan hyvät ultrakuvat, mutta nyt saimme vain yhden epäselvän. Pikkujuttuja, kun asiat kuitenkin hyvin, mutta harmitti vähän.

Otan osaa Saaga.. :/

Itsellä oli eilen niskaturvotus ultra rv 12+4 ja oli ihana nähdä kun toinen on jo vauvan näköinen :D <3 Aina ennen ultria käyn läpi mahdollisen pettymyksen, mutta nyt tuntuu kuin eka tolppa olisi saavutettu murheen siemen jätetty ojan pohjalle. Voi, olen niin onnellinen :) Vaikka takaraivossa kummittelee huhtikuun keskenmeno.

osanotot Saaga**

tänään käytiin uusiksi ultrassa ja kyllä sieltä semmoinen pikkuinen löytyi kun tarpeeksi etsi :) nähtiin jopa kun se liikahti ja pikkuiset kädet ja jalatkin oli kasvanu :P emoticon

seuraava aika olis vasta 19.9 ja äitiyspolille aika menee n. 4viikon päähän. taas saa odottaaa... :)

voi Saaga, olen todella pahoillani, että jouduit kohtamaan noin ikävän jutun!

Itselläni oli myös ultra tällä viikolla ja pari päivää tässä on sulateltu tietoa mitä sieltä saatiin. Muuten kaikki hyvin, mutta sitä niskaturvotusta oli liikaa! Mittaukset antoivat tuloksia 3,1-3,3mm, eli hiukan yli sen rajan (3mm). Hoitaja yritti kyllä lohdutella, että muuten kaikki näytti olevan mallillaan, että ihan kaiken varalta hän laittaa lähetteen jatkotutkimuksiin.

Ei paljoa lohduttaneet hoitajan rauhoittelut, tuskin hän olisi heti suoraan voinut paukauttaa, että nyt kannattaa olla huolissaan. Tosi hurjalta kuulostaa tuo niskaturvotuksen määrä, kun esim. esikoiseen verrattuna se on kolminkertainen! Se oli ihan omin silmin nähtävillä, joten arvasin kyllä jo ennen kuin antoi edes mitään mittoja.

No tänään tuli sitten soitto jatkotutkimuksiin ja samalla kysyin mikä on verikokeiden+ultran antama riskiluku, se on 1:30. Ensi viikolla sitten jatkuu tutkimukset ja samoin jatkuu jännittäminen vielä varmasti usean viikon ajan... ja minä kun luulin että nyt pääsisi nauttimaan olosta.

Saaga: osanotto suruunne... Puuha-pirkolle voimia ultra-uutisten käsittelyyn. Itellä on samantyyppinen tilanne ja kova huoli päällä. Nyt vasta muistaa miksi näitä ultria tehdään. Ei se olekaan vaan että vanhemmat näkisi jotain söpöä, vaan täällä etsitään poikkeamia normista. Mutta muistakaa kaikki jotka ovat saaneet näitä huoli-uutisia, kaikki voi olla vielä ihan hyvin. Ei nää oo niin absoluuttisia totuuksia. Meillä siis tänään ultrassa lääkäri totesi sekä napanuoran olevan kiinnitymskohdastaan ehkä liian paksu, että niskapoimu vois näyttää normaalia paksummalta. Kunnon mittoja ei saatu kun vauva ei suostunut kääntymään. Toivon ja rukoilen että kaikki kuitenkin kääntyisi parhain päin. Ens viikolla uus käynti ja toivottavasti edes vähän mielenrauhaa...

Myös täällä ensimmäinen neuvolakäynti ja ultra takana. Miten jännittävää!
Ultrassa näkyi kaveri, joka liikkui aktiivisesti ja sydän löi, kaikki hyvin! Odotellaan vielä verikokeen tuloksia. Ultrassa ei näkynyt mitään, mistä olisi selvinnyt aikaisemmilla viikoilla esiintynyt verenvuoto. Nyt menossa 12+1.

Pahoittelut täältäkin Saagalle! <3

Itselläni oli tänään eka neuvola ja th ultras ja siellähän se pikkunen köllötteli ja sydän sykki <3 Viikot mulla tänää 9+3. Parin viikon päästä np-ultra ja sitte myös lääkärineuvola samalle viikolle. Suostuin noihin kaikkiin seulontoihinkin ku esikoisesta myös tutkittu. Onko teillä muilla ollu ekan neuvolan jälkeen verikokeita joihin pitäny täyttää lappu suostuuko thl-tutkimukseen? Siis että verestä saa tutkiä mahdolliset sairaudet, HIV jne ja ne tutkii ja sitten ne säilytetään kolme vuotta ne verinäytteet? Tää oli ihan uus juttu mulle. Sekavasti laitettu mutta haluaisin tietää onko muilla paikkakunnilla samoja käytäntöjä.

Susu89, kyllä mulla ainakin pyydettiin lupa noihin verihommiin jo edellisessä raskaudessa -09. Asutaan siis Tampereella.
En sit tiiä pitääkö verikokeissa käydä jos ei halua seulontaa, kun siinähän ne tulee samalla otettua.

Meillä oli tänään ultra ja kaikki oli hyvin vaikka yöllä en juuri nukkunu ja olin varma, että sieltä löytyy jotain "ei niin mukavaa".
Ultraaja oli mukava ja saatiin mukaan pari 3D-kuvaa. Ymmärsin, et ei välttämättä aina antais niitä, mut sattu olemaan meidän mummin tuttu niin liekö sillä asiaan vaikutusta. Toki siis kaikki saa peruskuvia.
Vauveli siellä heilutti kättä heti, ku tuli näkyviin, mut sit päätti ruveta nukkumaan =)

22.10. olis sitten rakenneultra. Sitä siis odotellessa!

Kysely oli meilläkin. Oisko ollut viimeksikin, vähän muistelen niin. Näin siis myös Joensuun seutu.
Osa verikokeista on laissa määrätty, oisko ollut kuppa ainakin.

Verikokeisiin osallistuin ja niskaturvotus ultraan mennään, vaikka aloin miettiä haluaisinko kuitenkaan tietää etukäteen että jokin on vialla. Kaikkenhan ei voi kuitenkaan varautua ja asiat voivat mennä hullusti vaikka kaiken piti olla hyvin.
Enkä haluisi joutua pohtimaan haluanko raskauden jatkuvan.

Takaisin